Gå til innhold

Data manipuleres for at folk skal tro på evolusjonslæren

Anbefalte innlegg

(Velvalgt nick) Jeg trodde også skeptikere var skeptikere, briljante folk med utdannelse. Men hvor feil kan man ta? Har de norsk imperativ identitet disse anonyme moderatorene, eller er de også "kosmopolitikere", med angst for nasjonale stømninger ("bondeparti-nazisme" er også ordbruk der) og 911-debatt? Jeg holder på det siste.

Jeg kjenner flere av dem, og de er faktisk ikke kosmopolitikere, de er reptil-jøder med planer om å overta verden. Så det så.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg oppga link som omtalte 3-4 andre utgravinger.

Det holder ikke å "omtale" ting. Vi må ha håndfaste bevis. Bevis som kan etterprøves og etterforskes.

Problemet er at du fantaserer om at din tro er det ultimate, og at alt vi andre gjør er å prøve å skjule det fra folk flest.

Folk flest gir egentlig faen i konspirasjoner og tullete tanker som dette. Folk flest vil leve livet sitt, og lar tenkingen gjøres av folk med kunnskaper om emnet.

Så om du skal motbevise noe, kom med bevis. Kom med bevis vi selv kan se, som vi selv kan teste, og bekrefte.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg kjenner flere av dem, og de er faktisk ikke kosmopolitikere, de er reptil-jøder med planer om å overta verden. Så det så.

Hva du står for har lite med hva Einstein stod for

Sitater

"The only real valuable thing is intuition."

"A person starts to live when he can live outside himself."

"I am convinced that He (God) does not play dice."

"God is subtle but he is not malicious."

"During the final stage of his life Einstein transitioned to a vegetarian lifestyle,[71] arguing that "the vegetarian manner of living by its purely physical effect on the human temperament would most beneficially influence the lot of mankind".[72]"

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Det holder ikke å "omtale" ting. Vi må ha håndfaste bevis. Bevis som kan etterprøves og etterforskes.

Arkeolog om "Giants"

http://www.youtube.com/

Stone Builders, Mound Builders and the Giants of Ancient America | Jim Vieira at TEDxShelburneFalls

Null respons på den linken :(

Så kom jeg med foto av 3 anunnaki hodeskaller. Hvorfor ikke svare?

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Paganister

a>

Knights Templar, paganister

Knights Templar var ikke paganister. Paganister er synonymt med hedning, og hedning betyr egentlig alle uten et jødisk eller et kristent livssyn. Tempelridderne hadde en kristen teologi. Vel, nå er jo kristendommen også opprinnelig hedensk... Men det er en helt annen debatt/tema...

a>

(gudsbespottende rituale)

Her er vi veldig uenig. Denne mannen du ser bilde av der, er ikke noe mer gud enn hva du og jeg er... I værste fall er han bare en tegning... Ren fantasi som kun eksisterer oppe i hodene til de som tror...

Omtalt i skriftene, men ukjent for norske skoleelever. Skolen lærer oss at vi er "aper", Det tilhørte "naturfag", ikke ment å være diskusjonsemne.

Vi hadde ikke evolusjonsteori i naturfagstimene. Faktisk så lærte jeg om skapelse i KRL og om kjemi i naturfagstimene... Så jeg burde jo egentlig være en ihuga kristen??? Det var jo det skolen forsøkte å prakke på meg!!!

Hvis ikke Wikipedia er evolusjonister/ateister, hvorfor klassifiserer de "giants" i jødiske skriftene som "mytelogi" da?

Det var ikke, heller ikke i bibelen, snakk om så store kjemper som det du snakker om... Det er bare tull... Jødene selv, og kristne generelt, har ingen tro på at det eksisterte så store kjemper som du skal ha det til... Det finnes i dag kjempestore mennesker... Den tiden ville di blitt omtalt som kjemper... Hva er for deg vanlig størrelse, og hva slags størrelse må man opp i for å kunne få tittelen kjempe mener du?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Knights Templar var ikke paganister. Paganister er synonymt med hedning, og hedning betyr egentlig alle uten et jødisk eller et kristent livssyn. Tempelridderne hadde en kristen teologi. Vel, nå er jo kristendommen også opprinnelig hedensk... Men det er en helt annen debatt/tema...

Wikipedia om paganisme

http://en.wikipedia.org/wiki/Paganism

Characteristic of Pagan traditions is the absence of proselytism and the presence of a living mythology, which informs religious practice.

Proselytizing = the act of attempting to convert people to another religion or opinion.

...

The adoption of paganus by Latin Christians as an all-embracing, pejorative term for polytheists represents an unforeseen and singularly long-lasting victory, within a religious group, of a word of Latin slang originally devoid of religious meaning. The evolution occurred only in the Latin west, and in connection with the Latin church. Elsewhere, "Hellene" or "gentile" (ethnikos) remained the word for "pagan"; and paganos continued as a purely secular term, with overtones of the inferior and the commonplace.[25]

22051282821705G.jpg

Hypatia of Alexandria, philosopher, mathematician and astronomer, a pagan killed by a Christian mob in March 415 CE.

---

Jeg bruker paganisme som en generisk term for historiske religioner, Åsatro er en form for paganisme. I tilfelle Knights Templar paganisme med opprinnelse i Tengriism http://en.wikipedia.org/wiki/Tengriism

Tempelridderne hadde en kristen teologi

Nei, de er ikke kristne, se http://www.diskusjon...owtopic=1472584

Her er vi veldig uenig. Denne mannen du ser bilde av der, er ikke noe mer gud enn hva du og jeg er... I værste fall er han bare en tegning... Ren fantasi som kun eksisterer oppe i hodene til de som tror...

Dette ble undersøkt over mange år. Konklusjonen var entydig, Knights Templar var anti-kristne (sjekk Knight Templar: Rosslyn Chapel)

Vi hadde ikke evolusjonsteori i naturfagstimene

Vi hadde ikke evolusjonslære i Kristendomfaget

Det var ikke, heller ikke i bibelen, snakk om så store kjemper som det du snakker om... Det er bare tull... Jødene selv, og kristne generelt, har ingen tro på at det eksisterte så store kjemper som du skal ha det til... Det finnes i dag kjempestore mennesker...

Anunnakiene var opptil 8 fot, som vi kan se på skulpturbilder. De omtales også som "giganter". Du vil ha oss til å tro at jødene ikke tok skriftene på ordet. Det er faktisk historie vi snakker om, ikke "mytologi"

Jewish scriptures

The Bible (Genesis 6:4-5) tells of giants called Nephilim before and after the Flood:

"4 The Nephilim were on the earth in those days - and also afterward when the sons of God would consort with the daughters of man, who would bear to them. They were the mighty who, from old, were men of devastation. 5 God saw that the wickedness of Man was great upon the earth, and that every product of the thoughts of his heart was but evil always."

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Wikipedia om paganisme

Paganisme er et engelsk ord. Det norske er hedenskap. Hedenskapet beskriver alt fra ateisme til polyteisme. Men når man snakker om paganisme, så snakker man som regel om en naturreligion, eller naturreligioner (...).

Norrøn mytologi var en hedensk religion.

Dette er noe for deg tenker jeg:

http://www.paganist.net/page5.html

a>

Hypatia of Alexandria, philosopher, mathematician and astronomer, a pagan killed by a Christian mob in March 415 CE.

---

Ja. Tenk så fæl den kristne mobben må ha vært!!!

Jeg bruker paganisme som en generisk term for historiske religioner, Åsatro er en form for paganisme. I tilfelle Knights Templar paganisme med opprinnelse i Tengriism http://en.wikipedia.org/wiki/Tengriism

Kristendommen var i sin spede begynnelse en paganistisk religion... Den tiden var det kun jødedommen som ikke var hedensk/paganisme. Kristendommen er bare et sammensurium av ulike paganistiske religioner/mytologier.

Nei, de er ikke kristne, se http://www.diskusjon...owtopic=1472584

De var kristne...

Dette ble undersøkt over mange år. Konklusjonen var entydig anti-kristne

Feil. De var kristne.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Rosario, du impliserer at det finnes et behov for å spre løgner om "alternative miljø" for å diskreditere

Det ligger i dagen. De driver "monitoring" av nettet. Brukbart navn hadde vært "Conspiracy theory Watch"

Er alle disse undercover skeptikere som kun er ute etter å få alternativ/konspi bevegelsen til å se ut som en skokk hodeløse kyllinger med alu-hatt tredd nedover øra?

Det lages "alternative nettsteder" som er skeptikere i forkledning. Eksempel http://breakfornews.com/ Først må man lage en fasade .. masse arbeide bare det. Så bruker man sin posisjon for å diskreditere Alex Jones og andre ...og bekrefte "tinfoil" på samme tid. Avansert manipulasjon. Man ønsker å kontrollere nettet. Nyhetsspeilet er New Age antagelig. Hva New Age er kan man diskutere ...

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Det lages "alternative nettsteder" som er skeptikere i forkledning. Eksempel http://breakfornews.com/ Først må man lage en fasade .. masse arbeide bare det. Så bruker man sin posisjon for å diskreditere Alex Jones og andre ...og bekrefte "tinfoil" på samme tid. Avansert manipulasjon. Man ønsker å kontrollere nettet. Nyhetsspeilet er New Age antagelig. Hva New Age er kan man diskutere ...

jeg vet at du kan svelge hva som helts rått så lenge det passer med hva du ønsker.

Men hvorfor i alle helvete er det en negativ ting å være skeptisk..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skrev

Som vi burde skjønt for lenge siden, skeptikere er et globalt, anti-kristent nettverk (paganister = anti-kristne)

Jeg skrev

Wikipedia er også anti-kristent, bevismateriale er klassifikasjonen her

Jeg impliserte at det er er en link mellom anti-kristne paganister og evolusjonisme som skapelsesberetning. Knights Templar var paganister på 1000-tallet. Idag, etter 1000 år, er "de" (når heter de noe annet)? (gnostikere?)

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Skeptikere er ikke en global anti-kristen organisasjon eller nettverk. Skeptikere stiller bare spørsmål, og godtar ikke blinde svar uten bevis. At du har konstruert deg et bilde av at "alle" er fiender mot ditt livssyn, gjør bare at du virker mer og mer som en person som burde bestille et besøk til nærmeste galehus.

Det ER IKKE en global konspirasjon som er ute etter å ta deg og dine, Rosario. Jeg er iallefall ikke medlem av noe slikt, og jeg har ingen problemer med å se bevisene av Evolusjon og andre vitenskapelige teorier.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Du tar feil. Skeptikere stiller ikke spørsmål

Eksempel:

• 911: Her gjelder det at å diskreditere dem som tviler på mainstream
  • Al Qaida: Her gjelder det at å diskreditere dem som tviler på mainstream
  • Vaksiner:: Her gjelder det at å diskreditere dem som tviler på mainstream
  • Kosthold: Her gjelder det at å diskreditere dem som tviler på mainstream
  • Pearl Habor: Her gjelder det at å diskreditere dem som tviler på mainstream
  • VK2: Her gjelder det at å diskreditere dem som tviler på mainstream
  • 22/7: Her gjelder det at å diskreditere dem som tviler på mainstream

Slik fortsetter det :(

Terje Emberland/John Færseth er helter der. Så monitoring av (utvalg)

• "hatgrupper"
  • "ekstremister"
  • "konspirasjonsteoretikere"
  • "anti-semittistiske grupper"
  • "nynazister"

Budskapet i korthet

hatgruppe = ekstremister = konspirasjonsteoretikere = anti-semittistisk = nynazistisk

Skepsis.no er en propagandaorganisasjon

Hvem de jobber for er hvem de argumenterer for

Skepsis.no er endel av mainstream, men "agiterende" mainstream (agitprop)

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Alle eksemplene dine (unntatt kosthold) har rimelig god dokumentasjon og kilder for "mainstream"-bildet, og alt for lite av motstridende fakta. Man stiller spørsmål, og finner ut at "mainstream"-bildet har svarene. Man kan se på den andre siden, men der er det fryktelig lite å hente.

Ang. Kosthold, så er dette noe som debateres frem og tilbake. Det er vanskelig å vite nøyaktig hva som skjer med kroppen, når man spiser visse typer mater. Dette hovedsaklig fordi alle folk er forskjellige, og genetiske mutasjoner har gjort at noen tåler noe mat bedre enn andre. (Se melk for europeere vs asiatere)

Men de absolutt fleste er enige i at et variert kosthold er blant de beste alternativene man kan ha.

Lenke til kommentar

Hva skeptikere mener? Det finner man med å lese hva ledende mainstream media mener. De kopierer argumentene så langt det lar seg gjøre ... (ikke så lett som det kan virke som .. når man skal unngå selvmotsigelser, men det er den store kilden for dem, hva som er mest mainstream)

skeptikere = skeptikere (selvfølgelig burde noen sjekke skepsis.no som organisasjon, organisatorisk tilknytning, religion, etnisitet, eventuell tilknytning til etterretning og "secret societies" .. på samme måte som man graver i nynazistenes bakgrunn. Fullt lovlig i Norge ut fra "allmenne interesser")

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...