Gå til innhold

Oppgradering - Trenger jeg kraftigere PSU?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei ikke egentlig, er det vesentlig stor forskjell? Har bare hørt at 2600k fungerte meget bra til video og 3D-redigering. Hvordan er 3770k? Har ikke lest så mye om den.

EDIT: Så lenge prisen ikke stiger så mye over 6000, så kan jeg godt bytte komponentene.

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar

HD7870 bruker typisk sett 115W (vanlig 3D), worst case scenario 144W (Furmark) Link. i7 3770K bruker 77W i verste fall, typisk sett mindre. Unntaket er om du overklokker. Så ved stock hastighet er man oppe i ca 220W for CPU+GPU. Regner 70-80W for resten av systemet, så har man mye albuerom.

Og i7 3770K er like egnet for alle oppgaver som 2600K er ja. Det er bare en oppdatering av CPU-arkitekturen.

Endret av Smirnoff
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei ikke egentlig, er det vesentlig stor forskjell? Har bare hørt at 2600k fungerte meget bra til video og 3D-redigering. Hvordan er 3770k? Har ikke lest så mye om den.

EDIT: Så lenge prisen ikke stiger så mye over 6000, så kan jeg godt bytte komponentene.

3770k er ca 10% bedre fra stock clocks. ville uansett ikke kjøpt forrige arkitektur :) ellers lykke til. bare sørg for at du har en bra PSU som ikke dreper hele pcen hvis den strander :p

hvis du også legger i 200kr mer i grafikkort får du 7950 som nesten alltid er på tilbud til 2000kr :p ganske mye bedre enn 7870

Endret av cannibalguppy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

3770k er ca 10% bedre fra stock clocks. ville uansett ikke kjøpt forrige arkitektur :) ellers lykke til. bare sørg for at du har en bra PSU som ikke dreper hele pcen hvis den strander :p

hvis du også legger i 200kr mer i grafikkort får du 7950 som nesten alltid er på tilbud til 2000kr :p ganske mye bedre enn 7870

Sweet, nå har jeg oppdatert listen, nå ser det ålreit ut? Eneste jeg merket at det var stor prisforskjell på de forskjellige produsentene av 7950. Er det forskjeller på spesifikasjonene som er årsaken?

EDIT: Der vart plutselig 3770k fjernet fra komplett, hm jaja, bare det kommer tilbake til jul.

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar

Det var noe billigere der ja, takk for tipset MariusJS! Sparer meg litt over hundrelappen, valgte en litt greiere 7950 også. Da er det bare å begynne å spare, heldigvis får jeg en del i stipend, og så er jo julen rundt hjørnet :)

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg fortsetter bare i denne tråden, istedenfor å lage ny.

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1160512&su=6EDC71FE-96A5-4393-A8D0-0242930ECE5F

Jeg har allerede bestilt:

- RAM

- Grafikkort

- Hovedkort

- Prosessor

Sitter da igjen med:

- Kabinett

- SSD

- PSU

- CPU-kjøler

I de kommende månedene skal jeg kjøpe inn disse manglende delene, jeg lurer på om dette ser ålreit ut?

Er usikker på hvilken CPU-kjøler jeg skal velge, jeg hører Noctua har veldig gode produkter. Har tenkt å kjøre på med litt overklokking på CPUen. Gode tips tas imot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...