Gå til innhold

[Løst] Ned i vekt OG bygge muskler?

Anbefalte innlegg

Vet at reglen er at for å bygge muskler så må man være i pluss. De som er utrente klarer å bygge muskler mens en går ned i vekt en stund, og så stopper det har jeg lest. For en som er godt trent, er det mulig å bygge muskler mens en er i kcal underskudd, selv om en får i seg 2,5 gr protein pr kilo kroppsvekt? Hva mener dere?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs hvor mye erfaring du har innenfor styrketrening.

Mitt tips er å trene med lavreps slik at du får en god grunnstyrke. Du vil legge på deg muskler og samtidig øke forbrenningen din. Spiser du mye proteiner istedenfor karbs så vil du også automatisk øke forbrenningen din fordi kroppen bruker mer energi på å fordøye proteiner.

Mao, tren styrke og spis sunt uten kaloriunderskudd, så kommer det seg etterhvert. Når du begynner å bli godt trent, så tenker du på å kutte ned på kaloriene. Ta heller et slikt langsiktig program der du hele tiden har ett mål om gangen og øker i progresjon istedenfor å belaste kroppen for mye, underernære seg og faile til ingen nytte, men derimot få en negativ innvirikning :)

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Takk for svar :) Har drevet med styrke og cardio på samme dag og føler selv at jeg har bygget muskler og fått ned fettprosenten. Desverre har jeg ikke målt meg fra starten av så jeg vet ikke om jeg bare "tror" jeg har gjort det. Har hatt et relativt høyt proteininntak. Tror jeg skal satse på å holde meg på vedlikeholdsnivå og fokusere mer på styrke.

Tenker at redusere inntaket når jeg går mot sommeren igjen. Er vel mange som driver med å ligge litt på plussiden på vinterstid, og på minussiden mot sommeren.

Lenke til kommentar

Logisk nok vil jo kroppen kunne bygge lettest muskler på overskudd, men spørsmålet var i bunn og grunn om det var mulig å bygge muskler på underskudd. Har nok litt angst for å legge på meg fett hvis jeg skal legge meg i overskudd for å bygge muskler, slik at jeg aldri får det av igjen. Må nok bare endre tankegangen litt hvis jeg ønsker raskere framgang, hehe, men setter pris på tilbakemelding :wee:

Lenke til kommentar

Redd for å ikke få bort fett igjen? Personlig bruker jeg mat som et redskap for å styre resultatet av treningen min, og jeg har veldig lite følelser knyttet til maten jeg spiser. Derfor kan jeg styre inntaket av maten slik at jeg enten går opp eller ned i vekt. Med et moderat overskudd(100-200kcal) vil man legge på seg ganske bra med muskler og veldig lite fett.

Lenke til kommentar

Kan du bygge et hus uten materialer? Not really. Har du en del fett til overs og er nybegynner, er det mulig å bygge muskler på et moderat underskudd (for a while), men det virker ikke til at du har særlig mye fett å ta av. Nybegynner kan man være uansett hvor lenge man har trent styrke, om det har vært ustrukturert og kukete nok. Trenger ikke spise deg ut av huset heller :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...