Dupl3xxx Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Spilte litt battlefield 3 for ca 20 min siden, så blutselig beggynte det å lagge infernask. (FPS lag, ikke ping lag) Spillet kræsja hardt, og nor desktop var tilgjengelig, åpnet jeg taskmngr for å se etter opplagte problemer. Jeg fant en rambruk på 31GB, men ingen enkelting tok noe over 300MB, så jeg avslutta det jeg kunne, men stadig vekk var rambruken på over 30GB... Jeg har ingen ide om HVA som bruker ram. Her en bildeinfo: Systemet er kjørende som vist ATM. Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 (endret) Det er et problem med Windows 8 og BF3 som gjør at dette skjer. Microsoft sier at det ikke er et problem på deres side og anbefaler å laste ned nyeste drivere. Det virker som at folk med AMD skjermkort er mest utsatt. Beklager at det ikke er mer hjelp å gi. Endret 26. november 2012 av Bjoolz 1 Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Iflg en av skjermbildene er størrelsen på Non-Paged pool på 29.1GB. Non-paged pool er en del av systemminnet i windows som ikke er sidevekselbart (det betyr at dataen aldri kan fjernes fra RAM) og den eneste måten å få frigjort dette minnet er ved å restarte maskinen. Det er ingen normale programmer som har tilgang til dette minnet og er derfor du ikke vil se at noe eget program som bruker dette. Dette skyldes nok ganske sikkert en driver eller annen systemkomponent som ikke fungerer skikkelig. Det er mulig å spore hvilken driver som bruker minnet - men dette krever en dypere analyse. Så det er nok sikkert enklest å følge rådet til Bjoolz om å prøve å oppdatere driver til feks skjermkort. 2 Lenke til kommentar
Dupl3xxx Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 Det Bjoolz beskriver høres riktig ut. kjører et ATi 7970, med win8 RC. PC'n sto på til nå (ca 8,5 timer) og rambruken er lik. Skal ta en RS nå. Takk til Bjoolz for godt og enkelt råd, og takk til fenderebest for mer teknisk forklaring Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå