Gå til innhold

Kjøpe nettbtett!

flemz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke ulovlig, men du må betale moms (25% av prisen) pluss et gebyr på 125 kroner, Du går også glipp av norsk reklamasjonsrett, noe som er veldig kjekt å ha for elektronikk.

Så vil jeg også skyte inn at du ikke burde kjøpe elektronikk fra Kina, snakker av erfaring.

Lenke til kommentar

Det er ikke ulovlig, men du må betale moms (25% av prisen) pluss et gebyr på 125 kroner, Du går også glipp av norsk reklamasjonsrett, noe som er veldig kjekt å ha for elektronikk.

Så vil jeg også skyte inn at du ikke burde kjøpe elektronikk fra Kina, snakker av erfaring.

Tusen takk for svar! :) Jeg har aldri kjøpt noe fra kina før, men hvis jeg hadde kjøpt den, den blir ikke stoppet hos tollen liksom?

Kjøp heller en Nexus 7, så veit du i det minste at du får noe som fungerer bra!

Tenkte jeg skulle bare kjøpe noe billig dritt jeg da! Vet du om det er trygt å handle fra Kina? Evt noen sider som er bra utenom dx.com ? :)

Lenke til kommentar

Ainol Novo 7 Mars som du linket til øverst vil jeg ikke anbefale. Har en Ainol Novo 7 Paladin som det bare er styr med. Da jeg prøvde den første gang trodde jeg at skjermen var ødelagt, noe som ikke viste seg å stemme. Problemet er bare at skjermen er totalt uresponsiv og tror du har fingeren et annet sted en der du har den (Det skjer hver gang den går i sleep og du vekker den igjen). Ellers er app utvalget veldig dårlig, delvis pga. Mips chip og delvis pga. veldig lite RAM. Også hvis du er så heldig å ikke få en med ødelagt skjerm har den ikke så mye funksjonalitet f.eks. Den eneste brukbare browseren utenom stock er Maxthon tab som man (selvfølgelig :tease: ) må laste ned fra kinesiske go market PS: Støtter ikke apk. filer uten root.

Anbefalt= Absolutt Ikke!

Lenke til kommentar

Ainol Novo 7 Mars som du linket til øverst vil jeg ikke anbefale. Har en Ainol Novo 7 Paladin som det bare er styr med. Da jeg prøvde den første gang trodde jeg at skjermen var ødelagt, noe som ikke viste seg å stemme. Problemet er bare at skjermen er totalt uresponsiv og tror du har fingeren et annet sted en der du har den (Det skjer hver gang den går i sleep og du vekker den igjen). Ellers er app utvalget veldig dårlig, delvis pga. Mips chip og delvis pga. veldig lite RAM. Også hvis du er så heldig å ikke få en med ødelagt skjerm har den ikke så mye funksjonalitet f.eks. Den eneste brukbare browseren utenom stock er Maxthon tab som man (selvfølgelig :tease: ) må laste ned fra kinesiske go market PS: Støtter ikke apk. filer uten root.

Anbefalt= Absolutt Ikke!

Tusen takk fra bra svar! :) Da skal jeg IKKE kjøpe den..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har en Ainol Novo 7 Basic som jeg kjøpte for å se film på vei til jobb (arbeidsbussen)... til det formålet funket den kjempegodt, men som de sier over er skjermen uresponsiv og det trekker kraftig ned at det er MIPS cpu.

Jeg har nettopp bestilt meg en Novo 9 og satser på at denne funker bedre :)

http://www.ainol-tablet.com/ainol-novo-9-firewire-quad-core-retina-tablet-pc-9-7-inch-16gb.html

Specs:

Ainol Novo 9 Firewire (Spark) Quad Core Specification

Operation System Android 4.1.1

CPU Allwinner A31 Quad Core A7;

GPU: PowerVR SGX544 8 Cores

Screen Size 9.7 Inch

Display: Retina 2048×1536

Resolution 2048×1536 pixels (264ppi)

Shell Material Aluminum shell

RAM(Memory) 2GB

Storage 16GB Nand Flash

Extend Card Support TF card up to 32GB extended

Camera Dual camera: Front 2.0 MP, back 5.0 MP Autofocus

Gravity Sensor Yes

Flash Support Flash 11.1

Android Market Yes

Bluetooth No

WIFI Yes, 802.11 b/g/n

3G Not built in, support external 3G dongle: E1916, ZTE AC2736, HUAWEI E1750,HUAWEI EC122, HUAWEI EM770W

Email and Browser Yes, built in

Earphone Interface 3.5mm

Battery 10000 MAh

Det er ikke Bluetooth eller GPS på denne, men jeg har ikke bruk for det heller...

Prisen inkl. frakt til Norge er 260USD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...