Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Får ikke solgt bilen! Hva gjør jeg?


6ykriss

Anbefalte innlegg

Om du sjekker bruktmarkedet som du prøver å selge bilen i, så ser du at du får opp totalt 81 biler om du velger samme type, produsent, modell, årsmodell og prisklasse. Mao er du nødt til å konkurrere med 80 andre biler i samme klasse. Da må du enten ha noe unikt som gjør at kjøpere ser på akkurat din bil, og/eller ned i pris.

 

Slik den ligger nå så ligger bilen din nederst på side 3. Ikke akkurat en god plassering :/

 

Ja, ser dette. Men med tanke på bilen er blitt satt ned nå. Ser du også i Hordaland er det ikke mange biler som er kjørt lite.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg ville ha skaffet nye kurante sommerdekk til den, koster ikke mange tusenlappene - men gir et mye bedre totalbilde. I stedet for å måtte bruke penger med en gang man har kjøpt bilen - så er alt i orden.

 

Utenom dette er det bare å senke prisen gradvis til den blir solgt.

 

Dette er søsterbilen til Focus og Mazda 3.

 

Det er ikke en ABS sensor som er byttet - men hydraulikkdelen på abs-pumpen. Som faktisk er en kjent (og dyr) feil på disse bilene. Det kan kanskje være verdt å nevne. Som en positiv ting altså.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Nå er det kanskje ikke sammenlignbart, men jeg brukte 5mnd på å selge min 07' BMW 320D Coupe i år. Startet i mai, på 295000kr og endte med å selge den til 255000kr, med et restlån på ca 20k. Det er kjøpers marked for tiden, så man kan ikke være for optimistisk med tanke på pris. :)

 

Men din bil ligger i et veldig kurrant prisleie, så det er bare å være tålmodig. Hvor lenge har den ligget ute?

Lenke til kommentar

Nå er det kanskje ikke sammenlignbart, men jeg brukte 5mnd på å selge min 07' BMW 320D Coupe i år. Startet i mai, på 295000kr og endte med å selge den til 255000kr, med et restlån på ca 20k. Det er kjøpers marked for tiden, så man kan ikke være for optimistisk med tanke på pris. :)

 

Men din bil ligger i et veldig kurrant prisleie, så det er bare å være tålmodig. Hvor lenge har den ligget ute?

 

Hei.

 

Den har ligget ute nå i snart en mnd. Vi lå ned prisen for noen dager siden. Så det er bare til å vente. Vi skal legge den ut på nytt i morgen da den går ut. Slik at bilen kommer opp igjen på listen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det kanskje ikke sammenlignbart, men jeg brukte 5mnd på å selge min 07' BMW 320D Coupe i år. Startet i mai, på 295000kr og endte med å selge den til 255000kr, med et restlån på ca 20k. Det er kjøpers marked for tiden, så man kan ikke være for optimistisk med tanke på pris. :)

 

Men din bil ligger i et veldig kurrant prisleie, så det er bare å være tålmodig. Hvor lenge har den ligget ute?

Nå er Volvo V50 noe helt annet enn en E92 320D Coupe. E92 er en nisjebil. "Folkemotoren" trekker aktuelle kjøpere litt opp, men ikke kjempe mye. I tillegg kan man importere et fint eksemplar av en E92 320D fra Tyskland, og da kan man nesten få den som man vil da utvalget er mye større.

 

Det er mye enklere å selge en relativt moderne og grei liten stasjonsvogn, med et ørlite snev av premium (Volvo), som er trygg og grei, som går billig - perfekt for den nyetablerte småbarnsfamilie som ikke har allverdens økonomi - enn en E92.

 

Poenget mitt er at det blir helt feil å sammenligne disse to bilene.

 

Hvordan er den nå? Nå er prisen satte ned, så får vi se! ;)

Har du fått noe innbyttepris på den? Evt. pris av oppkjøper el.

Lenke til kommentar

Ja, det er nok ikke helt sammenlignbart. Til gjengjeld brukte jeg 1 dag på å selge Minien (04' cooper s) jeg hadde før BMWen, i sommeren 2010. La den ut for 180000kr og samme dag ringte en kar og sa han kom å tittet på den neste dag, han bød 175k, signerte kontrakten og sa takk og farvel. Det også er en nisjebil, vil jeg påstå. Poenget var at det var mer selgers marked for noen år siden, spesielt på slike biler som det da ikke fantes veldig mange av, men også på mer "streite biler" vil jeg påstå.

 

Likevel, man må være tålmodig og nesten regne med at det tar et måneder å selge om man ikke priser seg forbi konkurransen med de andre bilene av samme slag. Kjøp tre mnd annonsetid på finn.no om du ser det kan bli nødvendig.

Endret av Klykken-
Lenke til kommentar

Er nok kjøpers marked i disse dager og att det i tilegg er snakk om en dieselbil ville jeg iallefall ikke hatt forhåpnigner om å få 130.000 for bilen

 

Å? Diesel selger som aldri før! Tror ikke folk er så villig å betale så mye mer for bensin når diesel er billigere uansett.

 

Link fra BROOM

Lenke til kommentar

Å? Diesel selger som aldri før! Tror ikke folk er så villig å betale så mye mer for bensin når diesel er billigere uansett.

 

Link fra BROOM

 

Vet om en del som er blitt veldig diesel negative etter å ha eid det. Støy, dårlig varme, ikke bra med småkjøring osv - og kanskje det viktigste - det man sparer på drivstoff har man fått betale tilbake i økte verkstedutgifter.

 

På nybil ser jeg ingen grunn til å velge diesel i det hele tatt. Kanskje hvis man trekker mye tungt?

Lenke til kommentar

Bensin begynner å bli temmelig interessant ja. Forbruksmessig begynner nyere bensinmotorer å komme temmelig nærme. Eneste diesel er bedre på er dreiemoment ved lavt volum, slik jeg ser det. De aller fleste nordiske dieselbiler leveres forøvrig med tilleggsvarmer for at kupeen/motor skal varmes fortere ved kaldstart. :)

Lenke til kommentar

Samme om dere har lån på bilen, det shiter vi som kjøper bilen. Man taper alltid på bil uansett, bortsett ifra spesielle biler.

 

Må nok gå under lånesummen, ettersom den er dyr synes jeg til å være basic. + må kjøpe nye sommerdekk.

 

Bilen mangler også servicehefte ser jeg?!

 

Edit:

 

Hvis bilen blir solgt mer enn hva de andre ligger ute til så har kjøperen større sjanse med å få igjennom et reklamasjonsrett. Hvis fyren tar den på en NAF test så viser seg at bærearmen eller noe er slitt så må det hende dere må bytte den.

 

Flere som har gått i den felen, derfor bedre igjen å sette bilen til litt under hva de egentlig er verdt i et marked.

Endret av Andzel
Lenke til kommentar

Samme om dere har lån på bilen, det shiter vi som kjøper bilen. Man taper alltid på bil uansett, bortsett ifra spesielle biler.

 

Må nok gå under lånesummen, ettersom den er dyr synes jeg til å være basic. + må kjøpe nye sommerdekk.

 

Bilen mangler også servicehefte ser jeg?!

 

Edit:

 

Hvis bilen blir solgt mer enn hva de andre ligger ute til så har kjøperen større sjanse med å få igjennom et reklamasjonsrett. Hvis fyren tar den på en NAF test så viser seg at bærearmen eller noe er slitt så må det hende dere må bytte den.

 

Flere som har gått i den felen, derfor bedre igjen å sette bilen til litt under hva de egentlig er verdt i et marked.

 

Bilen har en komplet servicehefte.

 

Etter hva jeg mener så syntes jeg den virkelig er verdt pengene. Bilen er i meget god stand, nettopp EU-godkjent. Ikke lengesiden den var på service heller, der vi fikset antisladd.

 

Ser du tilsvarende på finn.no ser mange forferdelige ut.

 

Fargen er også utrolig fin.

Lenke til kommentar

Fargen er en smakssak, men jeg er nå enig med deg at den er fin.

 

Selv med komplett servicehefte og alt slikt som medfølger så er tydeligvis ikke markedet villig til å betale så mye som du mener bilen er værdt, og da er det ikke så mye å gjøre foruten enten å vente på den rette kjøperen som er ute etter akkurat den bilen, i akkurat den tilstanden, og syns den prisen er akseptabel, ellers så må man dessverre justere prisen ned. Ser det veldig godt selv, da jeg til tider tråler gjenom finn etter inntresante biler og ser at det er mye som egentlig ser bra ut og som ikke er priset borti natta, som fortsatt ligger veldig lenge til salgs.

 

Det man og må huske på er at det er som regel et sted mellom 60 og 70 tusen biler til salgs på finn.no så det er veldig mye for en kjøper og velge mellom. Så det er ikke lett å selge bil.

 

Du får nå uansett ha lykke til med salget.

Lenke til kommentar

Var et bilde som sto ingen service heftet med i bilen, på et av papirene. Det er ikke fordel å ha bilde av mener da jeg.

 

Fargen er som baken, husk at folk selger biler med mye mer under enn hva prisene de setter på finn også. Sist jeg kjøpte bil fikk jeg prutet 7 lapper da kostet den bare 44 lapper en Mondeo.

 

Hva du mener den er verdt er helt irrelevant som kunde.

Endret av Andzel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...