tom waits for alice Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Det er ingen som påtar seg personlig skyld. Det er statsledere og kirkeledere og andre som kommer med en forlengst påkrevet beklagelse på statens/kirkens vegne. Det er en god ting. At de som har ansvar sjelden unnskylder ser vi tydelig i 22. juli-høringene i disse dager. (Storberget er et hederlig unntak.) Derfor blir slikt som regel overlatt til ettertiden. Det er en symbolsk handling, men blir ikke mindre viktig av den grunn. Erkjennelse er et viktig bolverk mot gjentagelse. Geir Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Det er virkelighetsfjernt å påta seg noen som helst form for skyld for noe man ikke selv har gjort. Men like fullt mener du at den sosiale kontrakt, kallt grunnloven, underskrevet av noen som en av dine tip-tip-tip-tip-oldefarer stemte på under press er bindene på deg? 2 Lenke til kommentar
Magical Mystery Tour Guide Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Oy vey, gief monies plx so that we dont have to experience once again something that never happened. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Grunnloven ble ikke underskrevet? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Denne tråden skal ikke gli ut i enda en debatt om "globalister" og konspirasjonsteorier. Det finnes nok av tråder der man kan ta de diskusjonene. Kommentarer tas som vanlig på PM Lenke til kommentar
sykkeliten Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Sånn generelt så er det helt utrolig hvor lite villig samfunnstopper,religiøse,bedrifter,maktpersoner,utøvende makt(politi,domstoler), kommuner,og staten har for å beklage og gjøre opp for den urett de har begått mot individer. Er mange som bør stille seg i en kø der man gjør opp for seg. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Det er en symbolsk handling, men blir ikke mindre viktig av den grunn. Erkjennelse er et viktig bolverk mot gjentagelse. Geir For at erkjennelsen skal være verdt noe, må den gjøres på en skikkelige måte. Etter krigen så fantes det mange nasjoner som innførte forbud mot å benekter noen som helst form for undertrykkelse av jødene under og før krigen. Hvorfor gjorde de dette? Så Jødene kunne flytte tilbake, da jødene var godt utdannede. Det blir noe helt annet at man etter at alle har død ut holder et rituale. Det som er mer interessant er HVORFOR de drar i gang dette ritualet nå? Hvem truet/tipset dem? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Hvorfor skulle man anta at de ble truet? Dette "ritualet" gjentas med jevne mellomrom for å ikke glemme. (Om det var noe å huske har vi en egen tråd til å diskutere.) Nå er det bare en gjenlevende igjen, men historien dør som kjent ikke ut med deltagerne. Vi diskuterer nå skaperverket fremdeles, og stort eldre enn det kan vel ikke historie bli. Som jeg ynder å si: Verdens dillemma er at vi nekter å lære av våre forfedres feil. Historien - og diskusjonene rundt dem - er i så måte viktige. At holocaustdiskusjonen ikke dreier seg om læring er selvsagt synd. Geir Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Det er fortsatt underlig. "Passende" tid for en unnskyldning vis den sitter langt inne er ved pensjon av de siste som var involvert på noe stadium av Norsk politi som ansatt eller lærling under krigen. Dog, at politietaten aldri unnskyldte seg mens de har sjansen sier ganske mye negativt om etaten. Dog, jeg er ikke imot påminnelsen, jeg er imot metoden det gjøres på. Alt arbeid skal være forebyggende, ikke grunnløst. Per dags dato må du lese deg opp spesifikt på Hitler og NS for å forstå hvorfor det gikk som det gikk, mens andre verdenskrig i seg selv er godt forklart. Det som er enda mer paradoksalt er at man dekker heller ikke de andre folkemordene som foregikk under samme perioden, eller folkemordene de allierte begikk. Å minne folk om et folkemord er for dumt vis man ikke forbygger grunnen til at det hendte. Og vi får se om Grekerland går samme veien før eller siden, da mange av forholdene er lagt opp til dette. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 (endret) Du har vært med i denne bøtteballetten lenge nå, Baltazar. Du vet også at det var en lang diskusjon om denne "krigserklæringen" i en annen holocaust-tråd. Jødene som gruppe erklærte aldri krig, de hadde ingen ledelse som kunne erklære den på deres vegne. Det var snakk om en økonomisk boikott. Alle "bevisene" ble diskutert over flere sider den gangen, med trioen z0roaster, Thunderfuck og Elder of Zyklon i spissen for benekterne. De overbeviste ingen (andre enn seg selv) den gangen, tvert om. Det begynte med denne posten. Geir Ja jeg har vært med i "bøtteballetten" lenge, og jeg vet hva som har foregått. Men jeg vet også at det må mange "bøtteballetter" til før folk våkner, og begynner å akseptere realitetene når det gjelder jødene. Jeg måtte selv gjennom mange slike bøtteballetter" før jeg begynte å ane at jødene hadde ugler i mosen, og ikke bare en ugle, men hele mosen er full av ugler Deretter begynte jeg å undersøke litt selv om hva som virkelig var sannheten, og da ramlet både ugler og skjeletter ut av jødenes skap. Jeg har ikke noe problem med å innrømme at jeg var til de grader hjernevasket med jødenes propaganda i mange år, og jeg vet at det tar tid, og mange "bøttebaletter" før folket våkner. Det er gjerne slik at folk som er hjernevasket med krigspropaganda ikke blir "overbevist" av å se beviser på at ting ikke er som de tror, det tar før det begynner å synke inn. Det som skjedde var nettopp det du påstår ikke skjedde. Jødene som gruppe ærklærte krig mot tyskland. Og jødene hadde en ledelse, denne ledelsen har jobbet for å få et land i midtøsten i ca 200 år. Og disse kontrollerer USA og England, det gjorde de før krigen, og det gjør de i dag. FN er også en jødisk kontrollert organisasjon. Så det er feil å påstå at jødene ikke kunne ærklære krig mot Tyskland fordi de ikke hadde en ledelse, for det hadde de, men de har vært veldig flinke til å skjule det. Det begynte med en økonomisk boikott, men det var ikke bare det. Endret 27. november 2012 av Baltazar94 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Ja jeg har vært med i "bøtteballetten" lenge, og jeg vet hva som har foregått. Men jeg vet også at det må mange "bøtteballetter" til før folk våkner, og begynner å akseptere realitetene når det gjelder jødene. Jeg måtte selv gjennom mange slike bøtteballetter" før jeg begynte å ane at jødene hadde ugler i mosen, og ikke bare en ugle, men hele mosen er full av ugler Deretter begynte jeg å undersøke litt selv om hva som virkelig var sannheten, og da ramlet både ugler og skjeletter ut av jødenes skap. Nå er jeg forvirret, var uglene i skapet eller i mosen da du kom ut av skapet? 2 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Det er ingen som påtar seg personlig skyld. Det er statsledere og kirkeledere og andre som kommer med en forlengst påkrevet beklagelse på statens/kirkens vegne. Det er en god ting. At de som har ansvar sjelden unnskylder ser vi tydelig i 22. juli-høringene i disse dager. (Storberget er et hederlig unntak.) Derfor blir slikt som regel overlatt til ettertiden. Det er en symbolsk handling, men blir ikke mindre viktig av den grunn. Erkjennelse er et viktig bolverk mot gjentagelse. Geir Det er ikke noen god ting at folk blir lurt til å beklage noe, når de egentlig ikke har noe å beklage, Og ja, en slik beklagelse er en symbolsk handing,den symboliserer vår underdanighet overfor jødene, den symboliserer vår "skyld" til jødene, selv om vi ikke har noen skyld, og den symboliserer at vi er enige i at jødene har rett til å sette i verk alle de tiltak som de finner nødvendig for å sikre seg selv mot oss. Den symboliserer også det at vi aksepterer at jødene er mye mer verdt enn alle de millioner av andre mennesker som døde og/eller led urett under krigen. 3 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 At folk skal bli hentet hjemme og sendt i konsentrasjonsleir er en uting, men det var krig, og det var som sagt også andre enn jødene som ble hentet og sendt i ks leir. Dette har i utgangspunktet ikke noe med holocaust å gjøre, problemet er bare det at folk flest uten videre går ut fra at jødene ble sendt til ks leirene for å bli sendt i gasskamret. Men hvorfor tror de det ? Jo de tror det fordi det har de lært på skolen, og hørt bla av jødene. Felles for dem som tror dette er at de ikke har tid, eller ikke gidder å undersøke selv, men stoler på det de blir fortalt av jødene og deres nikkedukker. Og hvem har så interesse av at folk skal tro dette ? Ingen andre har interesse av det enn jødene selv. Poenget er da. Hvorfor tror folk blindt på det jødene sier uten å undersøke saken selv, når det jødene sier er så til de grader ufordelaktig for dem selv, og samtidig så til de grader fordelaktig for jødene ? Tror folk virkelig at jødene er "engler" og at de aldri lyver til egen fordel slik som alle andre menneske beviselig kan gjøre ? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 (endret) Du forutsetter at folk ikke har undersøkt selv, eventuelt at om de gjorde det så ville de komme til samme konklusjon som deg. Selvsagt er ikke jødene engler (hverken i konkret eller overført betydning), og selvsagt lyver de som andre mennesker. Kanskje du også. Men vi vet jo ikke hva dine eller andres motiver er for å påstå det du gjør, og ikke ville vi kunne etterprøve det om du fortalte oss det. Men holocaust er det faktisk folk som har brukt tid på, og bare en håndfull av dem har kommet til samme konklusjon som deg. Da regner jeg riktignok ikke med alle de som har "gjort sine egne undersøkelser" og sett den åpenbare sannheten vi andre har så vanskelig å se, slik vi av og til får høre av brukere her. Disse har nemlig også fått sin informasjon via den samme håndfullen med mer eller mindre selverklærte eksperter. I hvert fall har jeg til gode å se noen poste noe unikt, til tross for at de angivelig har gjort sin egen etterforskning linker de til de samme benektersidene som en hver tviler. Edit: For ordens skyld så er det ikke så mye nytt å hente på "min" side heller, hos bekrefterne, men det er nå engang de som representerer den almenne oppfatning i saken. De trenger ikke å komme med noe banebrytende nytt, det gjør benekterne, om de noensinne skal få noen oppslutning utover hvitmels-flokken. Geir Endret 27. november 2012 av tom waits for alice 1 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 (endret) Du forutsetter at folk ikke har undersøkt selv, eventuelt at om de gjorde det så ville de komme til samme konklusjon som deg. Selvsagt er ikke jødene engler (hverken i konkret eller overført betydning), og selvsagt lyver de som andre mennesker. Kanskje du også. Men vi vet jo ikke hva dine eller andres motiver er for å påstå det du gjør, og ikke ville vi kunne etterprøve det om du fortalte oss det. Men holocaust er det faktisk folk som har brukt tid på, og bare en håndfull av dem har kommet til samme konklusjon som deg. Da regner jeg riktignok ikke med alle de som har "gjort sine egne undersøkelser" og sett den åpenbare sannheten vi andre har så vanskelig å se, slik vi av og til får høre av brukere her. Disse har nemlig også fått sin informasjon via den samme håndfullen med mer eller mindre selverklærte eksperter. I hvert fall har jeg til gode å se noen poste noe unikt, til tross for at de angivelig har gjort sin egen etterforskning linker de til de samme benektersidene som en hver tviler. Edit: For ordens skyld så er det ikke så mye nytt å hente på "min" side heller, hos bekrefterne, men det er nå engang de som representerer den almenne oppfatning i saken. De trenger ikke å komme med noe banebrytende nytt, det gjør benekterne, om de noensinne skal få noen oppslutning utover hvitmels-flokken. Geir Det er flere enn som så som kommer til den konklusjon at holocast aldri skjedde, og det blir stadig flere, ikke minst fordi nye dokumenter blir frigitt fra krigsarkivene i England og Russland, og spesielt de som har vært i Russland er veldig interessant når det gjelder det såkalte holocaust. Informasjon om dette påståtte holocaust kommer stort sett fra jøder,og mange av dem er tatt i løgn, bla en av de mest kjene "nazijegerne" Elie Wiesel som stjal identiteten til en ungarsk fange, men som selv aldri har vært i ks leir, slik han påsto. Syns du disse er mer troverdige enn de som faktisk risikerer forfølgelse, fengsel og faktisk også risikerer å bli drept fordi de begynner å stille spørsmål ved den vedtatte "sannhet" om dette såkalte holocaust ? Jeg vet at folk ikke undersøker dette selv, men bare stoler på det de blir fortalt, for det gjorde jeg også. Jeg var også så forutintatt og full av fordommer, at jeg var blind for både argumenter og info. som viste at det var ikke slik som jeg var blitt fortalt. Endret 27. november 2012 av Baltazar94 Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 (endret) Jeg vet at folk ikke undersøker dette selv, men bare stoler på det de blir fortalt, for det gjorde jeg også. Jeg var også så forutintatt og full av fordommer, at jeg var blind for både argumenter og info. som viste at det var ikke slik som jeg var blitt fortalt. Vi ble alle lurt trill rundt. Jeg argumenterte og argumenterte imot disse holocaust-benekterne i årevis. Jeg trodde det var bare å bruke fakta for å avsløre disse "nazistene". Til slutt ble jeg nysgjerrig på hva de snakket om??? Når man ikke kjenner historien er det fort gjort å hoppe til gale konklusjoner. Vi skal ikke kjenne historien. Vel, hvem er det som vil at vi ikke skal lære historie? Da begynner man å ane uråd Endret 27. november 2012 av Rosario Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Feil tråd. Problemet med alle debatter om Jødene er at det er en stor usynlig linje som ligger på bakken. Israel? Fokus på folkemordet av andre? De alliertes folkemord? Atombombene? Antallet som døde i konsentrasjonsleirene som ikke ble drept? Påpeke at det finnes rike Jøder? Faktisk påpeke at det finnes mange trådtrekkere i Historien? Påpeke umoral? Parasitteringen ved å feste seg på høyere klasser? Palestina? Andre grupperinger i konsentrasjonsleiren? Peke på individer som individer? 6 millioner? Små hull i den offisielle historien? At tonnevis har konvertert over tiden fordi de ikke var rike nok til å leve som jøder? Påpeke at Nazistene generelt er progressive? Påpeke at det finnes Kriste og harde Atheister på verdenstoppen? Viljen til å elegant hopper over poenget for å rope "RASIST!"? Sannsynlige konspirasjonsteorier? Ubehagelige men sanne teorier? Dog, dette er fortsatt feil tråd. Politiet har latt sin mulighet gått, og NOEN har garantert pirket borti ledelsen for å stelle i stand dette. Men hvem og hvorfor er noe helt annet. Enten noen tilfeldige for synenergi mellom Utøya og Holocaust, eller så har nok en høyreesktrem jødelobbi klart å møte den norske toppen, eller så kom dette helt tilfeldig. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 (endret) Men hva godt kommer det ut av det? Det eneste det gjør er å sette saken på agendaen igjen, ... Og det misliker du kanskje? Jeg er liberalist, hvis det forteller deg noe. Det betyr at jeg er for kontraktsfrihet og mot velferdsstaten. Og da stemmer du kanskje DLF som er svært så aktive på BI for tiden? Jeg er sosialøkonom fra økonomisk institutt på blindern og tror svært lite på liberalismen. Les mer her: Mandat for lederskap. Liberalistisk opplegg til katastrofe. Endret 29. november 2012 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Og det misliker du kanskje? Har ingenting imot det jeg, men det kan gjøres på andre måter. Det virker ikke akkurat helhjertet denne beklagelsen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Har ingenting imot det jeg, men det kan gjøres på andre måter. Det virker ikke akkurat helhjertet denne beklagelsen. Det er kanskje bedre enn fortsatt taushet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg