hobben91 Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Hei. Kjøpte meg et Andersson CAM 2.0 videokamera. (http://www.netonnet.no/art/foto/videokamera/videokamera-minnekort/videokamera-hd/andersson-cam20/166152.4567/) Kan jeg skaffe meg en mikrofon til dette? Skal bruke det mye til intervjuer. Jeg ser jo at det ikke går an å koble til en mikrofon med ledning. Må jeg ty til trådløs eller koble til en annen på en eller annen måte? Trenger hjelp, og håper dette er siden! Og til info: Jeg ønsker ikke å legge veldig mye penger i det.. (500-1000) Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 (endret) Du kan kjøpe en Zoom H1N eller H2N, fungerer ypperlig til intervjuer. Du tar opp video og lyden hver for seg, og legger sammen og synkroniserer lyden i post (redigering) etterpå. H2N koster vel litt over 1000 lappen, og H1N litt under. Det er ikke noe særlig lydforskjell på disse to, eneste er vel mer funksjoner på H2N Endret 27. november 2012 av nicwillu Lenke til kommentar
hobben91 Skrevet 2. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2012 Du kan kjøpe en Zoom H1N eller H2N, fungerer ypperlig til intervjuer. Du tar opp video og lyden hver for seg, og legger sammen og synkroniserer lyden i post (redigering) etterpå. H2N koster vel litt over 1000 lappen, og H1N litt under. Det er ikke noe særlig lydforskjell på disse to, eneste er vel mer funksjoner på H2N Har du en link til dette produktet? Lenke til kommentar
arthon Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Har du en link til dette produktet? Seriøst? Har du prøvet google? Pleier å gi svar på slike spørsmål. Eller prisguiden eller Kelkoo osv. osv. Zoom H1 Zoom H2n Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 (endret) Må jeg ty til trådløs eller koble til en annen på en eller annen måte? Det ser ikke ut som du kan koble til eksternt utstyr...på det videokameraet. Ser forslag om ekstern mic med eget opptak, men hadde du tenkt å bruke tid på doble lyd-opptak og synkronisering i etterbehandlingen? Endret 2. desember 2012 av flageborg Lenke til kommentar
hobben91 Skrevet 2. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2012 Det ser ikke ut som du kan koble til eksternt utstyr...på det videokameraet. Ser forslag om ekstern mic med eget opptak, men hadde du tenkt å bruke tid på doble lyd-opptak og synkronisering i etterbehandlingen? Har tenkt litt på å bare kjøpe vanlig diktafon å så fjerne lyden fra filmen og legge til lyden fra diktefonen oppå videoen.. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 (endret) Har tenkt litt på å bare kjøpe vanlig diktafon å så fjerne lyden fra filmen og legge til lyden fra diktefonen oppå videoen.. Som nevnt - Zoom H1 - er jo bare liten, lekker og spiller inn med CD-kvalitet ...eller MP3 :nei2: Du finner den her - hos FotoVideo: http://fotovideo.no/...0000130666.aspx Endret 2. desember 2012 av flageborg Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 I tillegg bør du kjøpe en "død katt" som demper vindstøy utrolig effektivt... http://fotovideo.no/Produkter/Lyd/Lyd-tilbeh%C3%B8r/Dead-cat/R%C3%B8de-Dead-Cat---Vindhette--109988-p0000034924.aspx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå