E_B84 Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Skal bygge meg en liten HTPC som jeg har tenkt å putte et BD-drev i for mulighet for avspilling av blu-ray. Har per i dag en Sony s550 blu-ray spiller, men dersom alt kan kjøres direkte via HTPCen hadde det jo vært veldig kjekt. Er det noen problemer med kjøring av disker/codecer og slikt i Windows 7? Kan jeg forvente minst samme bildekvalitet som fra min nåværende BD-spiller fra en HTPC til ca kr 3000 ? Er det skjermkortet som i hovedsak bestemmer bildekvaliteten? (alle dagens prosessorer fra 2,5Ghz dualcore og oppover burde ikke være noen flaskehals - særlig ikke med tanke på at raspberry pi kjører 1080p smertefritt) Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Det vil nok være skjermkort sammen med avspiller software som vil være avgjørende for sluttresultatet ja. Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 27. november 2012 Forfatter Del Skrevet 27. november 2012 Takker for svar! Har satt opp et lite forslag til HTPC her som jeg hadde satt pris på om noen ville gi en kommentar på http://www.prisjakt.no/list.php?l=27832&view=m Harddisk har jeg fra før av, så derfor er det utelatt. Og satser i utgangspunktet på at den interne GPU i prosessoren er god nok og kjøper heller et skjermkort i etterkant. Når det gjelder medieavspilling er vel AMD med sine radeon å foretrekke fremfor intel - eller ? Takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå