Niklasp Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Fikk antipirater på nakken etter nedlastningsforsøk. 9-åring fikk Ole Brumm-maskinen sin beslaglagt Lenke til kommentar
mGrytbak Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 (endret) Trist at de går så langt... Til og med Chisu, artisten som fikk albumet sitt ulovlig lastet ned, synes saken er uheldig. Om filen bare var en "Lurefil" og jenta kjøpte albumet i butikk blir vel "artisten som fikk albumet sitt ulovlig lastet ned" litt feil? Bare småplukk, Plikk Endret 26. november 2012 av mGrytbak 9 Lenke til kommentar
Populært innlegg morten_b Skrevet 26. november 2012 Populært innlegg Del Skrevet 26. november 2012 En kan spørre : Hvorfor er politiet opprettet og hvem betaler lønna deres ? Det er ivertfall ikke musikkbransjen.... Dessuten, jenta lastet ned en lurefil og kan jo da uansett ikke tiltales for å dele noe. Hun er også under kriminell lavalder. Selv om foreldrene er ansvarlig for sine barn er finnes det strenge regler for beløp og når de er erstatningspliktige. Med andre ord er nok dette et overtramp av politi og myndigheter 25 Lenke til kommentar
mGrytbak Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 (endret) Dessuten, jenta lastet ned en lurefil og kan jo da uansett ikke tiltales for å dele noe. Hun er også under kriminell lavalder. Selv om foreldrene er ansvarlig for sine barn er finnes det strenge regler for beløp og når de er erstatningspliktige. Med andre ord er nok dette et overtramp av politi og myndigheter Jeg er ikke bekjent med regler og lover i Finland, men de kan være annerledes enn de vi har i Norge Endret 26. november 2012 av mGrytbak 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg netphreak Skrevet 26. november 2012 Populært innlegg Del Skrevet 26. november 2012 Har nesten ikke ord... Uten å vite med sikkerhet hvordan TTVK finansieres er det vel rimelig å tro at dette er privat næring... Kan vel enklest sammenlignes med en parkeringsvakt ansatt i et privat parkeringsfirma - litt for hissig på grøten kanskje. Nei, provisjon og bøtelegging hører ikke sammen noe sted. 16 Lenke til kommentar
Niklasp Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 Trist at de går så langt... Til og med Chisu, artisten som fikk albumet sitt ulovlig lastet ned, synes saken er uheldig.Om filen bare var en "Lurefil" og jenta kjøpte albumet i butikk blir vel "artisten som fikk albumet sitt ulovlig lastet ned" litt feil?Bare småplukk, Plikk Oops! Takk for det Fikset det nå. - Niklas 1 Lenke til kommentar
Dingy Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Utrolig... Lurer på åssen de håndterer det hvis de ikke finner maskinen under ransakelsen? Eller, hvis man finner en nettverkskabel som går til nabohuset, da er jo ikke ransakelses ordren gyldig i det andre huset.. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Ruben1987 Skrevet 26. november 2012 Populært innlegg Del Skrevet 26. november 2012 Takk for fin artikkel. Nå fikk jeg god motivasjon til å fortsette med ulovlig nedlasting 36 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Hårreisende oppførsel fra både politi og barneplagerne i TTVT. Kan de ikke finne noen døde mennesker å trakassere/saksøke istedet? 9 Lenke til kommentar
war2war Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 smålig, desperate etter å sette et "eksempel" framtiden er en politistat...trist. 7 Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Utrolig...Lurer på åssen de håndterer det hvis de ikke finner maskinen under ransakelsen? Eller, hvis man finner en nettverkskabel som går til nabohuset, da er jo ikke ransakelses ordren gyldig i det andre huset.. Med skjellig grunn til mistanke så trenger man ikke ransakelsesordre. En nettverskabel holder nok som skjellig grunn. Med forbehold om at de har noenlunde samme regler på dette i Finland som i Norge Lenke til kommentar
dewylde Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Politiet i Finland må jo ha ganske godt med ressurser når de kan bruke tid på å såogsi trakassere barn med bagateller som dette. Dette må jo være helt på grensen til å være ulovlig - fra det finske politiet sin side vel og merke. 9 Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Dessuten, jenta lastet ned en lurefil og kan jo da uansett ikke tiltales for å dele noe. Hun er også under kriminell lavalder. Selv om foreldrene er ansvarlig for sine barn er finnes det strenge regler for beløp og når de er erstatningspliktige.Med andre ord er nok dette et overtramp av politi og myndigheterJeg er ikke bekjent med regler og lover i Finland, men de kan være annerledes enn de vi har i Norge Godt mulig men du er neppe strafferetselig ansvarlig for noe barna gjør. Du er økonomisk ansvarlig for skader opp til et nivå og dette kan kansje brukes. men tvilsomt. 2 Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Hvis hun bare lastet ned en lurefil, har hun jo ikke piratkopiert noe ulovlig... Her har noen åpenbart bommet _litt_ på strategien :-) 5 Lenke til kommentar
GnuNix Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Tåpelig. Det gjør meg så forbannet å lese slike artikler. De har ingen grenser og det ser ut som om de er utenfor loven. Jenta kjøpte jo CD-en, da burde de ha vært ferdig med saken med en gang. Er det ikke slik at platebransjen vil at du skal kjøpe deres CD plater? 7 Lenke til kommentar
VirtualBox Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Det er bra Finland ikke har noen andre problemer å løse. 7 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Det viste seg i ettertid at filen hun hadde prøvd å laste ned bare var en lurefil, som bare hadde ett formål: Å spore opp pirater. Så egentlig, så er det ulovlig og laste ned filer (som ikke er av kopibeskyttelse), så lenge de har samme navn som en ekte vare? Dette var jo en lurefil, ikke noe ekte, da kan de vel ikke straffes? 4 Lenke til kommentar
zacake Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 (endret) Noen som har en link til torrenten det er snakk om? Er litt fristende å laste den for og se hva de faktisk kan gjøre mot meg dersom jeg laster den ned. De har jo egentlig ikke lov til å gjøre noe mot meg iom. at jeg ikke lastet ned noe ulovelig Endret 26. november 2012 av segselv Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Noen som har en link til torrenten det er snakk om? Er litt fristende å laste den for og se hva de faktisk kan gjøre mot meg dersom jeg laster den ned. De har jo egentlig ikke lov til å gjøre noe mot meg iom. at jeg ikke lastet ned noe ulovelig Vi ønsker ikke slike linker her på forumet, men det er stor sannsynlighet for at filen som ble brukt som agn har følgende navn : Chisu-Kun_Valaistun-FI-2011-KALEVALA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå