DllInjexion Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Hei! jeg satt sammen en PC som bestod av disse komponentene: AMD Athlon XP2600+ Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Chieftec Dragon MediumTower TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond Cooler Master AERO 7+ AMD Geforce 2mx Seagte special edition 120gb 8mb buffer harddisk Jeg har bare nevnt de viktigste delene ovenfor. Problem ---------- Når jeg trykker Power knappen så hører jeg vifta gå på 2 sekunder så skrur den av seg. Hovedkortet får strøm. Og jeg har prøvd med flere strømforsynere (300 w til 400 w). Men fortsatt virker den ikke. Derfor lurer jeg på om jeg har fått defekt prosessor? eller er det noe annet feil? For dårlig skjermkort? Lenke til kommentar
jokki Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 mitt beste råd er å prøve elimineringsmetoden. lån en god venns pc med socket a og prøv komponentene på hverandres pc-er. Vil tippe cpu-en ikke har full kontakt med kjøleren! ta av cpu-kjøleren og sett den sakte på plass igjen. Lenke til kommentar
DllInjexion Skrevet 9. september 2003 Forfatter Del Skrevet 9. september 2003 Her var det mye hjelp å få Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Hei! jeg satt sammen en PC som bestod av disse komponentene: AMD Athlon XP2600+ Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Chieftec Dragon MediumTower TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB m/Winbond Cooler Master AERO 7+ AMD Geforce 2mx Seagte special edition 120gb 8mb buffer harddisk Jeg har bare nevnt de viktigste delene ovenfor. Problem ---------- Når jeg trykker Power knappen så hører jeg vifta gå på 2 sekunder så skrur den av seg. Hovedkortet får strøm. Og jeg har prøvd med flere strømforsynere (300 w til 400 w). Men fortsatt virker den ikke. Derfor lurer jeg på om jeg har fått defekt prosessor? eller er det noe annet feil? For dårlig skjermkort? Har du satt CPU Vifta i riktig 3 pins kontakt?? Lenke til kommentar
Morelia Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Jeg har akkurat hatt samme problem med et Abit hk og amd cpu. Grunnen var da at jeg hadde lagt en spacer feil mellom cpu'en og vifta. Dette førte til at det ble en kortsluttning og hoved kortet slo seg av. Ingenting ble ødelagt og alt fungerte helt fint igjen da jeg la den spaceren riktig. Det kan også være mulig at du har satt i en skrue for mye til å feste hk i og at den ligger på hk og lager en kort sluttning. fort gjort. Sjekk dette. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 hadde samma problemet jeg. Msendte det til komplett og de sa de flasha bios så var aldt i orden...men det gjorde da jeg og men..... http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...5857&highlight= mulig noe av dette som er grunnen el? Lenke til kommentar
roolf Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Jeg er litt usikker på om ikke grafikkortet ditt bare er AGPx1 mens hovedkortet kun støtter AGPx2 og mer. Lån et nyere grafikkort og prøv dette. Lenke til kommentar
neXon Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 har hatt samma problet, det viste seg hat hovedkortet og rammen ikke kjørte på samma hastighet, jeg ringte til support og fekk løst problemet. rett ved siden av AGP'uttaket skal der vere mulighet for å sette i fire jumpere. Der står to stykker helt til venstre, jeg treengte bare å sette di to jumperene helt til høgre. funger det nå? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Har vært bort i dette flere ganger, vanligvis hjelper det og resette biosen på disse kortene uansett om de er nye for å få start på de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå