Gå til innhold

Politiets beklagelse overfor jødene etter 70 år.


Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Betimelig å synes synd på disse stakkers 70 år døde jødene, med tanke på hva Israelerne gjør for tiden.

 

Ja, spesielt fordi det gamle grumset vekkes til liv, med ca 50 års mellomrom - jeg tror det er en kulturell karma, som igjen må bekjempes, koste hva det koste må

 

Sånn er altså vår natur

Lenke til kommentar

Ja, spesielt fordi det gamle grumset vekkes til liv, med ca 50 års mellomrom - jeg tror det er en kulturell karma, som igjen må bekjempes, koste hva det koste må

 

Sånn er altså vår natur

 

Puh...Verden hadde blitt så mye bedre om folk som deg hadde kunnet bittebittelitt om mitokondriene og vennene deres. Det er ikke spesielt mye som skal til, vennen min.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Puh...Verden hadde blitt så mye bedre om folk som deg hadde kunnet bittebittelitt om mitokondriene og vennene deres. Det er ikke spesielt mye som skal til, vennen min.

 

Ja, da får vel du fortelle i vei

Lenke til kommentar

Ja, da får vel du fortelle i vei

 

Tja, jeg vurderte det. Men det er muligens best om du tar initiativet selv? Når folk engasjerer seg i en debatt regner jeg som oftest med at de vet hva de snakker om. Det å vite hva som gjør oss mennesker til mennesker er essensielt i de fleste samfunnsdebatter. Dette er intet unntak.

 

Som sagt, det er ikke mye som skal til. Kanskje vil en helt ny virkelighetsforståelse komme til syne. :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Tja, jeg vurderte det. Men det er muligens best om du tar initiativet selv? Når folk engasjerer seg i en debatt regner jeg som oftest med at de vet hva de snakker om. Det å vite hva som gjør oss mennesker til mennesker er essensielt i de fleste samfunnsdebatter. Dette er intet unntak.

 

Som sagt, det er ikke mye som skal til. Kanskje vil en helt ny virkelighetsforståelse komme til syne. :)

 

Hva du regner med, er for meg grøt med kanel, inntil du kommer til saken.

 

:)

Lenke til kommentar

Så, hva er sammenhengen mellom biologi og ideologi, og hvorfor gjør kunnskapen om førstnevnte problemene med sistnevnte mindre?

 

Geir :)

 

Kunnskapen om førstnevnte gjør selvsagt kun problemene med sistnevnte mindre dersom man klarer å tenke rasjonelt. Digresjon: Er det noe denne kloden trenger mer av i disse tider er det oppfordringer til å bygge både ideologi og meninger på kunnskap og rasjonalitet.

Lenke til kommentar

Kunnskapen om førstnevnte gjør selvsagt kun problemene med sistnevnte mindre dersom man klarer å tenke rasjonelt.

Og hvordan kan vi alle enes om hva som er rasjonell tenkning?

 

Digresjon: Er det noe denne kloden trenger mer av i disse tider er det oppfordringer til å bygge både ideologi og meninger på kunnskap og rasjonalitet.

Kunnskap er alltid en god ting.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Betimelig å synes synd på disse stakkers 70 år døde jødene, med tanke på hva Israelerne gjør for tiden.

 

Myten om holocaust ble skapt bla fordi jødene ville "rettferdiggjøre" egne ugjerninger, fordi de da kan hevde at de må gjøre dette for å hindre et nytt"holocaust" på jøder.

De vil ikke at folk skal glemme hva som kan skje hvis jødene ikke slår til først og dreper alle sine "fiender" og det er bla derfor vi blir minnet på dette med jevne og ujevne mellomrom.

 

Men det er også andre grunner, som å minne oss på vår "blodskyld" til jødene.

Penger er også et viktig motiv for dem, for det er ennå mye penger å hente om de fortsatt klarer å holde liv i løgnen om holocaust slik at folk flest fortsetter å tro på dette.

 

Og det er også viktig fordi hvis folk flest avslører løgnen om holocaust, så vil de også våkne og begynne å undersøke hva det er jødene prøver å skjule for oss av hendelser som de selv står bak.

Og som de skjuler med bla myten om holocaust.

 

Så det er ganske enkelt livsviktig for dem å holde liv i myten om holocaust så lenge som mulig. Men før eller senere vil boblen sprekke uansett, og da vil fallet bli både langt og hardt for jødene.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Myten om holocaust ble skapt bla fordi jødene ville "rettferdiggjøre" egne ugjerninger, fordi de da kan hevde at de må gjøre dette for å hindre et nytt"holocaust" på jøder.

De vil ikke at folk skal glemme hva som kan skje hvis jødene ikke slår til først og dreper alle sine "fiender" og det er bla derfor vi blir minnet på dette med jevne og ujevne mellomrom.

 

Men det er også andre grunner, som å minne oss på vår "blodskyld" til jødene.

Penger er også et viktig motiv for dem, for det er ennå mye penger å hente om de fortsatt klarer å holde liv i løgnen om holocaust slik at folk flest fortsetter å tro på dette.

 

Og det er også viktig fordi hvis folk flest avslører løgnen om holocaust, så vil de også våkne og begynne å undersøke hva det er jødene prøver å skjule for oss av hendelser som de selv står bak.

Og som de skjuler med bla myten om holocaust.

 

Så det er ganske enkelt livsviktig for dem å holde liv i myten om holocaust så lenge som mulig. Men før eller senere vil boblen sprekke uansett, og da vil fallet bli både langt og hardt for jødene.

 

Hmm så før i tiden var Holocaust et faktum, nå er det en myte. Interessant bieffekt av tidens bevegelse

Lenke til kommentar

Hmm så før i tiden var Holocaust et faktum, nå er det en myte. Interessant bieffekt av tidens bevegelse

 

Myten om holocaust var en myte før også.

Poenget er bare at når folk tror blindt på dem som prometerer myten og sier den er virkelig, så vet de ikke at dette er kun en myte.

 

Men myten om holocaust har alltid vært en myte, helt siden den ble skapt, like etter krigen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Det finnes for øvrig en tråd, hvor alt holocaust-fornekterene har forsøkt seg på har blitt motbevist allerede.

Gjentatte ganger.

 

Ja og nå er denne tråden om politiets beklagelse overfor jødene snudd til en ny holocaust fornekter tråd.

Lenke til kommentar

Ja og nå er denne tråden om politiets beklagelse overfor jødene snudd til en ny holocaust fornekter tråd.

 

Tråden må jo nødvendigvis være en tråd hvor man kan påpeke at holocaust aldri skjedde også, fordi grunnen til at jødene forlaner beklagelser fra alle, er jo at de ønsker at vi skal beklage at jøder ble sendt til kz leire og gasset ihjel i dett såkalte "holocaust"

Og det må jo i denne forbindelse være lov til å påpeke at politiet trenger ikke å beklage noe som helt til jødene, for holocaust skjedde aldri, og ikke en eneste jøde be gasset ihjel.

 

Det som skjedde med jødene i kz leir, var ikke verre enn det som skjedde med andre som havnet i slike leire, og skal politiet beklage noe til jødene så bør de også beklage til alle andre som ble hentet og sendt til kz leire, for det var jo ikke bare jøder som ble sendt dit.

 

Jødene erklærte jo også krig mot Tyskland, men det var mange av disse andre som ble sendt i kz leire som ikke gjorde det.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Problemet er bare at 50% av befolkningen ikke evner å tenke logisk eller følge med på et ordentlig bygget argument, 20% klarer ikke å skille en åpenbar løgn fra en åpenbar sann påstand (hvor bevisene er inkludert i påstandene) -- og 5% tror på 90% av alle konspirasjonsteorier.

 

Tydeligvis, men ett sted må man altså begynne.

Lenke til kommentar

Nei, det gjorde de ikke. Vi har vært gjennom den før også. Ting som du ikke har dokumentert blir ikke riktigere fordi om du gjentar dem.

 

Geir :)

 

Vel, jeg vil svare med å si det samme . Ting som du ikke har dokumentert blir ikke riktigere fordi om du gjentar dem.

 

Og da er vi like langt.

For den dokumentasjonen jeg har lagt ut, er minst like god som den du har lagt ut.

Problemet er at du vil ikke akseptere det jeg har lagt ut, og jeg kan ikke akseptere det du har lagt ut fordi det er ganske enkelt jødenes bortforklaringer.

 

Det eneste vi da kan bli enige om, er at vi er enige om at vi er uenige. Og at vi sannsynligvis ikke kan bli enige heller.

Lenke til kommentar

Nei, jeg har lagt ut dokumentasjon på hva "jødene" faktisk gjorde. (Jeg finner den gjerne igjen om nødvendig, men det er en evig lang tråd å lete i. Edit: Har postet link til den i neste innlegg.)

 

Nærmere bestemt, det fantes jødiske organisasjoner som oppfordret til økonomisk boikott etter at nazistenes syn på og etterhvert behandling av jøder ble kjent.

 

Du har ikke (meg bekjent) noensinne dokumentert at de erklærte krig. Det ville da også vært vanskelig, siden et splittet folk ikke kan erklære krig. Det kan bare stater. Jødene hadde ingen felles statsmakt (eller annen makt) som kunne erklære krig på dere vegne. De hadde ingen armé som kunne gå til krig heller. Det er nok rimelig sikkert at du om du leter kan finne enkeltpersoner også blant jødene som uttalte at de var i krig, men krigserklæringen mangler.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...