Gå til innhold

Bør vi ha babybokser i Norge?

Bør vi ha babybokser i Norge?  

24 stemmer

1. 1. Ønsker du babybokser i Norge?

• Ja
      12
    • Nei
      12

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg mener er at innføring av babybokser kan føre til lavere terskel for å kaste ungen sin i en sånn boks, som jo er synonymt med å dumpe ungen. Er man gravid og vet man ikke kan ta vare på ungen så tar man abort, punktum. Vi har verdens beste helsevesen og gratis abort. Norske kvinner slipper å stappe strikkepinner oppi musa eller putte en unge i en boks. Det er helt unødvendig.

Hvorfor er abort bedre enn å putte en unge i en boks. Den ungen som blir puttet i boksen får ihvertfall leve.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Jeg klarer ikke helt å se den store forskjellen mellom å levere barnet til jordmoren og si "jeg vil adoptere det bort" og å slippe det i en boks, men det er kanskje bare meg.

Nei, men så er vel kanskje ikke du den typen, som ville plassert ungen din i en søppeldunk for å dø heller da? Jeg regner med et nei der, så sånt sett er det ganske irrelevant hvordan du ser det. Faktum er at disse boksene brukes, og om det redder et barn fra døden er det vel ikke noe negativt i det.

Dessuten, i mange land koster det penger å legges inn på sykehus for å føde.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Hvorfor er abort bedre enn å putte en unge i en boks. Den ungen som blir puttet i boksen får ihvertfall leve.

Det er bedre for moren. Slippe svangerskap, bekymringer og ikke minst savn etter ungen som er adoptert bort pga manglende evne. Dessuten er det ikke en unge som blir abortert. Det kalles vel ikke det under abortperioden. Det er vel mer et sperm og et egg.

Det er jeg ikke, det har du rett i. Men spørsmålet var jo hvorvidt vi bør ha det i Norge, og da er det revnende likegyldig om det koster penger å legges inn på sykehus i andre land.. Jeg synes sånne bokser er et godt tiltak men at adopsjon på sykehuset er bedre.

At vi ikke trenger det i Norge er jeg enig i.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Det er bedre for moren. Slippe svangerskap, bekymringer og ikke minst savn etter ungen som er adoptert bort pga manglende evne. Dessuten er det ikke en unge som blir abortert. Det kalles vel ikke det under abortperioden. Det er vel mer et sperm og et egg.

Så vi skal forby babybokser fordi abort er bedre for moren. Det gir ikke mye mening. Om det er bare moren sin interesse vi skal bry oss om, så bør det bli flere babybokser.

Og det er en opplagt dobbeltmoral her. Når man ønsker å beholde ungen så kaller ikke moren det for sperm og et egg. De sier, dette er babyen min. Men når man ikke ønsker ungen, da er det sperm og et egg i en liten ekkel klump.

Abort er lovlig i praksis til 18 uker. Slik ser den ekle klumpen av sperm og egg etter 18 uker.

n22weeks.jpg

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Hva er vitsen med det i Norge? Det er såpass få babyer som blir dumpa i landet her, i hvert fall som registreres dumpa, at det blir stort avisoppslag hver gang noen finner en død baby.

Ved å komme med babybokser blir dette en oppfordring til fattige og lite ressurssterke mennesker til å kvitte seg med barnet istedenfor å ta ansvaret for sitt eget valg. Slike bokser ville bare gjort det verre i dette landet.

Det jeg mener er at innføring av babybokser kan føre til lavere terskel for å kaste ungen sin i en sånn boks, som jo er synonymt med å dumpe ungen. Er man gravid og vet man ikke kan ta vare på ungen så tar man abort, punktum. Vi har verdens beste helsevesen og gratis abort. Norske kvinner slipper å stappe strikkepinner oppi musa eller putte en unge i en boks. Det er helt unødvendig.

Jeg mener at fokuset ditt er helt feil. Du fokuserer på mødrene/fedrene til disse babyboks-barna. At disse skal ta ansvar for sine egne handlinger, etc. Det virker som om du mener at barna burde bli en slags straff for foreldrene siden de får unger når de likevel ikke vil ha unger. Folk gjør feil, og spesielt fattige og lite ressurssterke mennesker. Hvorfor skal det uskyldige barnet bli straffet for dette? Hvorfor skal barnet måtte vokse opp som uønsket og i eventuelle dårlige kår? Burde ikke hensynet til barnet komme før vår trang til å straffe foreldrenes uansvarlighet (VHA. BARNET?!?!)?

Dessuten, abort får man ikke etter 12. uke i Norge uansett, og slike tilfeller oppstår.

Endret av Aporia Qualia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Så vi skal forby babybokser fordi abort er bedre for moren. Det gir ikke mye mening. Om det er bare moren sin interesse vi skal bry oss om, så bør det bli flere babybokser.

Og det er en opplagt dobbeltmoral her. Når man ønsker å beholde ungen så kaller ikke moren det for sperm og et egg. De sier, dette er babyen min. Men når man ikke ønsker ungen, da er det sperm og et egg i en liten ekkel klump.

Abort er lovlig i praksis til 18 uker. Slik ser den ekle klumpen av sperm og egg etter 18 uker.

Hvor sier jeg vi skal forby disse boksene? Jeg synes det er et bra tiltak i de aktuelle landene, men at det strengt tatt ikke er nødvendig og innføre i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...