Gå til innhold

Er dette en decent highend gaming pc?

Anbefalte innlegg

Er dette en decent gaming pc? Har ikke bruk for SSD så trenger ikke

forslag på å kjøpe det. Men om noen kan bekrefte at dette setupet er

decent og drar alt av dagen spill på høy ytelse, så er det den

bekreftelsen jeg leter etter. Takk :)

;Høyreklikk og trykk vis bilde om du vil ha det klarere!

bd62a8df58c8f4a838b647a43171c08e.png?1353941583

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er et veldig bra oppsett. Men er spent på begrunnelsen til at du ikke vil ha SSD i en maskin til 11k. Det koster knappe 700kr og maskinen din blir VELDIG MYE kjappere og responsiv. For at du skal starte maskinen, starte et program, åpne et bilde eller kopiere en stor fil, så hjelper det lite med rå prosessorkraft om maskinen ikke klarer å lese/skrive fort nok fra/til lagringsmediet ditt.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Også en ting til: Det ser ut til at du er ute etter en gaming maskin. Hva er grunnen til at du har valgt i7? Svært få spill utnytter HT, og det er da ingen grunn til å velge i7 med mindre du bruker den til andre tunge programmmer som benytter HT.

Så mitt tips: Gå for i5 3570K og en SSD disk. Hvis du vil spare litt, så velger du 670 hvis du vil ha Nvidia (680 er 5-10% bedre og koster mye mer) eller 7950/7970. Mest for pengene er 7950, men spiller du f.eks BF3 anbefaler jeg Nvidia og da er 670 det beste kjøpet.

Lykke til med byggingen :)

Lenke til kommentar

Ville også endret RAM til LP Minne, og kjøpt 3. Part CPU kjøler ;)

Edit: EvenAug, den pakken med i7 er så billig :dribble: , at det ikke er mye å spare på i5 :omg: og med de nye AMD driverne er 7970 bedre enn 670/680, og kan i tillegg overklokkes en del lengre!

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

EvenAug:

Jeg syntes SSD er for dyrt i forhold til lagrigsplass, men jeg kommer nok til å kjøpe en SSD om jeg endrer skjermkort til et billigere.

Har sett en del på dette kortet:

http://www.dustinhome.no/product/5010621917/gigabyte-radeon-hd7970-oc-3gb-pci-e-dvi-dp-game/

og lurer på om det er greit å bytte ut dette mot et 680 mtp prisen og ytelsen.

Går som sagt for i7 siden den pakken er såpass billig som den er :)

MariusJS: Hvorfor LP minne? Isåfall en anbefaling på LP minne? :)

Skal kjøpe meg part CPU kjøler, men kommer til å kjøre stock fan til jeg skal begynne og overklokke. ;)

Takker for alle svar så langt og er meget takknemlig for alle bidrag :)

Lenke til kommentar

Det er ett kupp og bytte ut 680 mot det skjermkortet der, spesielt til den prisen :)

Ang. SSD, så er det greit at du får ikke samme GB prisen som ved spinndisker. Men poenget er å ha OS på SSD, så har du en lagringsdisk i tillegg.

Han tenker nok LP minne, slik at det ikke skal bli en hindring visst du senere monterer en svær kjøler på CPU.

Lenke til kommentar

Jeg tuller ikke, det er langt fra high end.

SSD er raskere enn HDD men likevel oppskrytt til gaming pga diminishing returns etter hvert som data ligger i minnet. Man ønsker SSD, men ikke foran grafikkortet.

Man trenger ikke allverden av PC for å spille. Jeg spiller helt fint på en ASUS G75VW med GTX 670M og HDD på 750 GB.

Lenke til kommentar

Jeg tuller ikke, det er langt fra high end.

SSD er raskere enn HDD men likevel oppskrytt til gaming pga diminishing returns etter hvert som data ligger i minnet. Man ønsker SSD, men ikke foran grafikkortet.

Man trenger ikke allverden av PC for å spille. Jeg spiller helt fint på en ASUS G75VW med GTX 670M og HDD på 750 GB.

Javell "tøffen", hva entry level da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...