glennm95 Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Holder på med vg2 IKT-service og vurderer jobb på oljeplattform. er dette en vansklig plass å komme seg på? er det mulig med min utdanning so far? Spør dette da min lærer nevnte noe om det men sa aldri noe mer Lenke til kommentar
glennm95 Skrevet 25. november 2012 Forfatter Del Skrevet 25. november 2012 (endret) Og er lønnen god? Endret 26. november 2012 av glennm95 Lenke til kommentar
glennm95 Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 Neivell Lenke til kommentar
AppelsinMakrell Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Aner ikke og jeg hater at jeg aldri får et skikkelig svar på spørsmålene mine heller 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) .. Endret 4. januar 2016 av Slettet-v6cLnSOv3V Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 På plattformer er det som regel folk innen mekanisk og elektro som får seg en jobb. Når det gjelder systemer inne IT så er det folk som i tilfellet reiser ut for å fikse det under bygging når riggen er ny, eller fikse noe i ettertid. Dette vil da mest sannsynlig skje via 3. parts leverandører og ikke riggselskapene selv. 1 Lenke til kommentar
hazerd Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 (endret) Selvfølgelig er jo mulighetene for og få jobb for et offshore firma. Problemet er som regel at man jobber onshore ut mot platformen. Det er jo en mulighet for utreise om systeme skal oppgraderes. Ellers ordnes det av som personen over meg sa at en 3 part leverer en IT løsning for bedriften. Mange offshore firmaer har alltid som regel en ansatt som har kunnskap innen IT som løser problemer der og da. Skal mye til for at offshore firmaer ansetter en IT ansvarlig for drifting på en platform. Endret 25. januar 2013 av ddarkyy 1 Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Bortimot alt som har med IT å gjere blir styrt i frå land. For å i heile tatt ha ein jobb offshore må ein ha eit to vekes tryggleikskurs, trur eg. Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 5 dager med førstehjelp, brann og heliveltkurs. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 IT offshore er stort sett todelt. Daglige småproblemer blir løst av tele eller automasjon, større ting kommer vi fra land. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå