fecuzz Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Hei. Jeg har satt opp en nas av en gammel data med nas4free. Problemet er bare at når jeg slår den på viser den sin ip-adresse på skjembildet, og jeg har ingen skjerm. Er det mulig å finne ip adressen dens på noen annen måte? Nas-en er koblet en LAN kontakt på ruteren. Takker! Lenke til kommentar
TMB Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Hvis du logger deg på routeren kan du vel få opp en oversikt over alle tilkoblede enheter og hvilken IP de har fått utdelt. Lenke til kommentar
fecuzz Skrevet 25. november 2012 Forfatter Del Skrevet 25. november 2012 Hvis du logger deg på routeren kan du vel få opp en oversikt over alle tilkoblede enheter og hvilken IP de har fått utdelt. Har prøvd men den kommer ikke opp der. Har funnet ip adressen nå ved å låne en skjerm, men den svarer ikke når jeg prøver å koble til :/ Lenke til kommentar
TMB Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Er den i samme nett da? Hvis ikke må du midlertidig endre IPen til maskinen du prøver å koble til med. Hvis NASen for eksempel er 192.168.1.2 og maskinen din er 192.168.0.4 vil de ikke snakke sammen. Alle nummer bortsett fra det siste på IPen må være like. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 nmap -sL <subnet> fikser ofte den biffen. F.eks. nmap -sL 192.168.1.0/24 Lenke til kommentar
fecuzz Skrevet 25. november 2012 Forfatter Del Skrevet 25. november 2012 Fikk det til, måtte rekonfigurere nettverkstilkoblingen i nas-en. det funktet out of the box med freenas så tenkte det sku funke likt på nas4free som er basert på freenas. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå