johanlo Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Hvis jeg var deg så ville jeg ha lært meg et sekvensielt programeringsspråk først. C er et bra alternativ. C-kompilatoren til Borland er for tiden gratis, og veldig enkel å sette opp. Når du har lært deg C godt nok, så kan du gå over til C++. Kort forklart er C++ et supersett av C, og overgangen vil bli veldig lett. C++ er et veldig kraftig programerigsspråk og bare fantasien setter en stopper for hva som kan lages.. :-) Ikke for å si noe stygt om Java, men skal du lage noe annet enn web-applikasjoner, så kan du nok glemme Java... Lenke til kommentar
smetho Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Ikke for å si noe stygt om Java, men skal du lage noe annet enn web-applikasjoner, så kan du nok glemme Java... Dummeste Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Ikke for å si noe stygt om Java, men skal du lage noe annet enn web-applikasjoner, så kan du nok glemme Java... Dummeste Ja, da lurer jeg på hva du kan bruke Java til (bortsett fra web-applikasjoner)? Lenke til kommentar
smetho Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Ikke for å si noe stygt om Java, men skal du lage noe annet enn web-applikasjoner, så kan du nok glemme Java... Dummeste Ja, da lurer jeg på hva du kan bruke Java til (bortsett fra web-applikasjoner)? Det meste. Antar det er hastigheten du sikter til. Er enig at det hindrer enkelte "hastighets-viktige" applikasjoner, eventuelt krevende spill, men kan helt klart brukes til vanlige forretnings-applikasjoner, mange typer spill, og andre ting folk programmerer. Ser igrunn ikke hva du mener det ikke kan gjøre. Nevn noe så jeg ikke antar ting du ikke mener Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Det første jeg sikter til er hastigheten, både på GUI og diverse kalkulering. Men et annet problem er JVM. SUN og Microsoft er vel ikke helt enig, og dette gjør at det oppstår en del problemer. Jeg hadde det svare strev for en liten stund siden for å finne en JVM som virket sammen med Matlab R13. (GUI'en til Matlab er skrevet i Java.) Jeg har heller ikke funnet debugingsverktøy for Java som er tilstrekkelig gode... Men for all del, Java er et OK programmeringsspråk for å lære seg objektorientert programmerig... Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Hva med Rebol? Det er jo kjempeenkelt å begynne med i alle fall. http://www.rebol.com/ Lenke til kommentar
smetho Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Det første jeg sikter til er hastigheten, både på GUI og diverse kalkulering. Men et annet problem er JVM. SUN og Microsoft er vel ikke helt enig, og dette gjør at det oppstår en del problemer. Jeg hadde det svare strev for en liten stund siden for å finne en JVM som virket sammen med Matlab R13. (GUI'en til Matlab er skrevet i Java.) Jeg har heller ikke funnet debugingsverktøy for Java som er tilstrekkelig gode... Men for all del, Java er et OK programmeringsspråk for å lære seg objektorientert programmerig... Holder meg selv konsekvent til Sun JVM, Microsoft sin er utdatert og burde (i mine øyne) ikke brukes av noen. Vet dog at noen nettsteder krever dette og det er synd. Har aldri hatt noe særlig problemer med forskjellige JVM`er, bare enkelte små versjonskonflikter i engne programmer, men det ordna seg da jeg fant ut hva som var feil. Men da er vi nesten enige da Lenke til kommentar
zyp Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 PHP er et lett språk siden du ikke trenger å tenke på datatyper og slikt, og likevel har du muligheter for bl.a objektorientering hvis du senere vil ha det... Og da er overgangen til C++ grei ettersom syntax ikke er ulik... Når det gjelder hastighet på java er det jo treigere siden det må gjennom JVM... D2OL klienten er jo skrevet i java, det irriterer meg, for hvis den hadde vært C++ så hadde den vært mye mer effektiv... Lenke til kommentar
daysleper Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 1. Finn programvare som ligner og har de egenskapene du har lyst å ha i ditt eget program. 2. Finn ut hvilket språk de er skrevet i .. (noen her på sourcecode.no vet sikkert) 3. .. og lær dette språket! Finn mange programmer som matcher og har de egenskaper du ser for deg at du vil ha i dine egne programmer. Hvis du er heldig finner du en gruppe programmer som alle er skrevet i samme språk - blir lettere å velge da. Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 Hvordan er bøkene i Sam's Teach Yourself-serien, egentlig? Er disse noe som anbefales for nybegynnere?Har lyst på C++ in 21 Days, nemlig. Jeg har 21 days boken, jeg er veldig fornøyd! Sats på den.. Selv om den er engelsk, gir den deg en meget grundig innførelse av hva C++ har å by på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå