blotkakemannen Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Hei et spørsmål for jeg føler meg litt lost her.... Fått låne en gammel mp3 spiller som heter Philex Mpress og bruker ECP printerporten inn på PCen. Men jeg klarer ikke å etablere noen forbindelse. På FAQ'en til Philex http://technical.philex.com/MPRESS3/mp3_faq.htm står det noe om: cannot get my MPress3 to work with Me or XP First download and install the REV12.5 version of the MPress3 manager. Then change the parallel port compatibility to WINDOWS2000. The default setting is WIN95, which does not recognise the MPress3. Manageren er installert så nå lurer jeg på om det er en vennlig sjel der ute som kan forklare meg hvordan man forandrer "parallel port compatability"? Jeg har forandret kompatibiliteten for programvaren som installeres til win2000 men det er vel ikke det det menes? Og er jeg helt på viddene hvis jeg tror at dette må gjøres i BIOS? For å være ærlig så veit jeg ikke en gang hva parallel port er for noe :oops: Lenke til kommentar
tasle Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Parallellporten er det samme som printerporten (hvis ikke skriveren din bruker USB da). Det du nevner ellers (ECP) order du i BIOS'en. Lenke til kommentar
blotkakemannen Skrevet 9. september 2003 Forfatter Del Skrevet 9. september 2003 Takk for svar og forklaring om hva parallelporten er for noe! I BIOS står det at "Parallel Port Mode" står på ECP+EPP. Men det står ingenting om"parallel port compatibility" der. Then change the parallel port compatibility to WINDOWS2000 som de skriver om i FAQen til Philex skjønner jeg fremdeles ikke hvordan man gjør. Men dette må vel på et vis kunne gjøres i operativsystemet? Lenke til kommentar
tasle Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 ECP og EPP er kompatibelt med Win2k, eller egentlig motsatt. Har du satt den i BIOS'en, så takler Windows det. Lenke til kommentar
blotkakemannen Skrevet 9. september 2003 Forfatter Del Skrevet 9. september 2003 Ok takk for oppklaring om noen begreper som jeg ikke kjente til....men litt kjipt også for det betyr at jeg står rådløs om hva jeg skal gjøre for å få Mpress-spilleren til å virke i XP. Er klar over at dette er en gammel spiller men gjør et forsøk allikevel i hardware-delen av forumet hvis ingen kommer med nye forsalg her. Cheers Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå