fotogigen Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Nattfoto.. Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Av ren nyskjerrighet: Hvorfor så liten blender? Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 for å få stjerne effekt på lysene. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Aha - hvordan hadde effekten vært med større blenderåpning? Er antall tagger = antall lameller? Normalt sett tenker jeg på "stjerneeffekten" som en irriterende ting med linser... Du må forøvrig ha et imponerende stødig stativ Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 Jeg synest det er artig å få litt stjerne effekt, med stor blenderåpning ville det nok ikke bli noe særlig stjerne effekt i det hele tatt... bare vanlig lys.... jeg har et manfrotto stativ.. tror det heter 055 xprob elller noe slikt... ja det eg ganske krafig.. speil lås og fjernutløser er obligatorisk ( tror ikke antall lameller er avgjørende for hvor mange stråler som kommer ... jeg tror det er 9 lameller på 14-24 en min... og mye flere stråler pr lys.... ) Takk for kommentarer forresten :=) Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Bare trivelig, så lærte jeg noe nytt i dag også Og fint bilde! Lenke til kommentar
Geir R. Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Vakkert og stiligt, masse kvadratiske linjer her, Ikke en eneste buet linje uten om månen da. Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Nydelig dette Geir;) Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Jeg synest det er artig å få litt stjerne effekt, med stor blenderåpning ville det nok ikke bli noe særlig stjerne effekt i det hele tatt... bare vanlig lys.... jeg har et manfrotto stativ.. tror det heter 055 xprob elller noe slikt... ja det eg ganske krafig.. speil lås og fjernutløser er obligatorisk( tror ikke antall lameller er avgjørende for hvor mange stråler som kommer ... jeg tror det er 9 lameller på 14-24 en min... og mye flere stråler pr lys.... )Takk for kommentarer forresten :=) Og om du skulle bomme på stjernelyset,kan du med gratis program Photoscape,legge disse på i ettertid;)..har også en raw converter;) Lenke til kommentar
Hagens Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Heftig bilde, med artig bruk av vidvinkelen. Likte lyset, fargene og symetrien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg