Wiztard Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Heisann, jeg har fått i oppdrag å lage en spillpc til en venn av meg. Budsjettet er på 5500, noe jeg allerede har sprengt litt med den handlelista her: Det jeg lurer på er om prosessoren kommer til å bli en flaskehals for oppsettet, og om det er noen måter å få ned prisen uten at det går ut over ytelsen. Jeg har tenkt at det kan være lurt med plass til ekstra RAM og et skjermkort til, hvis han får lyst til å oppgradere litt senere. Han har det meste av tilleggsutstyr, men han trenger nytt tastatur. Han har funnet ut at han kan kjøpe et billig tastatur nå, og heller oppgradere til et bedre et ved en senere anledning. Maskinen skal hovedsakelig brukes til spill, blant annet BF3, Skyrim, Planetside 2, Minecraft og Magicka. Det kommer nok ikke til å bli noe overklokking. Maskinen skal kjøpes i kveld eller i morgen. Lenke til kommentar
EvenAug Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 (endret) BF3 krever endel CPU kraft. Jeg ville gått for i5 3570(K) (K om du skal overklokke). Ellers koster AMD 7950 bare 200kr mer enn 7870 fra pixmania (yeah, I know, men jeg hadde tatt den sjangsen på et skjermkort derifra). Det vil sprenge budsjettet hans litt, men til gjengjeld får han en maskin han ikke blir skuffet over Endret 25. november 2012 av EvenAug Lenke til kommentar
Wiztard Skrevet 25. november 2012 Forfatter Del Skrevet 25. november 2012 Her har budsjettet blitt strukket opp for å få plass til et 7870, så det å strekke det veldig mye lenger tror jeg ikke han blir så glad for. Skal man kjøpe kortet fra pixmania må du huske at man må betale ekstra frakt også, så da blir det en del dyrere. Spørsmålet er vel om prosessoren er så svak at det hemmer skjermkortet noe veldig, og da må jeg høre med han om han vil ha et svakere skjermkort eller en sterkere prosessor. Lenke til kommentar
EvenAug Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Hva med å vente en uke eller to, til han har råd til en i5? Ettersom du nevner en rekke spill, velger jeg å tro at gaming er en stor del av hverdagen hans. Da syns jeg han bør spandere på seg en ålreit maskin. Det er ikke snakk om en mye større utgift, forskjellen er så liten at en tur på byen koster mer. Jeg ville ihvertfall ikke bygd en "spill PC" med i3 3220. Det er en flott prosessor til sitt bruk, men den har sine begrensinger. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Noe billigere enn i5-2500k kan du ikke ha til BF3 og Skyrim. Du kan spare litt penger på å bytte til mini-ATX hovedkort. Og er 2TB lagringsplass virkelig nødvendig? Lenke til kommentar
Wiztard Skrevet 25. november 2012 Forfatter Del Skrevet 25. november 2012 Ok, da har jeg prøvd å legge til en 2500k, og kutte litt ned på andre ting. Så gjenstår det å høre om han klarer å strekke seg opp til 6000: Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 (endret) Billigere RAM http://www.dustinhom...ider_SiteSeeker Ellers bra untatt PSU Denne:CORSAIR CX 500W eller denne: CORSAIR TX Endret 25. november 2012 av MariusJS Lenke til kommentar
Wiztard Skrevet 25. november 2012 Forfatter Del Skrevet 25. november 2012 Han gikk med på å øke budsjettet til 6000, så hvis ingen har noen innvendinger nå, så bestiller jeg den her: Vil også takke for alle de hjelpsomme kommentarene. Lenke til kommentar
wwws78 Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Perfekt oppsett. Enhver gamer med respekt for seg selv kjøper Intel i5 minimum Lenke til kommentar
EvenAug Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Nå begynner det å ligne på noe, ja Tror han blir fornøyd. For den 500 lappen ekstra får han nå en maskin han kan kose seg med istedenfor en han vil rive seg i håret av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå