Gå til innhold

[Løst] Har gyldig lisens, mangler Photoshop Elements 9 CD/install fil

Anbefalte innlegg

Min sønn kjøpte pc som inneholder Photoshop Elements 9 og Adobe Premiere Elements 9 og jeg har blitt veiledet av support hos Adobe til å avregistrere denne på ham slik at jeg kan overta, men å hjelpe meg med nedlasting av programvaren kunne de ikke...

Så da er spørsmålet: Hvordan kan jeg få tak i CD/installerings fil for dette?

Oppskriften var som følger:

Starte programvaren på kildemaskinen og deaktivere => Gjort

Installere programvaren på destinasjonsmaskinen

Starte programvaren på destinasjonsmaskinen

Registrere og aktivere på destinasjonsmaskinen

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min sønn kjøpte pc som inneholder Photoshop Elements 9 og Adobe Premiere Elements 9 og jeg har blitt veiledet av support hos Adobe til å avregistrere denne på ham slik at jeg kan overta, men å hjelpe meg med nedlasting av programvaren kunne de ikke...

Så da er spørsmålet: Hvordan kan jeg få tak i CD/installerings fil for dette?

Oppskriften var som følger:

Starte programvaren på kildemaskinen og deaktivere => Gjort

Installere programvaren på destinasjonsmaskinen

Starte programvaren på destinasjonsmaskinen

Registrere og aktivere på destinasjonsmaskinen

Noen som kan hjelpe?

Gå til adobe.no

Gå til nedlastinger

Finn produktet du har lisens på

velg prøv

registrer deg som bruker på adobe,no (adobe.com) du får beskjed når det skal skje.

last ned programmet

følg innstallsajonsinstruksene (grei sak)

når du starter programmet så blir du spurt om du vil registrere det eller prøve. DU kan prøve det i inntil 30 dager (tror jeg). men siden du har kode så slår du inn denne og programmet er klart til bruk. Du trenger ingen CD for dette.

EDIT! det er mulig jeg har hoppet over et punkt eller to, men gangen i det er ganske logisk så den finner du nok ut av.

PS!! hvis du ikke har lisensnøkkelen, da har du problemer. Men har du nøkkelen er dette en enkel sak.

Endret av polljen
Lenke til kommentar

Takker for svar, men jeg er nok like langt.

Først og fremst så fulgte det ikke med noen CD. Maskinen kom med dette forhåndsinstallert(Sony Vaio).

Jeg klarer heller ikke å finne Elements 9.0 på adobe sine sider, kun versjon 11, og på den virker nok ikke min nøkkel.

Lenke til kommentar

Først og fremst så fulgte det ikke med noen CD. Maskinen kom med dette forhåndsinstallert(Sony Vaio).

Jeg klarer heller ikke å finne Elements 9.0 på adobe sine sider, kun versjon 11, og på den virker nok ikke min nøkkel.

Beklager, jeg fikk ikke med med at det var en eldre versjon.

Det eneste alternativet jeg kan tenke meg er å finne noen som har versjon 9, eller prøve seg på torrentsider.

Mye av nedlastingen på torrensider er i utgangspunktet "ulovlig" og jeg oppfordrer deg ikke til å drive "ulovlig" nedlasting. Men siden du har en "lovlig" lisens til programmet(ene) så vil det ikke slik jeg ser det bryte noen regler ved å laste ned slike program(er).

EDIT!! glemte å si at det dessverre forekommer infiserte filer på slike delingstjenester, så det bør være en siste utvei, og det finnes en viss risiko ved å laste fra slike sider

Endret av polljen
Lenke til kommentar

Datteren min har Elements 8 på sin maskin, og den var også forhåndsinstallert(En Packard Bell maskin). Jeg var lur nok til å registrere produktet første gang jeg startet på hennes maskin også, så lisensnøkkelen ligger lagret på hennes LogIn hos Adobe. Den CD får jeg tak i via bekjente, men jeg ville jo gjerne hatt 9'eren siden guttungen ikke bruker den,

Finner forresten bare Elements 11 på torrentsider :(

Takker så mye forresten!

Endret av Ravis
Lenke til kommentar

Veldig bra pris ja, men hvorfor bruke 500kr når jeg allerede har betalt(riktig nok for en eldre versjon)?

Her er oppskriften!!

http://prodesigntool...load-links.html

prodesigntools.com bruker Adobe sine servere og de linker til litt eldre versjoner. Jeg fant min, og nå er den installert, registrert og aktivert!

Lenke til adobe som bekrefter dette:

http://forums.adobe.com/message/4479248

For meg holder versjon 9 i bøtter og spann. Jeg har klart meg med versjon 2 siden 2004 :-D

Har også lastet ned Premiere Elements, for den var også på maskinen til guttungen, så nå skal den registreres på jentungen sin pc, for hun skal bruke det ifm skole.

Ganske magisk at Adobe lar oss omregistrere gamle produkter, men de gidder ikke hjelpe oss med lenke til nedlastingen :o

Endret av Ravis
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da skal du klare å finne koden ved å gå inn på c/programfiles/adobe/elements9?...skal se på en annen pc jeg har om denne finnes slik..har nemelig elements8 ferdig installert på den...så gi meg 10min;)

Lenke til kommentar

Problemet mitt var ikke at jeg ikke fant lisensnøkkelen, for jeg var våken nok til å få dette registrert når jeg startet programmet første gang. Dermed ligger det trygt forvart på min Adobe ID. Har også lokal kopi av lisensnøkkelen i kryptert fil lokalt.

Det var selve nedlastingen av programmet jeg slet med, men det ordnet seg til slutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...