TommyL Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Har Altibox 100/100 fiber, og driver en ftp server hjemme. Det er kul umulig å få noe annen hastighet enn ca 5 megabit ut fra serveren min for andre. Internt på nettverket kjører jeg med 500 megabit fra serveren. Jeg har bygd to forskjellige pfsense bokser, samt en ClearOS boks, men det hjelper ingenting, får ikke mer enn ca 5 megabit ut. Så det ser ut til at det er Altibox sin feil. Noen som har noen ide om hvorfor jeg ikke får mer ut før jeg ringer dem? På Altibox speedometeret får jeg 95/91 megabit. Takker for all hjelp! MVH Tommy Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Hvor sto linje er det hos folka som laster ned fra deg da? Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 25. november 2012 Forfatter Del Skrevet 25. november 2012 Har prøvd hos flere, 25 mbit, 30 mbit. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Kjører du på port 21? Hvis jeg hadde vært Altibox, så hadde i alle fall jeg strupet port 21 nesten til døde... Lenke til kommentar
EvenAug Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Hvordan maskinvare består serveren av? Kan lesing fra harddiskene være en mulig flaskehals? Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 25. november 2012 Forfatter Del Skrevet 25. november 2012 Hei! Nei, jeg kjører ikke på port 21. Firesifret tilfeldig port. Ikke diskene, internt kjører jeg 500 mbit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå