.Kim Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Ja, jeg har sitti en måned nå og tenkt på hvilket kabinett jeg skal kjøpe, klarer rett og slett ikke å bestemme meg. Disse kravene stiller jeg: Big/ultra tower(Jeg trenger plass, og plass til overs(vannkjøling)) mye funksjoner(hotswap, 2 rom(rom til disker/PSU), støvfilter, osv.) BRA kvalitet(ikke noe billig der øyet ikke kommer til) Jeg stiller ingen krav på pris. Jeg har sett på disse to veldig mye, og vurderer en av dem: Corsair Obsidian 800D CoolerMaster Cosmos II Her sitter jeg veldig fast, jeg vurderer 800D over C2 når det kommer til vekt. Men C2 over 800D når det kommer til funksjoner. Jeg har lest litt rundt omkring at 800D har billig plastikk bak front deksellet, og er ikke fornøyd med veldig dårlig kvalitet. Men som jeg har sett på sammenligninger på youtube, C2 ser ut til å være nesten litt for stort. Jeg resier litt, men ikke nok til å klage over vekten til kabinettet fordi jeg bare bærer det noen meter. Men hvis jeg skal på TG eller et annet LAN tror jeg det blir overkill med C2. Spørsmålet mitt er: Hvilket kabinett ville du valgt? Selvom du har 800D eller C2, ville du vurdert det motsatte, eller noe annet? For mye plass i ultra tower? Evt andre kabinetter som passer? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Sliter med det samme selv, men jeg har sett mest på NZXT Phantom 820, kan ikke bestemme meg -.- Lenke til kommentar
gkjgikkrtuii Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 kjøp deg denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761663 :pPPpppP Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 kjøp deg denne http://www.komplett....aspx?sku=761663 :pPPpppP Ehhhh....mye funksjoner(hotswap, 2 rom(rom til disker/PSU), støvfilter, osv.) Lenke til kommentar
.Kim Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 Stalker, *cough*. Sliter med det samme selv, men jeg har sett mest på NZXT Phantom 820, kan ikke bestemme meg -.- Liker desverre ikke utseendet til 820 jeg, jeg vet ikke helt hvorfor egentlig. Jeg er bare VELDIG pirkete. 1 Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 (endret) Dersom du planlegger vannkjøling og pris ikke teller hadde jeg heller sett på LittleDevil (http://www.ldcooling.com/) eller kanskje Silverstone TJ11 (http://www.silversto...pid=292&area=en). Dog er det andre her inne som har bedre peiling og oversikt over emnet enn meg Endret 26. november 2012 av Tan28 2 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Jeg kjenner den følelsen, da jeg vil like utseendet til CMC2, men "klarer" ikke å like det i tillegg til at det veier 20 KG utne HW... Lenke til kommentar
.Kim Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 (endret) Dersom du planlegger vannkjøling og pris ikke teller hadde jeg heller sett på LittleDevil (http://www.ldcooling.com/) eller kanskje Silverstone TJ11 (http://www.silversto...pid=292&area=en). Dog er det andre her inne som har bedre peiling og oversikt over emnet enn meg Ser ut som om jeg har 100 andre valg å gjøre nå haha. Men jeg trur jeg heller tar vannkjøling etter jeg har kabinettet. Digger den kjølern på littledevil. Mathias er en kamerat av meg og han er bare slik desverre. Erm... Var. (Han snakker jo ikke med oss lenger...) Endret 26. november 2012 av T-Comma 1 Lenke til kommentar
gkjgikkrtuii Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 (endret) Ser ut som om jeg har 100 andre valg å gjøre nå haha. Men jeg trur jeg heller tar vannkjøling etter jeg har kabinettet. Digger den kjølern på littledevil. Mathias er en kamerat av meg og han er bare slik desverre. Erm... Var. (Han snakker jo ikke med oss lenger...) Jeg har ikke internett din Endret 26. november 2012 av Mathiasape Lenke til kommentar
.Kim Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 (endret) Men @tan28, åssen er det med LittleDevil og SSD mount osv? Ser ikke helt for meg opsettet på noen få steder. Kan hende jeg rett og slett driter i hotswappen. Jeg har ikke internett din Alex savner deg btw. Endret 26. november 2012 av T-Comma Lenke til kommentar
.Kim Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 Tipper jeg velger noe fra de tre jeg har nå, hvis noen er intressert er det disse: http://www.ldcooling.com/shop/atx-hptx/46-ld-pc-v8-black-with-orange-interior.html CS2 800D (sorry, men gidder ikke linke de siste) 1 Lenke til kommentar
bystØL Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 ka blei det til her inne t-comma og marius? og ka syns de om valget de tok? fornøyd? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Har ikke bestemt meg enda, men har tenkt å "kjøre" LD Cooling PC-V8 og Custom loop, når jeg får nok penger og tid Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 (endret) Hva med Fractal Design Define XL? Jeg har dette og er storfornøyd. God plass til tripplelradiator inni, vibrasjonsdempede fester til 10 3,5" harddisker, og 4 5,25"-brønner. Strømforsyning monteres nederst, nok av vifteplasseringer, gode løsninger, generelt høy kvalitet. Hele kabinettet kommer med støvfilter installert foran og under, hvor man normalt plasserer sugevifter. I tillegg er sideplatene lyddempet. Når det kommer til Hotswap, må du nok sette dette inn i et par av 5,25"-brønnene selv. Siden hw.no testet det, har de tatt bort eSATA-porten på toppen, og man finner nå to USB 3, og to USB 2 i stedet for kun USB 2. http://www.hardware....define_xl/93971 Endret 29. november 2012 av ChrisReeve Lenke til kommentar
wampster Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Hva med Fractal Design Define XL? Jeg har dette og er storfornøyd. God plass til tripplelradiator inni, vibrasjonsdempede fester til 10 3,5" harddisker, og 4 5,25"-brønner. Strømforsyning monteres nederst, nok av vifteplasseringer, gode løsninger, generelt høy kvalitet. Hele kabinettet kommer med støvfilter installert foran og under, hvor man normalt plasserer sugevifter. I tillegg er sideplatene lyddempet. Når det kommer til Hotswap, må du nok sette dette inn i et par av 5,25"-brønnene selv. Siden hw.no testet det, har de tatt bort eSATA-porten på toppen, og man finner nå to USB 3, og to USB 2 i stedet for kun USB 2. http://www.hardware....define_xl/93971 Helt off topic her, men har et fractal define xl selv, og er meget fornøyd. Men som du nevner, det er plass til en trippel rad.. hvor, og er en trippel rad nok til å kjøle en cpu og et skjermkort (eventuelt 2 skjermkort?) 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Helt off topic her, men har et fractal define xl selv, og er meget fornøyd. Men som du nevner, det er plass til en trippel rad.. hvor, og er en trippel rad nok til å kjøle en cpu og et skjermkort (eventuelt 2 skjermkort?) En CPU og skjermkort? Ja To skjermkort? Kommer an på hvilke skjermkort Om det kun er snakk om en 30mm tykk 3x120rad er det alt for lite for CPU + 2xGPU, om det er snakk om at det er plass til 60mm tykk rad kan du slenge på en tykk 120/140mm og være greit dekka. Lenke til kommentar
.Kim Skrevet 30. november 2012 Forfatter Del Skrevet 30. november 2012 Har planer om å kjøpe den fra LittleDevil, etter veldig mye omtanke så blir den det beste ultratoweret for meg. Jeg har planer om å sleeve alle kabler og putte inn vannkjøling. Vet enda ikke hvilken sleeving og hvordan pumpe osv. jeg skal ha. Hvis det er noen som leser og har en mening på hvor jeg burde bestille evt dra å kjøpe dette, HIV LØS! Hva med Fractal Design Define XL? Jeg har dette og er storfornøyd. God plass til tripplelradiator inni, vibrasjonsdempede fester til 10 3,5" harddisker, og 4 5,25"-brønner. Strømforsyning monteres nederst, nok av vifteplasseringer, gode løsninger, generelt høy kvalitet. Hele kabinettet kommer med støvfilter installert foran og under, hvor man normalt plasserer sugevifter. I tillegg er sideplatene lyddempet. Når det kommer til Hotswap, må du nok sette dette inn i et par av 5,25"-brønnene selv. Siden hw.no testet det, har de tatt bort eSATA-porten på toppen, og man finner nå to USB 3, og to USB 2 i stedet for kun USB 2. Jeg tenkte over kabinettet, men i ettertanke så blir det ikke slik jeg håper det blir for meg. Jeg kan ikke legge veldig gode ord på hvorfor jeg ikke liker det. Jeg synes det ser ut som et flott kabinett, men det roper på en måte ikke ut, "mod meg". Men jeg har kommet på det at jeg vil modde etter jeg lagde denne tråden, så ditt svar er et veldig fint svar på hvilket kabinett jeg skal velge, og takker massevis for det! Nå venter jeg bare på lønning og bestiller sikkert en liten tid før. Kabinettet får prisen av litt i underkanten av 4000kr med tilbehør. Annet som kan være intressesant for dere(Hvis dere lurer på mer om det jeg snakker om): Hvorfor jeg gjør dette er vel fordi jeg elsker å bygge, og vil starte med noe annet en jeg har gjort før. Grunnen til at jeg vil ha en ultra tower er fordi jeg hadde et big tower før som jeg er storfornøyd med. Har det fortsatt men jeg ville prøve et mindre kabinett. Jeg har CM HAF 912 midi Jeg hadde CM Stacker 830 sølv big Stacker var stor og tung, noe jeg ikke brydde meg om, fordi casen var alt man kunne trenge, og i dette stadiet var jeg ikke så veldig interessert i å bygge. Hvis noen lurer på specsa mine så er dem: Cooler Master HAF 912 Asus Sabertooth z77 Intel i7-3770k @stock 3.5GHz 8GB med 1333Hz XM3 RAM ASUS GeForce GTX 690 1000w Cooler master PSU 1TB HDD 7200 RPM 2x 120 GB SSD OCZ Agility III Planlegger å overclocke CPU, men hvis jeg skaffer vannkjøling i LittleDevil skal jeg overclocke skjermkortet. Evt. i framtiden kjøpe en 690 til. Sånn for å si det slik, så bruker jeg gjerne pengene mine på å bygge en enormt bra PC istedet for å kjøpe sko eller klær(P.S. GÅR NAKEN TIL JOBB). Takker for alle svar! 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Du får da ikke plass til en 360mm rad i et HAF 912? Og ihvert fall ikke en som er tykkere enn 30mm Det blir litt tynt når du skal kjøle to skjermkort. Lenke til kommentar
.Kim Skrevet 30. november 2012 Forfatter Del Skrevet 30. november 2012 (endret) Du får da ikke plass til en 360mm rad i et HAF 912? Og ihvert fall ikke en som er tykkere enn 30mm Det blir litt tynt når du skal kjøle to skjermkort. Det er det kabinettet jeg har nå, det er en av de grunnened til at jeg vil ha et nytt. Endret 30. november 2012 av T-Comma Lenke til kommentar
Pydien Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 http://www.mountainmods.com/extended-ascension-cyo-custom-computer-case-p-493.html Den siden her har noen artige kabinetter. Har litt lyst å skaffe meg et herfra selv. En av de kubene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå