Gå til innhold

Hjelp med webhotell!

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har ett webhotell med ett domene som jeg trenger hjelp med. Det som er, jeg har index.php fil i riktig mappe i FTP. Men når jeg går inn på nettsiden, så blir filen (index.php) lasted ned istedefor at nettleseren leser filen. Også prøvde jeg å slette index.php og legge inn en index.html istedenfor da ble nettsiden lest av nettleseren..

Noen som vet hva feilen kan være? Feil konfigurert server?

Takk for hjelp på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok at ikke .php er assosiert med Apache/PHP på riktig måte, slik at den serveres til nedlastning fremfor å prosesseres med PHP.

Er det noen form for php.ini du har tilgjengelig på webhotellet ditt?

Endret av j--
Lenke til kommentar

Nei, ser ikke ut til at ServeTheWorld har egne php.ini filer. PHP er derimot støttet. Se her for detaljer.

----------

Opprett en fil som heter noe alá test.php (vær sikker på at den slutter på .php).

Ha kun følgende innhold i filen:

<?php
   phpinfo();
?>

Fungerer den nå?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er mange mapper når du kobler til serveren med ftp, så da vil jeg anbefale å sjekke at filen din er på riktig plass først: Den skal være i mappen public_html

Er den i denne mappen er det enten noe galt med php-instillingene, eller noe galt med filnavnet (når du har lagret filen, har du enten valgt .php, eller Alle filer og skrevet .php (det har nemlig skjedd at jeg har opprettet en fil i notisblokk også har jeg glemt å endre filtype fra .txt til Alle filer men husket og skrive .php til slutt, noe som resulterte i at jeg fikk en fil som hadde filendelsen .php.txt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...