Paal Harald Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Suksessen kan skyldes en kjent, russisk president. Refleksjon: Lomografi fyller 20 år Lenke til kommentar
bardd Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 "En liten gruppe med østeriske ...". Det heter vel "østerrikske"... Lenke til kommentar
tow Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 "En liten gruppe med østeriske ...". Det heter vel "østerrikske"... Hverken eller. Riktig er østerrisk. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Vet ikke helt om jeg synes det er spesielt gledelig at flere fremkaller film, men det er jo en artig historie om ikke annet. AtW 1 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Vet ikke helt om jeg synes det er spesielt gledelig at flere fremkaller film, men det er jo en artig historie om ikke annet. Det er vel bare å glede seg over at flere fremkaller film? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Det er vel bare å glede seg over at flere fremkaller film? Ser på det på omtrent samme måte som at flere skulle brukt fasttelefon. Plager ikke meg akkurat, men er ikke noe jeg finner spesielt gledelig heller AtW 2 Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Synes det er bra at folk får øynene opp for film. Blir litt som at vinylplaten har sin renessanse. Eneste som plager meg er at det blir mere bruk av potensielt farlige kjemikalier, som kanskje ikke blir deponert riktig, men skyllet ned i vasken og ut i havet. Men uansett så synes jeg det er viktig at film overlever, da spesielt 120 og storformat. Lenke til kommentar
ancient_scars Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Ser på det på omtrent samme måte som at flere skulle brukt fasttelefon. Plager ikke meg akkurat, men er ikke noe jeg finner spesielt gledelig heller AtW I en verden der trusa mi snart er kobla opp mot fjesboka så synes jeg det er gledelig med analoge duppeditter. Lenke til kommentar
tow Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Vet ikke helt om jeg synes det er spesielt gledelig at flere fremkaller film, men det er jo en artig historie om ikke annet.AtW Det blir gjerne en annen måte å fotografere på - i stedet for å blåse av gårde 3-500 bilder tar man en film eller to-tre. Da blir det gjerne til at man bruker mer tid på hvert bilde, og det kan totalt sett bli bedre eller i alle fall anderledes bilder. 1 Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Studentene var overbegeistret, og fant ut at effektene kunne forsterkes ved å fremkalle fargebildene i fremkallingsvæske beregnet på sort/hvitt-film. Eh? jeg antar at du mener kryssfremkalling? Processing positive color reversal film in C-41 chemicals, resulting in a negative image on a colorless base Processing negative color print film in E-6 chemicals, resulting in a positive image but with the orange base of a normally processed color negative Francis Lenke til kommentar
OmarL028577693 Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Film, fremkalling og skanning er jeg ferdig med. Analog foto er morro, bestilte nylig en Fujifilm Instax 210 som faktisk er mellomformat... Kameraet koster 1000kr. i Norge, 20 bilder koster like under 200kr. Billig morro! Lenke til kommentar
GCardinal Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Er det bare jeg som syns at slike plastikkamera er litt vel overpriset?.. Kan faktisk kjøpe ekte kamera på ebay for samme penger - uten å tilgrise kloden med mer plastikk. Lenke til kommentar
OmarL028577693 Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Jeg ble litt inspirert av denne artikkelen, takk Siden jeg er drittlei framkalling og skanning kjøpte jeg meg en Fujifilm Instax 210. Fikk den idag med EMS frakt fra Korea. Den kostet meg 915kr. inkl. 4 pakker film (10bilder pr. pakke). Null moms Bildene er på 6,2*9,9cm. Ca. samme størrelse som jeg hadde på mellomformat negativene på Fuji GW690III, 6*9cm. Bare plæstikk fæntæstikk, men mye morro... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg