krister461 Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 (endret) Jeg trenger en PC som kan brukes til nettstreaming (Netflix, HBO, Comoyo +++). Den må ha hdmi til projektor og lydutgang (helst optisk) til forsterker samt trådløst nettverkskort. Blu-ray-spiller er et pluss men ikke et must. Jeg har notert meg ASRock ION 3D 152B, men lurer på om det finnes noe rimeligere eller bedre, f.eks. basert på Shuttle barebone? Alle innspill mottas med takk! Endret 25. november 2012 av krister461 Lenke til kommentar
lok1 Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Jeg har http://www.asus.com/Eee/EeeBox_PC/EeeBox_PC_EB1501P/#specifications. Denne klarer ikke Sumo. Så ville venta med å kjøpe den du ser på til iallefall noen andre evt kunne testa det først. HW på Asrocken og min er omtrent det samme. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 25. november 2012 Forfatter Del Skrevet 25. november 2012 Hmm. Ikke lovende. Skulle ikke tro Sumo var så krevende. Hva med andre streaming-tjenester? Tar gjerne imot andre innspill/erfaringer! Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 Ikke mange svar her. Skulle jo tro at dette var høyaktuelt i disse gryende streaming-tider... Jeg har forøvrig en gammel Acer Idea 510 som fungerer finfint til formålet (foruten blu-ray da), men trenger altså en til mediacenter-PC. Skulle jo tro at nye maskiner holdt tritt med den gamle traveren... Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Hei Nå blir ikke dette så veldig mye billigere enn den Asrocken du allerede har linket til, men er selv på jakt etter en liten HTPC til avspilling av filer opptil 1080p samt streaming fra Netflix. Har selv satt sammen en liten boks som burde klare jobben bra: http://www.prisjakt.no/list.php?l=27832&view=m Prisen er dog uten harddisk siden jeg allerede har en liggende fra før av, ellers er alt inkludert, inkl blu-ray avspiller (brenner kun DVD og ikke Blu-ray) Bare et tips Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 28. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2012 Jaja, det ble en ASRock ION 3D 152B på meg. Den fungerer til det meste, men: Youtube fungerer bare i 720 og ikke 1080 HBO Nordic fungerer bare i Firefox og ikke i Chrome og IE - og dette er før HBO kommer i HD... Netflix fungerer bare i vanlig kvalitet, ikke i HD - uavhengig av nettleser Noen som har noen tips for å få dette bedre til? Overraskende og skuffende at den er såpass svak når den 6 år gamle Aceren klarer både HBO og Netflix HD uten problemer... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=650544 Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 29. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2012 http://www.komplett....aspx?sku=650544 Takk for tips, men er generelt sett ikke så glad i slike multimediebokser fordi jeg alltid blir irritert på begrensingene. Den har ikke DVD/Blu-ray og vil tippe den ikke fungerer med alle andre netttjenester som HBO, NRK, Sumo, Comoyo+++ Lenke til kommentar
Fr3eman Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Hei, har du funnet noen god løsning for og få den til og takkle streaming i 1080P Jeg oppgraderte til 4gb ram, men det hjalp ingenting. veldig frustrerende at de kan selge en mediasenter som ikke klarer og streame hd i disse dager.. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 4. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2014 Hei, nei ikke så mye suksess. Har oppgradert minne og skiftet til SSD disk. Dette gjorde at den ble raskere, men ikke særlig bedre på streaming. Ting er veldig avhengig av kilden det streames fra: Youtube fungerer bare i 720 og ikke 1080 HBO Nordic fungerer bare i Firefox og ikke i Chrome og IE - og ikke i HD... Netflix fungerer nå i HD TV2 Sumo har begynt å fungere fint i HD i det siste (var mye kluss tidligere) NRK fungerer fint i HD Har forøvrig også fått meg en minix neo x7. Den fungerer fint på NRK og youtube, mens andre tjenester fungerer skuffende dårlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå