KRIZx Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Hei. Jeg har ett webhotell med ett domene som jeg trenger hjelp med. Det som er, jeg har index.php fil i riktig mappe i FTP. Men når jeg går inn på nettsiden, så blir filen (index.php) lasted ned istedefor at nettleseren leser filen. Også prøvde jeg å slette index.php og legge inn en index.html istedenfor da ble nettsiden lest av nettleseren.. Noen som vet hva feilen kan være? Feil konfigurert server? Takk for hjelp på forhånd Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Virker som du ikke har php installert på serveren. Hvilket webhotel valgte du? Lenke til kommentar
KRIZx Skrevet 27. november 2012 Forfatter Del Skrevet 27. november 2012 Hmm kan nok hende.. servetheworld medium foreløpig Lenke til kommentar
j-- Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 (endret) Er nok at ikke .php er assosiert med Apache/PHP på riktig måte, slik at den serveres til nedlastning fremfor å prosesseres med PHP. Er det noen form for php.ini du har tilgjengelig på webhotellet ditt? Endret 27. november 2012 av j-- Lenke til kommentar
KRIZx Skrevet 27. november 2012 Forfatter Del Skrevet 27. november 2012 Var visst ingen php.ini fil på webhotellet, må kanskje opprette en jeg da? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Nei, ser ikke ut til at ServeTheWorld har egne php.ini filer. PHP er derimot støttet. Se her for detaljer. ---------- Opprett en fil som heter noe alá test.php (vær sikker på at den slutter på .php). Ha kun følgende innhold i filen: <?php phpinfo(); ?> Fungerer den nå? Lenke til kommentar
KRIZx Skrevet 27. november 2012 Forfatter Del Skrevet 27. november 2012 Det funket Men jeg må fortsatt lage en .cgi fil? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Ingen .cgi-fil nei. Da er det enten feil filnavn på PHP-filene dine, eller du har lagt de i feil mappe, eller de inneholder ikke ordentlige php-tags (<? ?> istedenfor <?php ?> f.eks) Lenke til kommentar
KRIZx Skrevet 27. november 2012 Forfatter Del Skrevet 27. november 2012 Alt funker på localhost, men ikke på webhotellet? da må det være noe galt... Lenke til kommentar
herdon Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Det er mange mapper når du kobler til serveren med ftp, så da vil jeg anbefale å sjekke at filen din er på riktig plass først: Den skal være i mappen public_html Er den i denne mappen er det enten noe galt med php-instillingene, eller noe galt med filnavnet (når du har lagret filen, har du enten valgt .php, eller Alle filer og skrevet .php (det har nemlig skjedd at jeg har opprettet en fil i notisblokk også har jeg glemt å endre filtype fra .txt til Alle filer men husket og skrive .php til slutt, noe som resulterte i at jeg fikk en fil som hadde filendelsen .php.txt) Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Den skal være i mappen public_html Ikke hos den leverandøren - i alle fall ikke for meg, som har de. Her legges det i rota av domene man har (mappa har altså det navnet) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå