AndersK_ Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Jeg har photoshop, men åssen får jeg 'runde' hjørner på kantene av bilder? f-eks sjekk her.. http://magasinet.startsiden.no Over den lille startsiden logoen (abc startsiden, det beste av det beste) er det en kant som er sånn jeg mener. -A Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Vet ikke helt om jeg forstår deg rett her, men du kan f.eks bruke "Rounded rectangle tool" eller selecte det du vil gjøre "rundt" og velge Select > Modify > Smooth... Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Phong har jo en tutorial på Rounding. Du kan jo titte på den om du vil "customizere" avrundingen. Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 En litt annen variant, veldig fin å lage gui/interface med: 1) Velg Channels fra Layers/Channels/Paths-paletten 2) Velg "Create New Channel" 3) Gjør et utvalg (Marquee-tool + SHIFT-klikking) 4) Fyll med hvit 5) Sørg for at valg ikke er valgt (CTRL+D) og bruk Gaussian-blur. 10-20 pixels litt avhengig av _hvor_ runde kanter du vil ha 6) Velg Image-Adjust-Levels, og dra de tre sliderene mot hverandre. Da kan du styre hvor skarpe kantene skal bli. hmm.. come to think of it.. kanskje ikke så lett å forstå uten bilder. Her er en link til en tutorial: http://robouk.mchost.com/tuts/tutorial.php...ial=ifaceshapes Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Går det ann å få runde kanter på en table?? :?: Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Går det ann å få runde kanter på en table?? :?:Da må du bruke bilder. Hvis du for eksempel skal ha en avrunding på en blå tabell mot hvit bakgrunn, så tegner du "avrundingen" i hvitt og setter den i det hjørnet du skal ha den, hvis du skjønner... :wink: EDIT: Vil jo seff være mulig å gjøre det kun med tabeller óg, hvis du lager celler på 1x1px og fyller dem med den fargen de skal ha... :wink: Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Vil jo seff være mulig å gjøre det kun med tabeller óg, hvis du lager celler på 1x1px og fyller dem med den fargen de skal ha... :wink:Fortsatt god jul... Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Vil jo seff være mulig å gjøre det kun med tabeller óg, hvis du lager celler på 1x1px og fyller dem med den fargen de skal ha... :wink:Fortsatt god jul... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå