Trondermann Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Hei. En kamerat av meg klarte å bekke med min scooter, og da fikk potten seg en kakk innover, så det festet til potten som er festet bak på blokka er knukket rett over.. Dette er jo støpt aluminium, og jeg har ingen anelse om dette går ant å sveises.. Noen ideer? Lenke til kommentar
Itek Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 (endret) Aluminium er ekstremt vanskelig å sveise iallfall, så det kan du nok glemme... Så vil jeg si at et bilde sier mer enn 1000 ord! Endret 25. november 2012 av Itek Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Aluminium i seg selv er ikke så ille sveisbart, men støpt aluminium kan inneholde endel urenheter som gjør det ekstra "morsomt". Prøv å finne en som er god på TIG-sveising. Lenke til kommentar
username882 Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Ikke vanskelig å sveise aluminium. Alt kommer an på legeringen. Hører du med et sveisefirma kanskje de tar det på seg. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Det er mange forskjellige alu-legeringer. Som regel benyttes det ikke sveisbare legeringer til komponenter som ikke skal sveises. Så du kan prøve, men mest sansynlig ikke sveisbar legering. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 I tillegg vil varmen fra sveis gjøre grunnmateriale mykere (duktilt). Motsatt som i stålverden. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Så lenge det bare er festet til eksosen som har knekt så ville jeg gitt et sveiseverksted et forsøk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå