Gå til innhold

Bygge El gitar

jaakervik

Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe et gitar kit å sette sammen til min egen gitar. Jeg har funnet en som er forholdsvis billig, men problemet er at den er kjedelig. Helt vanlig trefarge med lyse detaljer..

Noen tips til hvordan jeg kan gjøre den litt mer "spennende"? Andre tips og triks motas med takk :)

http://www.thomann.d...it_lp_style.htm

EDIT: Legger ved bilde av gitaren.

Endret av jaakervik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avhengig av finishen på bodyen kan det være vanskelig å gjøre noe med den. Hvis det for eksempel allerede er klarlakk på den er det lite du kan gjøre med selve treet (a la treskjæring, eller svi inn mønster etc.) Det er mulig du fortsatt kan endre den med lakk oppå den andre lakken, men jeg tror ikke det blir fint. I så fall må da fjerne det laget som evt allerede er der med f.eks. å pusse det vekk. Det er jo uansett en billig gitar, så det er kanskje ikke fullstendig krise om du "herjer" litt med den.

Alternativt kan du jo bruke den medfølgende bodyen som mal, og lage egne kopier hvis du ønsker å ta vare på den originale slik den er, men det vil nok kreve godt verktøy og en stødig hånd for å få ønsket presisjon. Fordelen da er at selv om du gjør noe feil på kopiene så har du ikke ødelagt sjansene for å få en fult brukbar gitar. Om du får det til, så kan du gjøre akkurat hva du vil mtp trebehandling, oljing, farging, forming, og lakkering. Det er du som best vet hva slaks smak du har på gitarer, så da er det bare å prøve seg frem. Worst case så kan du henge en "Se hvor dårlig smak jeg hadde for 5 år siden"-gitar på veggen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...