macro Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Jeg har et par maskiner som ved hjelp av oppringt isdn skal fungere greit mot internett. Begge maskinene har fungert bra lenge, men feilen er lik på begge: oppkobling går som normalt, men sider vil ikke vises. jeg har forsøkt å pinge forskjellige ip adresser men maskinene får svar bare av sin egen ip. maskinene er satt opp med dynamisk ip og helt standard oppsett. Har forsøkt å ringe opp forskjellige isp uten at det hjalp. har forsøkt å fjerne tcp/ip protokollen og lagt den inn igjen uten at det hjalp. noen som har gode råd? Lenke til kommentar
rwu Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 hvor har du dhcp-server'n? Lenke til kommentar
macro Skrevet 9. september 2003 Forfatter Del Skrevet 9. september 2003 jeg er ikke helt utlært på området, men dhcp er det lokalt på maskina eller skal det være noe isp ordner med? Lenke til kommentar
rwu Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 du må bruke maskina med isdn som router. den maskinen tildeler ip, default gateway mm. hvis du bruker internet connection sharing på maskina med isdn, og følger annvisningene burde det ikke være no' problem... bare du husker å sette maskin2 til å motta ip automatisk... ICS tildeler da automatisk ip'er i 192.168.0.x Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå