Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Måling av kassevolum på portet kasse

Takkformeg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eh?? Her ser det da ut som om den porten er tett? Altså ingen "utgang"... Og ikke for å være vanskelig eller noe, men det er litt sent å regne ut kassevolumet ETTER et du har laget porten, for porten MÅ regnes ut etter elementets T/S parametre OG kassevolumet, så her har du nok bommet litt desverre :)

Lenke til kommentar

Eh?? Her ser det da ut som om den porten er tett? Altså ingen "utgang"... Og ikke for å være vanskelig eller noe, men det er litt sent å regne ut kassevolumet ETTER et du har laget porten, for porten MÅ regnes ut etter elementets T/S parametre OG kassevolumet, så her har du nok bommet litt desverre

Har ikke åpnet den enda på det bildet. Veggen som porten er i er bare prøvemontert

Men skal man måle frem til skilleveggen eller hele driten ?

Skal justere kassevolumet vettu, men må vite hva jeg skal gå utifra

Endret av Hardboiled Rice
Lenke til kommentar

Så et svar på spørsmålet hadde vært kjekt. Er kassevolum for hele driten eller frem til første portvegg ???

Og kassevolumet er lett justerbart, men måtte ha 4 vegger før vi kunne fylle sjiten med vann for å finne ut hva den rommer....

Lenke til kommentar

Så et svar på spørsmålet hadde vært kjekt. Er kassevolum for hele driten eller frem til første portvegg ???

Og kassevolumet er lett justerbart, men måtte ha 4 vegger før vi kunne fylle sjiten med vann for å finne ut hva den rommer....

Frem til porten.... Men hvordan har du tenkt til å regne ut og justere porten din? Blir vel kanskje lit enklere å bruke en rund port til dette?

Lenke til kommentar

Det ble ganske så riktig kassestørrelse når jeg fikk svar på hvordan det måles med porter :D

Skal tune portene når jeg får elementene ;)

Negativ er bare en måte jeg sier ting på, funker bedre i virkeligheten :p

Kan ringe deg så du kan høre :p

Lenke til kommentar

For var bare humoristisk ment :p

Men jo, vi har planen klar for hvordan vi skal justere på ting, men tester først :D

Satser på elementene kommer i morgen eller onsdag :devil:

Forresten, for å havne på 2 ohm, hvordan kobler man da 2 elementer som har dobbel spole som er 2 ohm på hver ?

Og en ting til :p Har en monoblokk med 2 pluss og 2 minus, er det bare for at det skal bli greiere å koble inn 2 elementer ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...