Gå til innhold

Trenger hjelp med å kjøpe data!

Anbefalte innlegg

Hei!

Har tenkt å kjøpe meg data nå når som helst, men er ikke veldig god med data, det som er inni den altså...

Såg: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10580 på komplett sine sider, men vet ikke helt om den er nok for det eg skal ha den til, i så fall hjelp med å rette det opp.

Det eg vil ha er en data som kan kjøre alle mulige spill på max graphics uten lag i det hele, heller ikke over tid. Spill som WoW, battlefield 3, CoD osv.

Må også kunne filme klipp med fraps uten noe forskjel i gameplay, det vil si å kunne redigere også.

Vil ikke ha noe "Dette burde holde", vil ha sikre valg som er safe å velge. vet ikke helt va filming, redigering og gaming går på av pcen, hørt vi må ha bra med RAM og bra grafikk kort.

Tusen takk :)<3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinen du har funnet har det råeste singel-skjermkortet til Nvidia, noe som gjør at den takler spill veldig godt. 16GB RAM er passelig til gaming + moderat videoredigering. Når det gjelder prosessor har du valgt en PC med 2011 sokkelen. Det blir litt dyrere pga det, og slik den er speccet utnytter ikke maskinen fordelene ved 2011, så jeg ville heller gått for 1155 sokkel med i7 3770K CPU.

Jeg hadde også valgt annen strømforsyning og SSD om jeg skulle bygd den.

Alt i alt er dette en maskin som vil takle alle de utfordringene du nevner, men jeg ville heller bygd en maskin selv.

Ser ut som en bra PC det der med bra CPU og helt greit skjermkort. Du burde velge en større SSD og kanskje HDD? Min erfaring er at 120GB er litt knapt som systemdisk (man slipper å prioritere og slette om man har større disk).

Hva er det du snakker om her?

Endret av EvenAug
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Ser ut som en bra PC det der med bra CPU og helt greit skjermkort." Burde eg få et bedre skjermkort på den? lager youtube videoer av gaming, og vil gjerne at de skal få beste opplevelsen mulig fra meg. er det et helt greit kort eller et veldig bra?

Evenaug, hvor lager eg min egen data på komplett? finner det ikke :( finner bare hvordan eg kan modifisere andre dataer som allerede er der. og kunne du kanskje lagde en til meg? :L

!Vil ha en drit bra pc som kan lett takle spill som bf3, cod og wow på absolutt max graphics med fortsatt over 100 fps og som ikke sliter seg ut på 1 eller 2 år. Vil også kunne frapse uten at eg skal gå ned det minste i performance.

Har btw ingen anelse om hva en SSD er eller hva en sokkel er xD og hva en strømforsyning vil forbedre.

Hadde egentli vært bra om du kunne si hva du forskjellige tingene vil ha effekt på. For eksempel skjermkort-grafikk, RAM- blablabla, SSD: blablabla

ville vært konge! :D

Lenke til kommentar

Jeg har eksamen i morgen så jeg gjør det kort:

CPU/Prosessor: er selve hjernen til maskinen. Det er denne som regner tall. Sterkere CPU vil gi deg kjappere regnekraft.

RAM: Dette er PCens internminne. Når du åpner et program lastes det inn i RAMen fordi RAMen er kjappere enn å lese fra harddisken.

GPU/Skjermkort: er den viktigste delen for høy FPS i spill... Det er den som jobber med grafikken.

HDD/Harddisk er lagringsmediet ditt. Her lagres filer og data.

PSU/Strømforsyning: Leverer strøm til komponentene. En god strømforsyning er mer effektiv, høyere kapasitet, bråker mindre, har bedre tilkoblingsmuligheter og er mer effektiv.

SSD: er en "harddisk" med flashminne som har lagt høyere lese og skrivehastigheter enn Harddisk. Problemet er at de koster vesentlig mer, så man pleier å ha en liten SSD + en stor HDD.

HK/MoBo/Hovedkort: Er et kort som har som hovedoppgave å koble sammen komponentene i PCen, men har også fått andre oppgaver som interegrert nettverkskort og lydkort.

OS/operativsystem: er systemet du kjører på maskinen. F.eks Windows og Linux.

Dette er bare en overfladisk oversikt. Bruk google til å lære mer om hver enkelt komponents oppgave.

Når jeg sa at jeg ville bygd en selv, ville jeg kjøpt løse deler og satt den sammen. Hvis dette er mer enn du har kunnskap til eller ikke ønsker å ta risikoen, så er komplett sine PCer veldig fine alternativer.

100 FPS i alle spill er det ingen singel-kort PCer som klarer. Da må du kjøre flere skjermkort og det bringer med seg endel bieffekter. Kjøper du Nvidia 680 eller AMD 7970, så er du godt utrustet.

Endret av EvenAug
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk, EvenAug og lykke til på eksamen! :)

men venner av meg har 150 fps i WoW, men har bare ett grafikk kort. ikke at eg merker noe forskjel, men om eg går med nyeste nvidia, bare ett, vil eg noen gang gå under 60 fps? :p selv med fraps?

Og tester komplett dataen slik at det er umulig å lage en data som er ustabil med for eksempel grafikk kort ovenfor vifte slik at vifta ikke er god nok? er det umulig for meg og lage en data som vil bli for varm eller ikke vil være i stand til å kjøre diverse ting pga kombinasjonene av delene i den?

Forventer ikke at EvenAug svarer på dette spørsmålet btw, er nok andre som finner forumen også! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...