sombraroo Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 (endret) Hei! Som topicen sier, slår pcen min seg på, alt starter av vifter osv, så slår den seg av, å står sånn til jeg tar strømmen. Jeg har fått den på et par ganger, og tilogmed spilt på den siden dette begynte å skje. Første gangen satt jeg på pcen, å headsettet begynte å skurre som bare det, og pcen frøys, og jeg tok strømmen å prøvde å starte, å det gikk ikke. Jeg har problemer med kablene til HDDen, og avogtil booter ikke den pga det, men da får jeg jo feilmeldingen. Da jeg fikk den på ista, fikk jeg feilmeldingen om at harddisken ikke var bootable, å da slo jeg av pcen, og koblet den til å pcen startet og fungerte i 10min. Det kommer ikke noen pipelyder eller lignende heller ----- Nå dagen etterpå, startet pcen uten å slå seg av og på, men den bare starter å kjører uten at man får noe kontakt med den. Skjermen får ikke signal, og CPU viften starter ikke. Den får ett lite rykk, men så stopper den opp. Edit3: Det er ikke noe galt med harddisken, ettersom vi testet dette i en annen pc Endret 26. november 2012 av sombraroo Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Det kan være så mye som gjør dette, hadde vært enklere å hjelpe hvis du lister opp hardware eller type PC. Uansett det kan skyldes RAM, PSU eller hard disk. Muligens andre ting. Lenke til kommentar
sombraroo Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 Hei, Her er spec; Corsair CX 600W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus, Standard. 2x 6+2pin PCIe, 6 Gigabyte GA-P55A-UD3, Socket-1156 ATX, P55, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, GbLAN, 4phase powe Intel Core? i5 Quad Processor i5-760 Quad Core, 2.80Ghz, Socket 1156, 8MB, 95W, Boxed w XFX Radeon HD 6870 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDMI, 2xmini-DisplayPort, --- Har testet Litt forskjellige ting, som rammen å bytta ledninger til hdden. Men nå starter pcen å den kjører, men får ikke signal med skjermen, og CPU-viften starter heller ikke! Lenke til kommentar
CynicalDuck Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Hei, kan du teste PSU? Se om det fungerer med en annen strømforsyning eventuelt! - Chanassa Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Det e rjo ikke verdens beste PSU, men den skal makte 40A på 12V railen, og det burde holde til det oppsettet ditt. Etter som den er 80+ regner jeg med at det er CX600W V2 du har, Bulider Series som Corsair liker å kalle den. Uansett kan det, som chanassa antyder, være problemer med PSU'en og det kan være en ide å prøve med en annen PSU. Regner dog med at du har sjekket at alle kabler fra PSU'en er satt riktig i og sitter godt? Lenke til kommentar
CynicalDuck Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Det e rjo ikke verdens beste PSU, men den skal makte 40A på 12V railen, og det burde holde til det oppsettet ditt. Etter som den er 80+ regner jeg med at det er CX600W V2 du har, Bulider Series som Corsair liker å kalle den. Uansett kan det, som chanassa antyder, være problemer med PSU'en og det kan være en ide å prøve med en annen PSU. Regner dog med at du har sjekket at alle kabler fra PSU'en er satt riktig i og sitter godt? PSU skal ifølge hans spec holde, men det kan være noe galt med den. Sjekk det Chavalito sier (kabler) Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Jeg nevnte det om ""kke verdens beste PSU" fordi CX serien er low cost eller budsjett PSU'en til Corsair. Må også si at jeg kunne ikke finne en skikkelig test av den PSU'en. Jeg fant en av CX 400W (tror denne er ute av produksjon), og den var ikke mye å skryte av. Ved 100 % belastning falt 12V til 11,36V og det er ikke godkjent. ATX standard sier max +/- 5% variasjon i spenning. Mener jeg streifet innom en test av CX 500W og den var ikke bra på 3,3V, falt til 2,92 V og det er også for lavt. Uansett, å teste med en annen PSU er en måte å sjekke om dete r noe galt med den. Lenke til kommentar
sombraroo Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 Okei, så bare koble til en annen strømforsyning, og deretter håpe på at den starter skikkelig? Hva om den ikke starter, må det nødvendigvis være noe galt med min da? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Hvis PC'en ikke starter med en annen PSU, da kan det være feil på hovedkort. Jeg kan ikke komme på noe annet, med mindre kabler til start/reset knapp er koblet feil. For sikkerhets skyld, dobbel sjekk alle kabler at de er koblet rett. Har hatt selvbygg i snart 20 år, men det hender jeg bommer litt på kabler etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå