Gå til innhold

Skal kjøpe ny pc, trenger hjelp. Masse hjelp

Anbefalte innlegg

HeiHei :)

Har seg sånn at jeg skal endelig kjøpe meg ny pc igjen.

Har ikke så alt for mye peiling på pc, så kan gjerne kalle meg noob der.

Jeg er ute etter en komplett pc, som skal brukes til GAMING, film titting osv.

Dagens mest populære spill, som BF3, black ops, WoW (MoP) osv.

Vil kjøre spilla på høyest mulig grafikk, rett og slett smooth.

Har rundt 8-10k å bruke(biligst mulig seff), har sett på en del PC`er på komplett.no, men er ikke helt sikker på hvilken som eigner seg mest, blant de jeg kan velge mellom.

Legger ved en link til pc`ne som komplett.no har å tilby, som kan dere se der, og kan evt konfigurere noen selv hvis dere har gode tips.

Takk : ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan bare legge til dette, jeg var i samme båt som deg for ikke så lenge siden. Tenkte at jeg aldri i verden ville klare å sette sammen en pc i deler på egen hånd. Hadde faktisk aldri vært å rørt inne i en pc selv før, men jeg tok sjansen og ville ikke være redd for å prøve. Og det må jeg si, det var faktisk veldig lett, bare man følger godt med i manualene som følger med. Jeg bruke også komplett.no sin guide for å komme i mål. Noe du burde vurdere :)

Lenke til kommentar

Selvbygging er helt ute av bildet?

Her er en ferdigbygget fra CDON som er ganske grei til prisen: http://cdon.no/elekt...dows_8-21605252

Tørr ikke helt å prøve selvbygging, kunne vell prøvd, men har ikke helt lyst til å kjøpe deler, også ender det opp med at jeg ikke klarer det.

Den på CDON virker knall, ingen på komplett som kan sammenlignes med den der tror du?

Kan bare legge til dette, jeg var i samme båt som deg for ikke så lenge siden. Tenkte at jeg aldri i verden ville klare å sette sammen en pc i deler på egen hånd. Hadde faktisk aldri vært å rørt inne i en pc selv før, men jeg tok sjansen og ville ikke være redd for å prøve. Og det må jeg si, det var faktisk veldig lett, bare man følger godt med i manualene som følger med. Jeg bruke også komplett.no sin guide for å komme i mål. Noe du burde vurdere :)

Jeg har jo vært inni en PC et par ganger, fikset min gamle et par ganger. Men den er den "gamle" versjon for å si det sånn, kjøpt og oppgradert et par ganger siden 2006.

Vil heler ha en ferdig bygget rett på døra som duger :p

Hvis du skjønner hvor jeg vil henn :)

Lenke til kommentar

Komplett:

Komplett Gamer i20

Varenr.:766169

nVIDIA's Assassin`s Creed III (Voucher)

Støtsikker PC-eske

SteelSeries QcK, Musematte i Tøy

Cooler Master CM 690 II Advanced Sort

Intel® Core i5-3570K Processor

Corsair TX 750W PSU

ASUS P8Z77-V LX, Socket-1155

Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB

XFX Radeon HD 7950 3GB GDDR5

Samsung DVD Writer, SH-224BB

Samsung SSD 830 Series 128GB 2.5" OEM

Seagate Barracuda® 2TB

Logitech OEM S-120 2.0 høyttaler

MS ROYALTY Win 8 Nordic

MS COA Win 8 32-bit/x64 Nordic

Garanti 3 år - Sende inn

Lenke til kommentar

Komplett:

Komplett Gamer i20

Varenr.:766169

nVIDIA's Assassin`s Creed III (Voucher)

Støtsikker PC-eske

SteelSeries QcK, Musematte i Tøy

Cooler Master CM 690 II Advanced Sort

Intel® Core i5-3570K Processor

Corsair TX 750W PSU

ASUS P8Z77-V LX, Socket-1155

Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB

XFX Radeon HD 7950 3GB GDDR5

Samsung DVD Writer, SH-224BB

Samsung SSD 830 Series 128GB 2.5" OEM

Seagate Barracuda® 2TB

Logitech OEM S-120 2.0 høyttaler

MS ROYALTY Win 8 Nordic

MS COA Win 8 32-bit/x64 Nordic

Garanti 3 år - Sende inn

Takk for tipset!!

Menne kom på at ny skjerm ville ikke skade :p

Også har jeg en kompis som har denne her fra før http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10728

Vetke om den duger? Han er hvertfall veldig fornøyd, + bytta på noen små ting da

Lenke til kommentar

AMD... Yter mye dårligere enn Intel, så den PCen jeg har satt opp knuser nok kompisen din sin ;)

Tviler ikke, du vet nok bedre enn meg!

Men som sagt, når jeg tenker meg godt om, skulle hatt med en skjerm. Og jeg kan virkelig ikke gå over 10k når det gjelder alt i alt ;/

Noen forslag? Har http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10728 det som skal til? Du kan gjerne gjøre noen endringer, men helst rundt 10k som sagt ;<

Lenke til kommentar

Synes ingen av de prefabrikerte maskinene nevnt her kan vise til specs som forsvarer prisen. A20 maskinen du nevnte koster det samme som I30 og A30 og jeg synes de ser ut som bedre kjøp begge to

Du bør uansett vurdere å bygge selv og spare penger. Det er ufattelig enkelt hvis du bare gidder å ta deg tid til å lese en guide om hvordan man gjør det. Det viktigste er bare å bestille deler som er kompatible og virker sammen, noe som også er veldig lett. Å bygge PC selv er uansett gøy, lærerikt og veldig tilferedsstillende :thumbup:

F.eks den komplett PCen du nevnte, a20, er i prinsippet litt svak til prisen imo. Med modifiseringer endte jeg opp på 11800 kr. Nøyaktig de samme delene koster med selvbygg 10400 kr, noe som potensielt kunne tillatt deg å bruke 1400 kr ekstra på bedre komponenter. Da kunne du f.eks gått opp fra GTX 670 til GTX 680, eller du kunne oppgradert fra 6 til 8-core CPU + 240 GB SSD (dobbelt så stor) + 16 GB ram (dobbelt så mye) + musematte for samme pris.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Synes ingen av de prefabrikerte maskinene nevnt her kan vise til specs som forsvarer prisen. A20 maskinen du nevnte koster det samme som I30 og A30 og jeg synes de ser ut som bedre kjøp begge to

Du bør uansett vurdere å bygge selv og spare penger. Det er ufattelig enkelt hvis du bare gidder å ta deg tid til å lese en guide om hvordan man gjør det. Det viktigste er bare å bestille deler som er kompatible og virker sammen, noe som også er veldig lett. Å bygge PC selv er uansett gøy, lærerikt og veldig tilferedsstillende :thumbup:

F.eks den komplett PCen du nevnte, a20, er i prinsippet litt svak til prisen imo. Med modifiseringer endte jeg opp på 11800 kr. Nøyaktig de samme delene koster med selvbygg 10400 kr, noe som potensielt kunne tillatt deg å bruke 1400 kr ekstra på bedre komponenter. Da kunne du f.eks gått opp fra GTX 670 til GTX 680, eller du kunne oppgradert fra 6 til 8-core CPU + 240 GB SSD (dobbelt så stor) + 16 GB ram (dobbelt så mye) + musematte for samme pris.

Vil først og fremst takke deg for svar. Det du kom med der fikk litt orden på tankene mine.

Det med selvbygging, kunne jeg tenkt meg å prøve, men er ikke helt klar for det enda. Jeg tenkte heler å finne meg en god pc, og etterhvert oppgradere den ofc, og evt bygge meg min egen etter at den jeg kjøper har "gjort sitt".

Bygge selv lønner seg selvfølgelig mer, sier seg selv, men jeg vil også gjerne få med garanti osv fra leverandøren jeg kjøper av. Er mye lettere for meg som er noob i det her å sende den tilbake til rep enn å prøve å fikse det selv, per dags dato. For som sagt, er jeg ganske noob når det kommer til bygging.

Men en del av dere har sendt meg meldinger her inne, med forslag osv, og jeg har kommet frem til at

http://cdon.no/elekt...dows_8-21605251 er evt den jeg skal ha. Virker som om jeg for mye for penga, + at jeg kan unne meg en skjerm i tilegg.

Vet ikke om du har noe å si for / imot http://cdon.no/elekt...ows_8-21605251 ?

Takk igjen.

Endret av Svett123
Lenke til kommentar

10 k er i det minste laget inkl. skjerm om man skal ha ferdigbygd.

http://www.komplett....gSystemId=10724

Denne er jo ganske bra, men dårlig strømforsyning og mangler hdd. Blir 1000 kroner ekstra for det.

Vet, men økonomien er ikke den beste akk nå ;/

Har fått tips om : http://cdon.no/elektronikk/thor_jords_-_intel_i5_3570k_-_8gb_-_1tb_-_geforce_gtx_670_-_windows_8-21605251

av mange nå, den duger vel?

Lenke til kommentar

Ja, den er bra, men blir vel over 10 k med skjerm og frakt. Greit å ha en litt smooth skjerm når man kjører spill på maks settings.

Godt å høre at den duger.

Ja, blir litt over 10k, men er da jul snart : p haha

Har du noen gode skjerm-tips å komme med?: ) mye for penga ofc :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...