Clintern Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Hey Syns jeg leste et sted at Vcoren på AMDs XP 1500+ til XP 1800+ eller no sånt kjørte standard på samme Vcore,altså 1,75.. Jeg syns min CPU er litt for varm ca.48 grader idle, 51-52 max load. Har vært opp i 54-55 grader i tilfeller hvor romtemperaturen har blitt relativt høy. Vurderer å prøve å sette ned Vcoren til 1,70 etter at jeg leste om en som gjorde det med en XP 1600+(trur jeg) samme som min CPU. Har ingen kabinettvifter foreløpig så chassistempen ligger på 42-45 grader. Skal etterhvert prøve å overklokke litt også, når jeg har kjøpt 2-3 vifter. Men spørsmålet her er om en XP1600+ vil kunne kjøre greit med 1,70 Vcore?? Høres teit ut om den ikke gjør d men man veit aldri..... Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Skaff deg kabinettvifter du!!! Lenke til kommentar
arehsan Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 det burde gå helt greitt du! prøv deg fram, kjører min t-bird 1000@1200 med vcore på 1.65 (0.1 under default) Lenke til kommentar
CFD Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Er jo ikke så galt hvis du tenker på hvor høy kabinett temp du har. Gjør som meg: Lag en luftkanal som går fra baksiden av kabinettet og direkte på cpu`en. Da kan cpu temp bli lavere en kabtemp. Lenke til kommentar
Clintern Skrevet 12. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2002 Ok... Fillern fikk ikke skrudd Vcoren lavere enn 1.725 og det gav ikke utslag på temperaturen i det hele tatt :sad: Jeg skal fikse litt i PC-en snart, få orden på løse ledninger,sette inn vifter. CFD: Det med luftkanal høres ikke dumt ut,mulig jeg prøver det. Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 Personlig har jeg kjørt Vcore på 1,575V stabilt (ikke i overklokka tilstand da) og temperaturen ble utrolig mye lavere. Men jeg vet ikke om hva Vcore den takler varierer fra prosessor til prosessor Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 CFD?? Er det Christian Fredrik Dahl fra Trengereid?? Øøøy!! Gamle paralellklassekammerat!! Kjell Inge her! Lenge siden sist Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå