Gå til innhold

Hva inneholder egentlig Windows backup/image

Dinger

Anbefalte innlegg

Hei,

Tok for en liten tid siden en restore av en windows image fra en ekstern hdd. Alt rotet jeg hadde på skrivebordet, samt. i default-mappene kom med, men hovedmappen min på c: (kall den for "godmappa") hvor jeg har alt av programmer, spill, bilder, musikk etc etc... var ikke gjennopprettet. Litt usikker på om installerte programmer var i systemet, men antar ikke, siden lokalisjonen (c:/godmappa/programmer) ikke var der.

Nå er ikke det noe farlig, siden jeg alltid tar en copy-paste backup av godmappa i tillegg, så den har jeg, men...

"Backup and Restore—improved for Windows 7—creates safety copies of your most important personal files, so you're always prepared for the worst.

Let Windows choose what to back up, or pick individual folders, libraries, and drives yourself. Windows can back up files on whatever schedule you choose—just set it and forget it."

Av dette tolker jeg at windows image lager en eksakt kloning av maskinen jeg. Noen som kan avklare dette?

Kan forsåvidt være at jeg har gjort noe feil, er en gammel backup, men OS og alt er det samme, så tror ikke det.

Endret av Dinger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ofte være lurt å lese nøye før en tar noe så viktig som en backup.

Windows forteller jo nokså klart at om du velger det første alternativet så tar den kun med filer og mapper som ligger i Windows mappene, altså "mine dokument" mappene/bibliotekene.

Skal du ta backup av noe annet (som godmappa) må du velge alternativ to. Og så velge godmappa der.

win7backup3.jpg

win7backup1.jpg

Her må du velge godmappa.

win7backup2.jpg

Trykker du der jeg har marker med rødt ser du også at Microsoft skriver akkurat det jeg sier. Altså kun det du har puttet under "mine dokumenter" og tilsvarende mapper tas det backup av.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...