Gå til innhold

Vareutveksling - Hvordan gjøre det tryggest mulig?

FenrisC0de

Anbefalte innlegg

Hei og beklager det noe diffuse emnet.

Jeg er i ferd med å inngå en oppdragsavtale med et programutviklingsfirma i Australia. Jeg har utviklet en applikasjon på oppdrag fra dem, og i retur får jeg betalt.

Utfordringen er at de holder til på andre siden av verden. Jeg ønsker ikke å levere fra meg kildekoden før jeg får penger, og de ønsker ikke å levere fra seg penger før de har kildekoden. Vi er begge enige om at en løsning der de betaler inn til en 3.part hvor jeg også sender produktet til er en god løsning, da 3. parten vil kunne bekrefte at begge parter har oppfylt sin del av avtalen før de da sender tingene der de skal.

Firmaet i Australia har foreslått en aktør som driver med slikt, men var åpne for forslag skulle jeg har noen andre preferanser. Er det noen som vet om noen annerkjente firmaer som driver med slikt? Ringte DnB, og de hadde ingen slik løsning.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror Norsk Tillitsmann driver med slikt. De gjør det riktignok som oftest over lengre tid, i store IT-prosjekter er det ofte en klausul om at dersom selger/utvikler går konkurs, opphører å eksistere eller andre ting skjer (slutterå gi service på programmet etc), så får kjøper tilgang til kildekoden. Kildekoden deponeres da hos NT ASA, og frigjøres på nærmere bestemte vilkår. Det er mulig de har systemer for korttids-escrow også.

NT jobber som oftest med ganske store transaksjoner så vidt jeg vet, så det kan hende det å involvere dem vil øke transaksjonskostnadene veldig, men du kan jo ta kontakt og høre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...