snorkeren Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 (endret) Jeg ser syner om at en kopp går oppå taket og inn til veggen. Dette skjer om kvelden når jeg kal sove. Jeg har ikke problemer med synet mitt. Jeg har ikke disse synene om dagen, i lyse rom. Og i dag hørte jeg at noen kom inn og gikk mot meg, men da jeg snudde meg så var det ingen der. Jeg ropte: hvem er det? Men det var ingen der. Disse lydene kom to ganger mens jeg hvilte på benken. (Våken hvile). Endret 25. november 2012 av snorkeren Lenke til kommentar
snorkeren Skrevet 25. november 2012 Forfatter Del Skrevet 25. november 2012 Kan det være gjenferd? At pappa besøker meg? Mamma sa at kanskje det er pappa som går igjenn. Jeg bor i en leilighet. Lenke til kommentar
snorkeren Skrevet 25. november 2012 Forfatter Del Skrevet 25. november 2012 Troller du? Jeg troller aldri. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Jeg antar jeg at psykiateren din hadde rett angående seponering av Abilify, og at du hallusisnerer. Du bør ta dette opp med behandleren din, og drøfte om det kan være årsaken. Sannsynligheten for at det er gjenferd regner jeg som lik null. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Det er ikke gjenferd. Gjenferd eksisterer ikke. Jeg synes at det høres ut som søvnparalyse. Det er i så fall helt ufarlig, om enn noe skremmende hvis man ikke har opplevd det før. Men hvis du går på medisiner, ville jeg likevel hørt med legen/behandleren din. Lenke til kommentar
snorkeren Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 Jeg sov ikke. Lenke til kommentar
Keiko Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Kan du bevege deg når du får disse synene? Lenke til kommentar
snorkeren Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 Kan du bevege deg når du får disse synene? Ja Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Jeg sov ikke. Søvnparalyse er at du er våken i hodet ditt, men kroppen sover fortsatt. Det kan føre til at du drømmer i våken tilstand. Men hvis du kan bevege hele kroppen din mens du halusinerer, er det nok ikke det. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Jeg sov ikke på nesten en uke når jeg sluttet på seroquel, vallergan og cipralex. Det var et helvete. Anonym poster: c405cc88f9b7bfee2bb31b17ac27cfc0 Lenke til kommentar
ke5mi5 Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Denne kan være nyttig i ditt tilfelle. Lenke til kommentar
festen Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 (endret) Ville ikke utelukket dette: http://en.wikipedia.org/wiki/Hypnagogia#Sensory_phenomena Endret 26. november 2012 av festen Lenke til kommentar
xelp Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 (endret) Har en ide som muligens kan hjelpe for deg, opp til deg om du gidder å gjøre det. Bare sett opp et kamera inne på rommet ditt (hvis det er der du ofte hører og føler at noen kommer gående), og rett etter du har hatt den følelsen bare sjekker du filmen. Da har vi to mulige scenarier: 1: Du ser ingen, og hører heller ingen rare lyder på filmen. Du innser at du har innbilt deg det. 2: Du ser noen. Du får panikk, og ringer snuten. Om du ikke orker å gjøre dette, så får du som nevnt tidligere bruke "Ockhams barberkniv" på de to scenariene. Edit: Det du opplever trenger forøvrig ikke være så unaturlig heller. Mange ganger jeg har bråvåknet på sofaen og vært skråsikker på at noen akkurat gikk inne på stuen, men etter litt rasjonell tenkning finner man ut at dette kun er innbilning. Endret 26. november 2012 av Rotaderp 2 Lenke til kommentar
festen Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Jeg tror det er nå det gjelder å være tøff og bite tennene sammen. Og ikke tenke at en skal fortsette med medisinene bare fordi det blir litt røft.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå