Gjest Slettet+9812734 Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 (endret) Heisann! Har et større problem med daglig BS. Etter alle rapportene virker det som det er GPU software. Utover dette er jeg ikke helt sikker og om det er GPU software hvordan løser jeg det? Har sjekket temp som er langt ifra faresone på max load. Oppsett: Windows 7 Asus Sabertooth Rev1.0 AMD FX-4100 PNY 480 GTX Corsair 4x2 matched kit BS error log ligger ved. BS_error_log.txt Endret 27. november 2012 av Slettet+9812734 Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 skjedde dette plutselig, eller etter en nylig oppdatering? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 dxgkrnl.sys er en fil som tilhører DirectX, altså Microsoft sitt egen grafikk driver opplegg. Det er faktisk kernel filen til DirectX, så hvilken versjon av DirectX har du? Skriv dxdiag i søke feltet i Windows 7 hvis det er det OS'er du har for å finne ut versjon. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812734 Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 (endret) skjedde dette plutselig, eller etter en nylig oppdatering? Bare begynnte en meget vakker dag, siden da så har det pågått. Gjorde egentlig ikke så mye, ingen spesielle oppdateringer el. dxgkrnl.sys er en fil som tilhører DirectX, altså Microsoft sitt egen grafikk driver opplegg. Det er faktisk kernel filen til DirectX, så hvilken versjon av DirectX har du? Skriv dxdiag i søke feltet i Windows 7 hvis det er det OS'er du har for å finne ut versjon. Har DX 11 Endret 27. november 2012 av Slettet+9812734 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Kan tyde på at det er snakk om korrupt fil, så du kan prøve å kjøre system file checker. Klikk på Start, i søkefletet skriver du cmd, høyreklikk på cmd.exe og velg Kjør som administrator. I ledeteksten skriv sfc /scannow og trykk Enter. Dette vil sjekke system filene til Windows, blant dem DirectX og reparere dem. Dette vil dog kreve at du har en Windows 7 DVD klar i tilfelle sfc finner feil på filene. Lenke til kommentar
CynicalDuck Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 (endret) Du kan også prøve å fjerne DX11 for å så legge inn DX10. Kun for test om du forstår. Du bruker 64 bit DX til 64 os/32 DX til 32 os? Har du forresten prøvd sikkerhetsmodus? Skyt meg om jeg tar feil, men DX starter vell ikke da? Endret 27. november 2012 av chanassa Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 DirectX 11 er integrert i Windows 7, og er ikke enkelt å fjerne selv om det kan gjøres. Det finnes måter å gjøre dette på ved hjelp av enten Windows registeret eller spesielle avinstalleringsprogrammer. Jeg vil ikke anbefale å fjerne DX 11, kun som siste utvei. Lenke til kommentar
CynicalDuck Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 DirectX 11 er integrert i Windows 7, og er ikke enkelt å fjerne selv om det kan gjøres. Det finnes måter å gjøre dette på ved hjelp av enten Windows registeret eller spesielle avinstalleringsprogrammer. Jeg vil ikke anbefale å fjerne DX 11, kun som siste utvei. Okei, beklager så meget og takk for at du rettet på meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812734 Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Kan tyde på at det er snakk om korrupt fil, så du kan prøve å kjøre system file checker. Klikk på Start, i søkefletet skriver du cmd, høyreklikk på cmd.exe og velg Kjør som administrator. I ledeteksten skriv sfc /scannow og trykk Enter. Dette vil sjekke system filene til Windows, blant dem DirectX og reparere dem. Dette vil dog kreve at du har en Windows 7 DVD klar i tilfelle sfc finner feil på filene. Den fant ingenting, flere forslag? Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 du kan prøve å reinstallere windows. De fleste probemer løses da Lenke til kommentar
CynicalDuck Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Den fant ingenting, flere forslag? Prøvd safemode? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Tja, med mindre du har prøvd å kjøre chkdsk, kan du jo gjøre, just in case. Start, skriv cmd i søkefelt, høyreklikk på cmd.exe, Kjør som Administrator. Skriv chkdsk /f C: dette krever restart av PC'en, følg nøye med på slutten av chkdsk sjekken, eventuelle feil meldinger kommer da, og PC'en restarter ganske raskt etter ferdig sjekk. Nå har jeg lest at noen AMD HK ikke liker Nvidia skjermkort drivere, spesielt 64-bit hvis det er det du har. Forresten er det Sabertooth 990FX du har og ikke 990FX R2.0? I så fall kan det være en ide å oppdatere BIOS, siste versjon for 990FX er 1604 fra 24.10.2012. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812734 Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 du kan prøve å reinstallere windows. De fleste probemer løses da Gjorde det som siste løsning her for en liten stund siden og her sitter jeg med rumpa i posten men ja det er en veldig enkel løsning Prøvd safemode? hm og vis den ikke får BS da vil det si at det er noe feil med driverne? Da jeg opplever BS mest er nå jeg kjører BF3. Har testet flere spill men den reagerer godt på BF3 og noen ganger så er det BS fordi maskina selv har lyst. Tja, med mindre du har prøvd å kjøre chkdsk, kan du jo gjøre, just in case. Start, skriv cmd i søkefelt, høyreklikk på cmd.exe, Kjør som Administrator. Skriv chkdsk /f C: dette krever restart av PC'en, følg nøye med på slutten av chkdsk sjekken, eventuelle feil meldinger kommer da, og PC'en restarter ganske raskt etter ferdig sjekk. Nå har jeg lest at noen AMD HK ikke liker Nvidia skjermkort drivere, spesielt 64-bit hvis det er det du har. Forresten er det Sabertooth 990FX du har og ikke 990FX R2.0? I så fall kan det være en ide å oppdatere BIOS, siste versjon for 990FX er 1604 fra 24.10.2012. "besto" chkdsk med glans. Hm får oppdatere BIOS da. Jupp jeg har Sabertooth 990FX og ikke R2.0. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Du kan ikke kjøre spill i safe mode, da lastes kun standard VGA drivere og ingen 3D drivere. Så det vil ikke nytte å prøve BF3 i safe mode, dessverre. Men har du prøvd skjermkortet i en annen PC eller har du mulighet til å gjøre det? Hvis du kan teste i en annen PC, og det funker fint, burde det ikke være noe galt med selve kortet. Lenke til kommentar
CynicalDuck Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Du kan ikke kjøre spill i safe mode, da lastes kun standard VGA drivere og ingen 3D drivere. Så det vil ikke nytte å prøve BF3 i safe mode, dessverre. Men har du prøvd skjermkortet i en annen PC eller har du mulighet til å gjøre det? Hvis du kan teste i en annen PC, og det funker fint, burde det ikke være noe galt med selve kortet. Nei, men er det kun under gaming dette skjer da? Skjønte det slik at det var oftest under BF3, men at det også skjer utenom? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812734 Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Du kan ikke kjøre spill i safe mode, da lastes kun standard VGA drivere og ingen 3D drivere. Så det vil ikke nytte å prøve BF3 i safe mode, dessverre. Men har du prøvd skjermkortet i en annen PC eller har du mulighet til å gjøre det? Hvis du kan teste i en annen PC, og det funker fint, burde det ikke være noe galt med selve kortet. Skal se hva jeg får til. Nei, men er det kun under gaming dette skjer da? Skjønte det slik at det var oftest under BF3, men at det også skjer utenom? Ja for det meste under gaming, en gang iblant når jeg ikke spiller. Pluss at en gang i blant etter at maskina har stått idle en natt eller to så er den "fryst" da jeg skal bruke den. Den fryser antageligvis i løpet av natters tider men det er jo ingenting spessielt som kjører på den da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812734 Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Chavalito Ser ikke ut som jeg får satt kortet i en annen maskin. Har du noen flere forslag til feilsøking? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812734 Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 (endret) Tok en desperat sving, re installerte maskinen. Brukte en annen Windows plate enn den forrige jeg hadde. Maskinen har fungert i 3 dager nå uten å få blue screen. Tror det da var noe feil med softwaren. Takk for hjelpa ! Endret 16. desember 2012 av Slettet+9812734 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå