Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp til problemstilling i særemnet mitt. (bøker: Prosessen/Den fremmede)

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har bestemt meg for å satse på en modernistisk variant av mitt særemne. Jeg har lest "Den fremmede" av Camus, og jeg vet at essensen i Kafka's "Prosessen" er temmelig lik. Problemet er at jeg ikke har en anelse om hva jeg skal presentere som problemstilling, og jeg begynner å få dårlig tid. Det ville hjulpet meg mye på vei, om noen valgte å stille seg til disposisjon her.

Alle tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det begynner å bli en stund siden jeg leste disse, men du kan vel forsøke å få frem forskjellen i hvordan Kafka og Camus fremstiller det absurde og det meningsløse. I motsetning til Josef K. er jo Meursault fullstendig klar over hva han har gjort. Videre: Hvordan møter de skjebnene sine? Både Josef K. og Meursault har noe som kan minne om åpenbaringer før de møter døden. Forskjellene i disse "åpenbaringene" og hva det betyr for hovedpersonene, samt hvordan det reflekterer ulike filosofiske perspektiver kan jo være interessant. Husk, filosofi gjennomstrømmer alle Camus' verker. Håp og håpløshet kan være viktig her.

Og, sett deg ned og les Prosessen. Det får være steg nummer en.

Endret av Quent
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...