Gå til innhold

[Løst] problem med nettverket


Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med nettverket jeg har en stasjonær pc med kabel kobling og vil bare ikke få internett jeg er koblet til nettverket men får ikke nett det er det utropstegnet som viser. Jeg har faktisk fått nett et par ganger men mister det etter noen minutt og alle andre pcene i huset har nett som vanlig jeg har prøvd å skifte kable jeg har restartet routeren og skiftet plass til kabelen i routeren og restartet pcen og selvfølgelig prøvd å trykke på x-en på internett instillingene og søkt etter problemer men kommer bare The DNS server isn't responding. Vis det er mer dere lurer på bare spør og er ikke så flink med internett greier så høres kansje litt merkelig ut og er kansje litt vanskelig og forstå :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er den jeg mener.

 

Jeg skal se hvilket nett du står i, og så foreslå en annen IP du kan prøve å sette opp.

 

Dette er snakk om lokale IP-adresser og det er ingen som kan gjøre noe med nettet ditt ved å få vite de, så slapp av :p

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Du kan eventuelt poste litt mer, slik som det jeg sakset ut her.

 

Ethernet adapter Local Area Connection: IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.1.145

Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0

Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1

 

Du kan gjerne også fortelle litt mer om hva slags router/modem dette gjelder og kanskje om selve maskinen. Er den ny? Har det fungert før? Hvis ja, har det det blitt gjort noen endringer/oppdateringer?

 

Det står jo også at DNS serveren ikke svarer i nettleseren, hvis du går inn i CMD igjen og skriver "ping diskusjon.no" og "ping 87.238.40.90" også sier hva du ser da. DNS oversetter IPadresser til nettadresser, er det gjor feil vil diskusjon.no feile mens 87.238.40.90 ikke vil det.

 

I tillegg kan vi ta en titt på hva nettverksinstillingene sier hos deg. Høyreklikk på nettverksikonet og åpne network and sharing center

Deretter vil du se listede nettverk som du er koblet til, det er kun ett i de fleste tilfeller. Ved connections er det en lenke som heter local area connection

Du vil nå åpne et nytt vindu, velg egenskaper. Enda et nytt vindu kommer, dobbeltklikk på internet protocol version 4. Et tredje vindu kommer opp. Hva ser du nå? Alt burde stå på automatisk.

Endret av Chris93
Lenke til kommentar

Ethernet adapter Local Area Connetion:

IPv4 Address: 10.0.0.1

Subnet Mask: 255.255.255.0

Default Gateway: 10.0.0.138

 

det er en Zyxel P-2602HWT-F3 av Telenor og jeg har ikke hat problem før pcen er ikke ny men har nokså nytt hovedkort og prossesor men er et par månder de også nå, jeg har ikke gjort noen endringer/oppdateringer forsto ikke hva du mente me det 87.238.40.90 og når jeg gikk på network and charing center greiene så var det ikke på automatisk så når jeg trykket på automatisk på begge de tingene som sto det så fikk jeg NETT!!!! TUSEN TUSEN TUSEN TAKK :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...