Baltazar94 Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Vitenskapen publiserer daglig bevis. Nei det gjør de ikke. De publiserer noe de påstår er bevis. Og folk flest tror dem, fordi de vil gjerne tro at de er som dyr, fordi det føles mest behagelig for dem fordi de da i større grad kan gjøre som de selv føler for i øyeblikket, og slippe å ta ansvar for sine egne handlinger , og og da slipper de også å ta ansvar for, og hensyn til andre mennesker. Det er som det står i 2 Timothy 4 3 For the time will come when people will not put up with sound doctrine. Instead, to suit their own desires, they will gather around them a great number of teachers to say what their itching ears want to hear. 4 They will turn their ears away from the truth and turn aside to myths. Det er i grunnen forbausende hvor korrekt profetiene i Bibelen er når de kan treffe så nøyaktig etter så lang tid. 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Vitskapen er feil, men ei bok som er fleire tusen år gamal er sanninga på alt her i verda? Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Okey. Kan me stenge tråden då, sidan du har funnet svaret på det? Ja for min del kan du gjerne stenge tråden, men det spørs jo hva disse andre sier også. Selv om noen av dem påstår at de er aper, så kan vil vel la dem få et ord med i laget likevel ? 1 Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Nei det gjør de ikke. De publiserer noe de påstår er bevis. Det ER bevis, og de er fult åpne for hver som vil gå de i sømmene.Kreasjonister og andre idioter som ikke forstår de simpleste av biologi har naturlig nok ALDRI gjort noen forsøk på egen forskning . De har heller aldri prøv å argumentere mot de publiserte vitenskapelige bevisene, Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Ja for min del kan du gjerne stenge tråden, men det spørs jo hva disse andre sier også. Selv om noen av dem påstår at de er aper, så kan vil vel la dem få et ord med i laget likevel ? Alle mennesker er klassifisert som aper. Nærmere bestemt "great apes" sammen med f.eks sjimpanse og gorilla. Personlig tror jeg det i de sistnevnte som kanskje burde være minst fornøyd med å havne i samme gruppe som deg. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Vitskapen er feil, men ei bok som er fleire tusen år gamal er sanninga på alt her i verda? Nei. Det har jeg ikke påstått, og det er heller ikke riktig. Men Bibelen er selve grunnlaget for all sann kunnskap når det gjelder dette og lignende ting. Uten Bibelen og Guds ord til å veilede oss så vil vi gå feil, og være et hjelpeløst offer for makthaverne som ønsker å villede og manipulere oss. Bibelen er skrevet for oss som lever nå i endetiden, det er derfor mye av Bibelen er profetier for den tiden vi lever i nå. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Og kva har den med evolusjonslæra å gjere? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Kva er bevis i dine auge? Korleis er det mogleg å bevise ein endring som går så fantastisk sakte? Hvor lang tid mener du det går før et dyr blir et annet dyr ? Fks. fra bjørn til hest eller elefant til flodhest eller hund til hva som helst ? Hvor lang tid tar det ? Hva er " fantastisk sakte" ? Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Det ER bevis, og de er fult åpne for hver som vil gå de i sømmene. Kreasjonister og andre idioter som ikke forstår de simpleste av biologi har naturlig nok ALDRI gjort noen forsøk på egen forskning . De har heller aldri prøv å argumentere mot de publiserte vitenskapelige bevisene, Hvorfor skal vi forske på dette når vi vet at evolusjonsteorien er feil uansett ? Jeg har aldri prøvd å argumentere mot de " vitenskapelige bevisene" fordi det fins ingen beviser, hverken vitenskapelige eller andre. Det som fins er tomme påstander og såkalte " beviser" som er produsert av dem som har interesse av at folk skal fortsette å tro på evolusjonsteorien. Dere har jo heller ikke gjort noen forsøk på å forklare eller argumentere mot det jeg har konfrontert dere med. Forøvrig så har det jo likevel krevd en del selvstendig forskning for å finne ut hva slags agenda som ligger bak denne evolusjonsteorien. 1 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Forskning krever faktisk at man har beviser eller motbeviser som faktisk er reelle og kan brukes, ikke at man bare har en mening om noe. Hadde det fantes reelle og brukanes motbevis hadde ikke vitenskapen vært her den dag i dag. Den ville vært feil og ubrukelig. Det viser seg dog gang på gang at den absolutt ikke er verken feil eller ubrukelig og brukes daglig til å gjøre verden bedre. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 (endret) Og kva har den med evolusjonslæra å gjere? Hvis du har lest Bibelen, dvs skaplsesbretningen i begynnelsen av Bibelen, så forstår du også hvordan alt er blitt til, inkludert oss mennesker. Og har du dette som grunnlag, så er det ikke vanskelig å forstå at evolusjonsteorien er feil Endret 9. desember 2012 av Baltazar94 Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Problemet er at bibelen på ingen måte inneholder noe som kan motbevise evolusjon. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Hvor lang tid mener du det går før et dyr blir et annet dyr ? Fks. fra bjørn til hest eller elefant til flodhest eller hund til hva som helst ? Hvor lang tid tar det ? Hva er " fantastisk sakte" ? Jorda er ein milliard år gammal, så det har skjedd mykje på den tida. Vår tidsrekning (etter kristus) er 0,0002% av den perioden. Hvis du har lest Bibelen, dvs skaplsesbretningen i begynnelsen av Bielen, så forstår du også hvordan alt er blitt til, inkludert oss mennesker. Og har du dette som grunnlag, så er det ikke vanskelig å forstå at evolusjonsteorien er feil Så du forstår ikkje det at ikkje alle trur på det som står i bibelen? Eg har lese i bibelen og kjenner godt til kva som står der, men det er ikkje grunnlaget for evolusjonsteorien. Evolusjonsteorien nemner ikkje bibelen, etter det eg veit, så kvifor du absolutt skal blande den inn veit eg ikkje. Dersom du avfeier alt av vitskap basert på at det ikkje står i bibelen så ser eg ikkje poenget med at du deltek i denne tråden. Den handlar ikkje om bibelen. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Problemet er at bibelen på ingen måte inneholder noe som kan motbevise evolusjon. Bibelen trenger da ikke å motbevise noen evolusjonsteori. I Bibelen kan vi lese at det ikke var noen evolusjon, men at alt ble skapt av Gud. 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 (endret) Kva er bevis i dine auge? Korleis er det mogleg å bevise ein endring som går så fantastisk sakte? Hvor lang tid mener du det går før et dyr blir et annet dyr ? Fks. fra bjørn til hest eller elefant til flodhest eller hund til hva som helst ? Hvor lang tid tar det ? Hva er " fantastisk sakte" ? Jorda er ein milliard år gammal, så det har skjedd mykje på den tida. Vår tidsrekning (etter kristus) er 0,0002% av den perioden. Jorda er ikke ein milliard år gammal. Dyr har heller ikke eksistert i en milliard år. Endret 9. desember 2012 av IHS 1 Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 (endret) Hvis du har lest Bibelen, dvs skaplsesbretningen i begynnelsen av Bibelen, så forstår du også hvordan alt er blitt til, inkludert oss mennesker. Og har du dette som grunnlag, så er det ikke vanskelig å forstå at evolusjonsteorien er feil Har man dette som grunnlag er man mentalt tilbakestående.Den kristne skapelsesberetningen er som å tro på julenissen. Du må ikke bare forkaste ALL logikk og rasjonalitet. Du må også forkaste ALT av vitenskap ikke bare evolusjon og biologi, men fysikk, kjemi, geologi, astronomi ALT SAMMEN.. Bibelen trenger da ikke å motbevise noen evolusjonsteori. I Bibelen kan vi lese at det ikke var noen evolusjon, men at alt ble skapt av Gud. Hvorfor støtter paven vitenskapen og evolusjon, har han ikke lest bibelen ?(trudde deg liksom låg i jobbeskrivelsen han) Endret 9. desember 2012 av netroM Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Jorda er ikke ein milliard år gammal. Dyr har heller ikke eksistert i en milliard år. Stemmer. Den vart danna for 4,5 milliardar år sidan og liv dukka opp på overflata for 3,5 milliardar år sidan. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Jorda er ein milliard år gammal, så det har skjedd mykje på den tida. Vår tidsrekning (etter kristus) er 0,0002% av den perioden. Så du forstår ikkje det at ikkje alle trur på det som står i bibelen? Eg har lese i bibelen og kjenner godt til kva som står der, men det er ikkje grunnlaget for evolusjonsteorien. Evolusjonsteorien nemner ikkje bibelen, etter det eg veit, så kvifor du absolutt skal blande den inn veit eg ikkje. Dersom du avfeier alt av vitskap basert på at det ikkje står i bibelen så ser eg ikkje poenget med at du deltek i denne tråden. Den handlar ikkje om bibelen. Selv om ikke alle tror på det som står i Bibelen, så er uansett det som står i Bibelen riktig, og det er riktig uansett om man tror det eller ikke. For evolusjonsteorien kan ikke være "sannhet" for de som ikke tror på det som står i Bibelen, mens det er sannhet for alle som tror på Bibelen. Når evolusjonsteorien er feil så er den feil uansett. Evolusjonsteorien nevner nok ikke Bibelen, for evolusjonsteorien er et forsøk på å forklare skaperverket uten skaperen, dvs uten Gud. Og det går ikke. Bibelen sier imidlertid hvordan alt ble skapt, alle dyrearter etter sin art, og til slutt ble mennesket skapt i Guds bilde. Dett var dett, dermed er det egentlig ikke noe mer å diskutere. hva noen ugudelige vitenskapsmenn og deres arbeidsgivere prøver å "forklare" i sin anstrengelse for å forklare skaperverket uten Gud, forandrer ikke på noe. Forøvrig så har jeg ikke avvist all vitenskap fordi det ikke står i Bibelen. Om d tror det så bør du lese mitt forrige innkegg om igjen. Bibelen og vitenskap er ikke nødvendigvis i noe motsetning til hverandre, men det vitenskapen finner ut må forstås ut fra det grunnlaget vi får av å lese og tro på det som står i Bibelen. Men evolusjonsteorien er ikke vitenskap, den er bare kamuflert som vitenskap. 1 Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Men evolusjonsteorien er ikke vitenskap, den er bare kamuflert som vitenskap. Du har ikke problemer med evolusjonsteorien eller biologi. Du har problemer med realieter.Hvordan er det mulig for en "oppegående" person i 2012 og forkaste ALL vitenskap. Kjemi, fysikk, geologi you name it. Alt er en konspirasjon for å lure DEG.. Herregud (for å bruke et uttrykk du forstår) hvor patetisk er det mulig å bli.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Dett var dett, dermed er det egentlig ikke noe mer å diskutere. Du er ferdig med å diskutere, så du kan godt forlate tråden ja. Oss andre som har andre meiningar kan få lov å diskutere utan at du skal argumentere mot alt med "det står ikke i bibelen". Dette er ikkje ein tråd for forkynning av religiøs tru. Sidan det er off-topic vil eg bli strengare med å fjerne innlegg som ikkje diskuterer emnet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå