flemz Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Jeg har vurdert å kjøpe denne her: http://www.focalprice.com/CE0080B/Ainol_Novo7_Mars_70_Capacitive_Multipoint_LCD_Touch_Screen.html?Currency=NOK#.ULJKvofjD8g Er det lovlig å kjøpe slik, slik at jeg kan få den til Norge? Eller er det ulovlig å kjøpe slik fra et annet land? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Det er ikke ulovlig, men du må betale moms (25% av prisen) pluss et gebyr på 125 kroner, Du går også glipp av norsk reklamasjonsrett, noe som er veldig kjekt å ha for elektronikk. Så vil jeg også skyte inn at du ikke burde kjøpe elektronikk fra Kina, snakker av erfaring. Lenke til kommentar
liquidsquid Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Kjøp heller en Nexus 7, så veit du i det minste at du får noe som fungerer bra! Lenke til kommentar
flemz Skrevet 25. november 2012 Forfatter Del Skrevet 25. november 2012 Det er ikke ulovlig, men du må betale moms (25% av prisen) pluss et gebyr på 125 kroner, Du går også glipp av norsk reklamasjonsrett, noe som er veldig kjekt å ha for elektronikk. Så vil jeg også skyte inn at du ikke burde kjøpe elektronikk fra Kina, snakker av erfaring. Tusen takk for svar! Jeg har aldri kjøpt noe fra kina før, men hvis jeg hadde kjøpt den, den blir ikke stoppet hos tollen liksom? Kjøp heller en Nexus 7, så veit du i det minste at du får noe som fungerer bra! Tenkte jeg skulle bare kjøpe noe billig dritt jeg da! Vet du om det er trygt å handle fra Kina? Evt noen sider som er bra utenom dx.com ? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Den blir stoppet i tollen for tollbehandling, det er ikke ulovlig å importere elektronikk til Norge. Lenke til kommentar
flemz Skrevet 25. november 2012 Forfatter Del Skrevet 25. november 2012 Den blir stoppet i tollen for tollbehandling, det er ikke ulovlig å importere elektronikk til Norge. Okei! Tusen takk for svar! Forresten vet du om noen sider fra Kina det går ann å kjøpe trygt fra? Utenom dx.com.. Lenke til kommentar
flemz Skrevet 25. november 2012 Forfatter Del Skrevet 25. november 2012 eBay Den vet jeg om! nå tenkte jeg litt mere sider som http://www.made-in-china.com jeg da! Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Den vet jeg om! nå tenkte jeg litt mere sider som http://www.made-in-china.com jeg da! Hvorfor ikke kjøpe fra en kjent og trygg side som eBay? Lenke til kommentar
flemz Skrevet 25. november 2012 Forfatter Del Skrevet 25. november 2012 Hvorfor ikke kjøpe fra en kjent og trygg side som eBay? Vil prøve ut noe nytt! Derfor jeg lurer på om de sidene fra Kina er trygge! Lenke til kommentar
Winnetou2012 Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Ainol Novo 7 Mars som du linket til øverst vil jeg ikke anbefale. Har en Ainol Novo 7 Paladin som det bare er styr med. Da jeg prøvde den første gang trodde jeg at skjermen var ødelagt, noe som ikke viste seg å stemme. Problemet er bare at skjermen er totalt uresponsiv og tror du har fingeren et annet sted en der du har den (Det skjer hver gang den går i sleep og du vekker den igjen). Ellers er app utvalget veldig dårlig, delvis pga. Mips chip og delvis pga. veldig lite RAM. Også hvis du er så heldig å ikke få en med ødelagt skjerm har den ikke så mye funksjonalitet f.eks. Den eneste brukbare browseren utenom stock er Maxthon tab som man (selvfølgelig ) må laste ned fra kinesiske go market PS: Støtter ikke apk. filer uten root. Anbefalt= Absolutt Ikke! Lenke til kommentar
flemz Skrevet 28. november 2012 Forfatter Del Skrevet 28. november 2012 Ainol Novo 7 Mars som du linket til øverst vil jeg ikke anbefale. Har en Ainol Novo 7 Paladin som det bare er styr med. Da jeg prøvde den første gang trodde jeg at skjermen var ødelagt, noe som ikke viste seg å stemme. Problemet er bare at skjermen er totalt uresponsiv og tror du har fingeren et annet sted en der du har den (Det skjer hver gang den går i sleep og du vekker den igjen). Ellers er app utvalget veldig dårlig, delvis pga. Mips chip og delvis pga. veldig lite RAM. Også hvis du er så heldig å ikke få en med ødelagt skjerm har den ikke så mye funksjonalitet f.eks. Den eneste brukbare browseren utenom stock er Maxthon tab som man (selvfølgelig ) må laste ned fra kinesiske go market PS: Støtter ikke apk. filer uten root. Anbefalt= Absolutt Ikke! Tusen takk fra bra svar! Da skal jeg IKKE kjøpe den.. Lenke til kommentar
Fade1 Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Jeg har en Ainol Novo 7 Basic som jeg kjøpte for å se film på vei til jobb (arbeidsbussen)... til det formålet funket den kjempegodt, men som de sier over er skjermen uresponsiv og det trekker kraftig ned at det er MIPS cpu. Jeg har nettopp bestilt meg en Novo 9 og satser på at denne funker bedre http://www.ainol-tablet.com/ainol-novo-9-firewire-quad-core-retina-tablet-pc-9-7-inch-16gb.html Specs: Ainol Novo 9 Firewire (Spark) Quad Core Specification Operation System Android 4.1.1 CPU Allwinner A31 Quad Core A7; GPU: PowerVR SGX544 8 Cores Screen Size 9.7 Inch Display: Retina 2048×1536 Resolution 2048×1536 pixels (264ppi) Shell Material Aluminum shell RAM(Memory) 2GB Storage 16GB Nand Flash Extend Card Support TF card up to 32GB extended Camera Dual camera: Front 2.0 MP, back 5.0 MP Autofocus Gravity Sensor Yes Flash Support Flash 11.1 Android Market Yes Bluetooth No WIFI Yes, 802.11 b/g/n 3G Not built in, support external 3G dongle: E1916, ZTE AC2736, HUAWEI E1750,HUAWEI EC122, HUAWEI EM770W Email and Browser Yes, built in Earphone Interface 3.5mm Battery 10000 MAh Det er ikke Bluetooth eller GPS på denne, men jeg har ikke bruk for det heller... Prisen inkl. frakt til Norge er 260USD. Lenke til kommentar
Fade1 Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Den blir stoppet i tollen for tollbehandling, det er ikke ulovlig å importere elektronikk til Norge. Jeg har handlet for godt over 10000kr (til sammen) og har enda ikke blitt stoppet i tollen en eneste gang... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå