PotetVaffel123 Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Hei! Hvordan funker det om man står i et fag på VGS og velger å ta eksamen i dette faget på nytt som privatist men stryker? Er det den beste karakteren av de 2 som står eller er det den siste karakteren som da vil være privatist eksamen som står? Evt. noen kilder hvor jeg kan lese mer om dette? Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Du kan velje sjølv kva karakter du vil halde på. Men eg har aldri høyrt om nokon som veljar den dårlegaste karakteren, så eg skal ikkje vere heilt skråsikker. Kanskje det kun går an å velje den beste av dei to. Lenke til kommentar
aagmed Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Hei jeg har tatt 10-15 privatisteksamner i 2 forskjellige fylker. Karakteren du får blir ikke automatisk registrert noe sted. Privatistkontoret i fylket du har lagrer den elektronisk og sender ut et skriv til deg på slutten av semesteret med hvilke karakterer du har oppnådd. Denne lappen må du selv gå til din gamle videregående skole for å få oppdatert vitnemålet ditt, eller bare legge den ved ditt gamle vitnemål når du sender dette til samordna opptak. Det er ingen automatikk i det, så det sier seg med andre ord selv at du ikke trenger å bruke en dårligere karakter. Jeg har selv fått 3 i et medie fag jeg hadde 4 i fra før. Null stress Lenke til kommentar
PotetVaffel123 Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 Okay, takk for svar! Hei jeg har tatt 10-15 privatisteksamner i 2 forskjellige fylker. Karakteren du får blir ikke automatisk registrert noe sted. Privatistkontoret i fylket du har lagrer den elektronisk og sender ut et skriv til deg på slutten av semesteret med hvilke karakterer du har oppnådd. Denne lappen må du selv gå til din gamle videregående skole for å få oppdatert vitnemålet ditt, eller bare legge den ved ditt gamle vitnemål når du sender dette til samordna opptak. Det er ingen automatikk i det, så det sier seg med andre ord selv at du ikke trenger å bruke en dårligere karakter. Jeg har selv fått 3 i et medie fag jeg hadde 4 i fra før. Null stress Da regner jeg vel også med at de ikke har gjort om noe på det i år eller siden sist du tok opp et fag Lenke til kommentar
aagmed Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Okay, takk for svar! Da regner jeg vel også med at de ikke har gjort om noe på det i år eller siden sist du tok opp et fag Jeg tar 6 fag nå og har ikke fått med meg noen endringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå