Takkformeg Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 (endret) Hei hopp! Når man måler kassevolum på en portet kasse, måler man med volumet inni porten eller måler man fram til skilleveggen for porten ? Endret 25. november 2012 av Hardboiled Rice Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Eh?? Her ser det da ut som om den porten er tett? Altså ingen "utgang"... Og ikke for å være vanskelig eller noe, men det er litt sent å regne ut kassevolumet ETTER et du har laget porten, for porten MÅ regnes ut etter elementets T/S parametre OG kassevolumet, så her har du nok bommet litt desverre Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 25. november 2012 Forfatter Del Skrevet 25. november 2012 (endret) Eh?? Her ser det da ut som om den porten er tett? Altså ingen "utgang"... Og ikke for å være vanskelig eller noe, men det er litt sent å regne ut kassevolumet ETTER et du har laget porten, for porten MÅ regnes ut etter elementets T/S parametre OG kassevolumet, så her har du nok bommet litt desverre Har ikke åpnet den enda på det bildet. Veggen som porten er i er bare prøvemontert Men skal man måle frem til skilleveggen eller hele driten ? Skal justere kassevolumet vettu, men må vite hva jeg skal gå utifra Endret 25. november 2012 av Hardboiled Rice Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 25. november 2012 Forfatter Del Skrevet 25. november 2012 (endret) Så et svar på spørsmålet hadde vært kjekt. Er kassevolum for hele driten eller frem til første portvegg ??? Og kassevolumet er lett justerbart, men måtte ha 4 vegger før vi kunne fylle sjiten med vann for å finne ut hva den rommer.... Endret 25. november 2012 av Hardboiled Rice Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Så et svar på spørsmålet hadde vært kjekt. Er kassevolum for hele driten eller frem til første portvegg ??? Og kassevolumet er lett justerbart, men måtte ha 4 vegger før vi kunne fylle sjiten med vann for å finne ut hva den rommer.... Frem til porten.... Men hvordan har du tenkt til å regne ut og justere porten din? Blir vel kanskje lit enklere å bruke en rund port til dette? Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 Er jo bare å flytte vegger, endre lengde på dem etc. Må ikke være så negativ, gutt. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Er jo bare å flytte vegger, endre lengde på dem etc. Må ikke være så negativ, gutt. Negativ?? Jeg spør jo bare hvordan du har tenkt til å få dette riktig, er jo et noe inviklet regnestykke dette her Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 (endret) Det ble ganske så riktig kassestørrelse når jeg fikk svar på hvordan det måles med porter Skal tune portene når jeg får elementene Negativ er bare en måte jeg sier ting på, funker bedre i virkeligheten Kan ringe deg så du kan høre Endret 26. november 2012 av Hardboiled Rice Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Hehe, man kan da ikke høre hvordan en sub spiller over telefonen Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 Jeg tenkte mer på at jeg kunne si "ikke vær så negativ gutt" så du hadde fått tonefallet Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Jeg tenkte mer på at jeg kunne si "ikke vær så negativ gutt" så du hadde fått tonefallet Skjønner Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 For var bare humoristisk ment Men jo, vi har planen klar for hvordan vi skal justere på ting, men tester først Satser på elementene kommer i morgen eller onsdag Forresten, for å havne på 2 ohm, hvordan kobler man da 2 elementer som har dobbel spole som er 2 ohm på hver ? Og en ting til Har en monoblokk med 2 pluss og 2 minus, er det bare for at det skal bli greiere å koble inn 2 elementer ? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Hvis hver sub har 2stk 2ohm spoler, så seriekobler du spolene på hvert element, og paralellkobler så begge subene til forsterkeren, og da kan du bruke begge utgangene på forsterkeren, for de er en og samme utgangen bare delt i to for enkelt å koble, akkurat som du sier Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 Så da skal jeg koble fra pluss på forsterker til pluss på spole 1, så minus på spole 1 til pluss på spole 2, og - på spole 2 til minus på forsterkeren eller tar jeg feil nå? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Så da skal jeg koble fra pluss på forsterker til pluss på spole 1, så minus på spole 1 til pluss på spole 2, og - på spole 2 til minus på forsterkeren eller tar jeg feil nå? Det er riktig Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 27. november 2012 Forfatter Del Skrevet 27. november 2012 Det er riktig Det spilte som faen det Merk: Kabler er trekt midlertidig!! Og kassen skal trekkes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå