Gå til innhold

nedlastningshastighet på dc++ og kazaa

Anbefalte innlegg

dette virker sikkert elementært for mange her inne. men jeg lurer på dette : jeg har bredband fra chello, 384kbits, så hvorfor går det så ***** seint når jeg laster ned på dc++ og kaaza? det er vel ikke logiskt at jeg skal laste ned med en hastighet som gjennomsnittlig er 2.0 kbits, når jeg har 384 'til rådighet'. noen som kan si noe om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
dette virker sikkert elementært for mange her inne. men jeg lurer på dette : jeg har bredband fra chello, 384kbits, så hvorfor går det så ***** seint når jeg laster ned på dc++ og kaaza? det er vel ikke logiskt at jeg skal laste ned med en hastighet som gjennomsnittlig er 2.0 kbits, når jeg har 384 'til rådighet'.  noen som kan si noe om dette?

Når det gjelder DC++, så kommer jo hastigheten ann på personen som du laster i fra. Har han en sugen linje, kan du ikke forvente høy hastighet.

Kazaa derimot, der kommer hastigheten ann på hvor mange personer som har fila og linjene deres.

edit: som han under meg sier. Hvis noen laster ned ifra deg, så vil din download hastighet stupe.

Lenke til kommentar

Det der kan være så mangt. Hvilke hastighet den du tar ned fra har osv osv. La oss si at du har 16 Kb/s Upload og når du bruker dc++ så vil folk ta ned fra deg. Hvis de da bruker hele UL linja de, så klarer du ikke å ta ned noe fra internettet. Skaff deg dc++ som har Upload limit. Sett den ned slik at du oppnår høyest hastighet fra andre. Ikke kutt UL helt pga av at da klarer du ikke å ta ned fra andre igjen. BCDC++ er et slikt dc++ prog. Har opplevd det der selv. Klarte ikke å surfe engang. men med engang jeg satt UL på maks 6kb/s til de som tok ned fra meg så gikk det bra.

Lenke til kommentar

for det første så vil det si at når du har 384kbit/s i nedlasting betyr det at du har 48kb/s i nedlasting.. nedlastinger blir som regel vist i kb/s og ikke kbit/s.. grunnen til at det går tregt er at det går tregt i andre enden.. hvis den du laster ned fra er langt borte fra deg eller han sitter på et 28.8 modem feks.. så sier det seg selv at det går tregt..

for å regne fra kbit/s til kb/s deler du på åtte,

kbit betyr kilobit

kb betyr kilobyte

og det er 8 bit's i en byte..

Du får forresten ikke gjort noe med at det går tregt å laste ned fra kaaza og dc++ og andre fildelingssteder..

Lenke til kommentar

Dette har ikke noe med hardware å gjøre.

Tråder skal ha et beskrivende emnefelt. Om du lurer på noe om hovedkortet ditt så skal emnefeltet være "Problemer med Epox5k3+ hovedkortet mitt". Tråden skal også være postet i rett kategori. Emnfefelt med kun store bokstaver, overdrevent bruk av !? og lite beskrivende vil bli stengt. Eksempel på dårlig emnefelt er "HJEEEEEELP!!!!HVA GJØR JEG NÅ????????".
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...