backflip Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 (endret) Hei Jeg trenger hjelp til å velge ny laptop - budsjettet er fra 6000-10000. Skal brukes til rask surfing, og noe gaming som f.eks heroes of newerth. Har letet og lest MYE nå, og har kommet ned til følgende 3 alternativ: Multicom Xishan W350E http://www.multicom.no/Xishan-W350E-15e6-Full-HD-Matt-Intel-Core-i7-363QMe-12GBe-120GB-SSD-750GB-GTX-660M-2GB-GDDR5e-BTe-HDMIe-USB3e0e-nVIDIA-Optimuse-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c100561/p10621663 Asus K55VJ http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761537 Asus N56VZ http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761541 Det jeg bryr meg om er: ytelse, hardware, varme, viftestøy og byggekvalitet Kan noen som har meninger om hva jeg burde velge/evt noen som har en av disse laptopene hjelpe meg med dette? Sikkert en tråd som vil hjelpe mange som leter etter en laptop til surf/spill. Jeg ser jo at multicomen er bedre på hardware, men jeg er usikker på byggkvaliteten på den laptopen. Jeg setter stor pris på all hjelp :-) Endret 25. november 2012 av backflip Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Denne: http://www.multicom.no/Xishan-W350E-15e6-Full-HD-Matt-Intel-Core-i7-363QMe-12GBe-120GB-SSD-750GB-GTX-660M-2GB-GDDR5e-BTe-HDMIe-USB3e0e-nVIDIA-Optimuse-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c100561/p10621663 Lenke til kommentar
backflip Skrevet 25. november 2012 Forfatter Del Skrevet 25. november 2012 Sånn rent hardware messig er jeg jo enig, men varme, støy og byggekvalitet da? Dette spiller jo også en rolle. Jeg håper ikke denne multicomen vil føles like slarkete og lite kvalitetsbevisst som de tidligste acerne f.eks- noen meninger om dette? Lenke til kommentar
backflip Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 Bump =) Lenke til kommentar
Klokkheim Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Kunne også tenkt meg å vite dette. Kan godt slenge inn Asus G55vw/75vw også for min del. Lenke til kommentar
ThoGab Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Bump bump! jeg vil også vite dette Og da særlig sammenligning Asus N56 og Multicom'en. Ser på disse to for skole/programmering lett spilling. Jeg ser at Multicom har mer ram (ikke at jeg tror jeg trenger mer enn 8GB) men den er samtidig 1333MHz ram(har det mye å si?), bedre skjermkort, og lik prosessor. I tillegg er vell innebygd SSD ingen dum ide. Begge har HDMI og nok av USB porter, og annet som trengs av tilkoblinger. Legger jo også merke til at Multicom er en mer gaming Pc, med tanke på tykkelsen, og N56 er jo en multimedie PC (ifølge asus.no). Og ja som Klokkheim sier, Asus G55 slenger seg vell også på i denne debatten selv om den for min del passerer opp på det ikke-ønskede 9-tallet Lenke til kommentar
backflip Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 Er jo egentlig ikke tvil om at multicomen er den beste dealen rent hardwaremessig - men om dette går på bekostning av slark, støy, varme og generelle feil på laptopen må jeg nok bare godta å velge en dårligere pc (hardwaremessig) som koster mer (asusene). Er skikkelig kjipt å fleske ut for ny pc, om man sitter igjen med en kjip feeling av en "billig" sammenklæsja pcn som bråker som en ravn. Noen som har multicom pcn eller en liknende multicom variant som kan si noe om byggekvalitet? Lenke til kommentar
Pydien Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Jeg har Multicom maskinen. Er fornøyd. God ytelse. Lenke til kommentar
backflip Skrevet 27. november 2012 Forfatter Del Skrevet 27. november 2012 Men hvordan ser maskinen ut/føles byggekvaliteten Pydien? Gi oss litt info =))))) Lenke til kommentar
thomit Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 (endret) Både Multicom Xishan/Kunshan og Asus N- og G-serie har byggekvalitet og kvalitetsfølelse i klassen "ok". Begge er klart bedre på disse punktene enn laptoper fra billig-billig-segmentet. Jeg har ikke hørt/lest om spesielle problemer med å bli kvitt varmen på noen av dem. Viftestøy fra slike laptoper beregnet på å kunne spilles litt på, vil alltid være godt hørbart når de belastes hardt, men Asus G-serie er regnet for å være blant de beste i klassen når det gjelder viftestøy. Stille er den dog ikke. PS. Du trenger ikke å være redd for at Multicom Xishan eller Kunshan er "noe billig sammenklæsja" bare fordi merket er ukjent for deg. Det er Clevo som er den egentlige produsenten av disse maskinene, og Clevo er litt av en spesialist på høyt ytende laptoper, og har vært det i mange mange år. De er ofte helt i spydspissen av nytenkning, og blir deretter kopiert av andre. De er betraktelig mindre enn Asus, men er mer spesialisert, og satser på nisjer i markedet der Asus og andre satser bredt for massene. Endret 27. november 2012 av thomit Lenke til kommentar
Dagoth Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Jeg er i samme situasjon som deg. Jeg vil ha N56VZ, men den kommer med Windows 8. Det er helt uaktuelt. Og grenseløst irriterende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå