Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Får ikke solgt bilen! Hva gjør jeg?


6ykriss

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vi skal nå gå fra Volvo V50 til V70. Vi trenger en litt større bil, så V70 hadde passet bra! Nå har bilen lagt ute i en mnd snart å ikke noe tegn til at noen er interessert...

 

Vi har lagt annonsen ut på finn der vi kan se antall visninger å antall stk som har lagret annonsen!

 

Til nå er det 3 stk som har lagret den, men ikke noe lyd fra noen enda!

 

Hva er det som er feil/eller gjør at de ikke er interessert?

 

Link til Annonsen.

 

Takker på forhånd!

Endret av 6ykriss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For høy pris ift. andre biler som ligger ute med tilsvarende kilometerstand. I tillegg er det andre biler som ligger mye billigere ute, men som har gått lengre, og som kanskje har litt mer utstyr (noen har takboks til og med), og den type folk som kjøper liten stasjonsvogn i 100-150k området er kanskje litt mer tolerante til å kjøpe en bil som kan ha gått litt lengre.

 

Er det ingen som har ringt og prutet? Annonsen ser grei ut, greie bilder.

Lenke til kommentar

Litt for mange utropstegn og skriveleifer i annonsen synes jeg.

 

Har fått ordnet noe, men hvilke skrivefeil tenker du på?

 

For høy pris ift. andre biler som ligger ute med tilsvarende kilometerstand. I tillegg er det andre biler som ligger mye billigere ute, men som har gått lengre, og som kanskje har litt mer utstyr (noen har takboks til og med), og den type folk som kjøper liten stasjonsvogn i 100-150k området er kanskje litt mer tolerante til å kjøpe en bil som kan ha gått litt lengre.

 

Er det ingen som har ringt og prutet? Annonsen ser grei ut, greie bilder.

 

Vi hadde iallefall regnet med 1 eller 2 som kom med lavere pris, men ingen har verken ringt eller send meld. Litt rart syns jeg.

 

Hvilke pris tenker dere for denne? Den har jo gått lite forholdt til andre som er 2006 modell.

Endret av 6ykriss
Lenke til kommentar

 

service historikk -> servicehistorikk

Vinterdekk Michelin (hvorfor står vinterdekk plutselig med stor V?)

Aluminium felg -> aluminiumsfelg)

sommer/vinterdekk -> sommer-/vinterdekk

ABS sensor -> ABS-sensor

 

 

Mulig jeg bare er jævlig pirkete, men jeg dømmer annonser litt useriøse med en gang jeg ser slike feil.

Endret av TMB
  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

service historikk -> servicehistorikk

Vinterdekk Michelin (hvorfor står vinterdekk plutselig med stor V?)

Aluminium felg -> aluminiumsfelg)

sommer/vinterdekk -> sommer-/vinterdekk

ABS sensor -> ABS-sensor

 

 

Mulig jeg bare er jævlig pirkete, men jeg dømmer annonser litt useriøse med en gang jeg ser slike feil.

 

Neida, bare til å komme med ideer. :)

Lenke til kommentar

Tror nok hovedsaken her er pris. - Den ligger litt høyt i forhold til snitett, ser ut som du kan få kjøpt tilsvarende hos forhandler til samme eller lavere pris (uten at jeg har sjekket utstyr/etc)

 

Hvis du vil bli kvitt den så lønner det seg jo å være billigst - mange har bilen liggende ute i mnd etter mnd, istedet for å droppe prisen 10-20k - koster penger å sitte med bilen også...

Lenke til kommentar

Tror nok hovedsaken her er pris. - Den ligger litt høyt i forhold til snitett, ser ut som du kan få kjøpt tilsvarende hos forhandler til samme eller lavere pris (uten at jeg har sjekket utstyr/etc)

 

Hvis du vil bli kvitt den så lønner det seg jo å være billigst - mange har bilen liggende ute i mnd etter mnd, istedet for å droppe prisen 10-20k - koster penger å sitte med bilen også...

 

Ja, akkurat det. Vi vil vell helst få solgt den ganske snart. Da vi nye bilen kommer snart.

Endret av r2d290 waits for Obi-Wan
Lenke til kommentar

Å? Hvordan det? Den tid vi har hatt(eller rettere sagt min fars sin tid) har han hatt flere merker som BMW, Audi, VW. Det han forteller er at Volvoen har vært den billigste med minst feil.

 

Er vell en grunn at han kjøper en ny Volvo.

 

Don't feed the troll..

 

Enig i det med prisen. Gå litt ned i pris å du vil se at det er større sjanse på respons.

Lenke til kommentar

Ikke en veldig kurant farge, men bilen og annonsen ser veldig bra ut... kast deg på prisen om den MÅ bort. Vet ikke om du skal ha splitter ny bil(?), å da får du sikkert ikke mer enn 60-80 for den i innbytte uansett.

 

Jeg ville fjernet skadene fra bildene og heller sendt dette med i vedlegg når folk spør (det gjør de). Jeg personlig klikker meg ofte ut av slike da det "ødelegger" resten av bilen. Du skjuler det ikke når de spør uansett.

 

At folk lagrer annonsen har ikke så mye å si. Jeg hadde 11 stk som lagret min annonse men kun en av de ringte på de 3 dagene jeg hadde den ute (V70). Jeg lagrer selv ofte annonser om de har elementer jeg kan kopiere til egne annonser, eller for å følge med på bilens utvikling om jeg selv har noe lignende jeg skal selge.

Endret av Amberlamps
Lenke til kommentar

Ikke en veldig kurant farge, men bilen og annonsen ser veldig bra ut... kast deg på prisen om den MÅ bort. Vet ikke om du skal ha splitter ny bil(?), å da får du sikkert ikke mer enn 60-80 for den i innbytte uansett.

 

Jeg ville fjernet skadene fra bildene og heller sendt dette med i vedlegg når folk spør (det gjør de). Jeg personlig klikker meg ofte ut av slike da det "ødelegger" resten av bilen. Du skjuler det ikke når de spør uansett.

 

At folk lagrer annonsen har ikke så mye å si. Jeg hadde 11 stk som lagret min annonse men kun en av de ringte på de 3 dagene. Jeg lagrer selv ofte annonser om de har elementer jeg kan kopiere til egne annonser, eller for å følge med på bilens utvikling om jeg selv har noe lignende jeg skal selge.

 

Oki. Skal satse på det da. Takk for tips. :)

Endret av 6ykriss
Lenke til kommentar

Hvilke pris tenker dere her inne da? 130000.- for bil? Vet ikke om han er villig til å sette lengre ned, ettersom det er lån på bilen som er på 126000.-

Som de andre sier så ligger prisen for høyt. Sammenlign med denne modellen her som har høyere utstyrsnivå i følge annonsen. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=38255849 og som bare er kjørt litt lenger.

 

Har dere bare vanlig motorvarmer i bilen eller har dere dieselvarmer dere også? Det siste trekker opp og da bør dere få det med i annonsen. Hvis dere har xenon-lykter bør det også med i annonsen.

Lenke til kommentar

Om du sjekker bruktmarkedet som du prøver å selge bilen i, så ser du at du får opp totalt 81 biler om du velger samme type, produsent, modell, årsmodell og prisklasse. Mao er du nødt til å konkurrere med 80 andre biler i samme klasse. Da må du enten ha noe unikt som gjør at kjøpere ser på akkurat din bil, og/eller ned i pris.

 

Slik den ligger nå så ligger bilen din nederst på side 3. Ikke akkurat en god plassering :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...