Tåkefyrste Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 jeg bestilte for en tid tilbake NGT's studenttilbud NTNU. for å være mer eksagt, 2000604 linja for 450kr måneden... Men for noen dager siden fikk jeg mailen, "I forbindelse med sjekk av linjen, har vi konstatert at det kan være mangel på kapasitet via ordinær forbindelse. Vi prøver imidlertid å levere linjen via en annen løsning, som vil fungere like godt. Endringen kan dessverre forsinke leveransen noe. " Pluss at det på min personlige kundeside står "Bredbåndsoppkoblingen kan ikke fullføres" Dette finner jeg utrolig rart, da jeg både har bredbånd fra før, og nummersjekken hos NGT viste at jeg kan få det... Jeg bor ganske sentralt i Trondheim så det burde ikke være noe problem for dem å levere, har sendt mail til dem, men tror det er som å snakke for døve ører. Noen her som bor i Tr.heim å har NGT's studenttilbud? Lenke til kommentar
LooD Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Jeg har den studentavtalen på bakklandet nå, og har hatt det på hospitalsløkkan tidligere. Det som kan være tilfellet er at ngt ikke får leie linje av telenor, fordi at de mener at det ikke er kapasitet nok på nettet i området. Siden telenor eier alle linjene er de andre leverandørene avhengig av at de sier ja... Dette gjør at de ikke alltid kan levere selv om det er teknisk mulig. Lenke til kommentar
audunr Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Nummersjekkene til de forskjellige operatørene er ikke nødvendigvis hundre prosent korrekt. Du får et ja eller et nei, mens svaret kanskje skulle ha vært tja. NGT bruker eget utstyr i sentralene. Så om du i dag bruker en annen leverandør som benytter seg av Telenors utstyr trenger ikke dette bety noe for leveransen fra NGT. Ut i fra den informasjonen du har bragt videre fra NGT virker det i alle fall for meg som om de har kontroll på situasjonen. MVH Audun Lenke til kommentar
Trinity Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Jeg fikk samme svar fra NG ,14 dager senere var linjen oppe. Så fatt mot ,det er enda håp Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Sentralen som du er koblet til er muligens ikke utbygd, eller så er den ledige kapasiteten brukt opp. Disse to tingene er vel de mest usannsynlige siden du bor så sentralt. Men dersom det er tilfelle så forsøker de å koble deg til en annen sentral, tror Telenor kaller det tverr kobling om jeg husker det Catch sa til meg korrekt. Eller så er linjene inn i leiligheten/blokken brukt opp. I såfall kan løsningen være at du må bestilte et ISDN/telefon abb, dette fordi Telenor må da legge inn ny kabel siden de har leveringsplikt på telefoni. Telenor har ikke leveringsplikt på bredbånd, har vært ute for dette selv når vi skulle ha en Catch linje. Og det kan være en annen grunn. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 9. september 2003 Forfatter Del Skrevet 9. september 2003 Jeg fikk samme svar fra NG ,14 dager senere var linjen oppe.Så fatt mot ,det er enda håp Å takk for det... hjertet mitt stoppa ei stund Er litt kjedeli å i skrivende øyeblikk betale 550kr måneden for 704128 linje fra Telenor, når man kan få 2000604 for 100kr mindre i måneden. Håper det ordner seg, jeg regner med at den andre løsningem de prøver på ikke blir kostende noe ekstra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå