Gå til innhold

[Løst] Spørsmål om forsikring og abonnement.


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe s2 fra en eller annen operatør fordi man får med ganske billige forsikringer osv. Men har ett ganske viktig spørsmål.http://www.chess.no/tjenester/ hvis noen kan ta seg tid til å lese gjennom forsikringene å svare på disse spørsmålene;

 

1) Hva er denne egenandelen?

2) Hvilken forsikring burde jeg velge hvis jeg er relativt klønete mobiler og det er litt sjanse for at den blir herpa?

3) Hvis jeg mister/ødelegger mobilen totalt, får jeg igjen penger? Hvor mye isåfall? Blir den reparert? Får jeg tilbake ny?

 

Håper noen kan ta seg tid til disse spørsmålene.

 

Etter litt regning så jeg dette..

 

Med forsikringen på 89kr i måneden betaler jeg altså nærmere 7000kr på ett år for en mobiltelefon med abonnement. Syns dette er relativt dyrt.. Hvis jeg kjøper mobilen på netonnet/cdon koster den ca 2700 imotsetning til 3300 hos chess... og deretter bestille samme abonnement/beholde det gamle fra onecall og spare 500kr. Men hvordan blir det da med forsikring? er ganske avhengig av den men gidder ikke å betale 500kr og deretter prisen for forsikringen? I tillegg til at jeg får 12mnd binding!

 

 

Så det siste spørsmålet mitt blir egentlig, skal jeg kjøpe med binding osv fra chess, eller kjøpe mobilen separat og deretter skaffe en annen forsikring som ikke er så helvetes dyr, hvor kan jeg gjøre dette? Håper på raskt svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal kjøpe s2 fra en eller annen operatør fordi man får med ganske billige forsikringer osv. Men har ett ganske viktig spørsmål.http://www.chess.no/tjenester/ hvis noen kan ta seg tid til å lese gjennom forsikringene å svare på disse spørsmålene;

 

1) Hva er denne egenandelen?

2) Hvilken forsikring burde jeg velge hvis jeg er relativt klønete mobiler og det er litt sjanse for at den blir herpa?

3) Hvis jeg mister/ødelegger mobilen totalt, får jeg igjen penger? Hvor mye isåfall? Blir den reparert? Får jeg tilbake ny?

 

Håper noen kan ta seg tid til disse spørsmålene.

 

Etter litt regning så jeg dette..

 

Med forsikringen på 89kr i måneden betaler jeg altså nærmere 7000kr på ett år for en mobiltelefon med abonnement. Syns dette er relativt dyrt.. Hvis jeg kjøper mobilen på netonnet/cdon koster den ca 2700 imotsetning til 3300 hos chess... og deretter bestille samme abonnement/beholde det gamle fra onecall og spare 500kr. Men hvordan blir det da med forsikring? er ganske avhengig av den men gidder ikke å betale 500kr og deretter prisen for forsikringen? I tillegg til at jeg får 12mnd binding!

 

 

Så det siste spørsmålet mitt blir egentlig, skal jeg kjøpe med binding osv fra chess, eller kjøpe mobilen separat og deretter skaffe en annen forsikring som ikke er så helvetes dyr, hvor kan jeg gjøre dette? Håper på raskt svar:)

 

 

Edit: faen så at jeg wasta bort en god del tid her :( kunne visst få med en trygghetsforsikring på 12mnd hos netonnet for 700kr.. skal se på vilkårene nå, håper noen gidder å forklare meg dem..

 

 

edit 2: drit å dra trodde jeg redigerte innlegget men neida!

 

FORSIKRING

Utover vår gunstige garanti har vi et samarbeid med et forsikringsselskap. Solid Forsikringer AB tilbyr forsikringen TRYGGHET + der du forsikrer ditt produkt i 1, 2 eller 3 år.

Forsikringen beskytter deg mot:

Lynnedslag

Ulykkehendelse

Tyveri gjennom innbrudd (gjelder ikke mobiltelefoner)

Funksjonsfeil

Produktet vil ikke ha verditap.*

Egenandel er kun på kr 195,-*

* En vanlig hjemmeforsikring har ofte en egenandel på kr 1 500,- og verdien på produktet avskrives med 20 til 30% per år, allerede fra det andre året.

Her kan du lese mer om vår forsikring TRYGGHET+ . er vilkårene. Relativt teit egentlig mtp mobil. Hvis et lyn slår den i mobilen min er jeg med redd for meg selv enn for mobilen.. Tyveri gjelds ikke for mobiler, ulykker blir det nok av kan jeg tenke meg. Men gjelder tyveri utenfor huset? funksjonfeil greit nok. denne egenandelen er det at hver gang jeg knuser mobilen må jeg betale 200kr?

 

 

http://www.netonnet.no/files/NNN01.pdf her er vilkårene.

Endret av Gurre
Lenke til kommentar

Mobilforsikring tilbyr vel alle operatører uavhengig om du har kjøpt mobilen gjennom dem eller via nettet.

 

89 kr måneden er forøvrig ran og må være noe av det dyreste som tilbys på en smarttelefon med unntak av forsikringer for nettbrett og iPhone. Hadde ikke gått for Chess.

Lenke til kommentar

Dekker det som er forventet av en forsikring. Fortsatt en dyr forsikring sammenlignet med Telenor og Talkmores 39 kroner, samt at forsikringsperioden er begrenset til 1-3 år. Pluss for lav egenandel og null verdiforringelse.

 

Ser du spurte om egenandel tidligere. Ja, den må betales når det oppstår en skade eller et tap som dekkes av forsikringen, men da får du tross alt full sum av hva du betalte for den, uansett hvor lenge du har hatt den. Hos andre er det vanlig å regne en verdiforringelse på 10-15% pr. år. samt at egenandelen gjerne er noe høyere.

Endret av Nik0
Lenke til kommentar

Jeg har vanlig innbo og reiseforsikring i gjensidige. Når min S2 gikk i golvet og knuste skjermen så ringte jeg Gjensidige. De fant ut an en ny S2 kostet 3995,- på Elkjøp. Ble trukket egenandel på 1000,- og fikk da 2995 i handa.

Synes hele det trygghets/tabbe/idiot-forsikringene er noe stort tull.

Sjekk med forsikringsselskapet ditt hva de dekker først.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Mobilforsikring tilbyr vel alle operatører uavhengig om du har kjøpt mobilen gjennom dem eller via nettet.

 

89 kr måneden er forøvrig ran og må være noe av det dyreste som tilbys på en smarttelefon med unntak av forsikringer for nettbrett og iPhone. Hadde ikke gått for Chess.

 

Er ikke det - er samme prising som Netcom har, og iphoneforsikringene er dyrere, også hos Talkmore.

 

 

 

Dekker det som er forventet av en forsikring. Fortsatt en dyr forsikring sammenlignet med Telenor og Talkmores 39 kroner, samt at forsikringsperioden er begrenset til 1-3 år. Pluss for lav egenandel og null verdiforringelse.

 

Ser du spurte om egenandel tidligere. Ja, den må betales når det oppstår en skade eller et tap som dekkes av forsikringen, men da får du tross alt full sum av hva du betalte for den, uansett hvor lenge du har hatt den. Hos andre er det vanlig å regne en verdiforringelse på 10-15% pr. år. samt at egenandelen gjerne er noe høyere.

 

Nå dekker jo tydeligvis ikke talkmore:

- Telefoner med skjerm større enn 5", om en tolker punkt 3.7 bokstavelig.

- Dekker ikke misbruk, noe som lett blir dyrt

- telefoner med dual sim mulighet

- 300 kr første skade - så 1500 hver deretter, Chess sin har 1000 første 3 måneder, 500, 1000 og 1500 innenfor 18 måneder, Talkmore har 24 måneder.

(For artighetens skyld; tar du med egen telefon til talkmore har du 1000 kr første 2 månedene)

 

 

For ordens skyld - ingen verdforringelse hos talkmore?

 

Verdiforringelse: Det beregnes fradrag for verdiforringelse med 15%, min.

kr 250,-, av gjenanskaffelsespris pr. år, fra og med ett år etter nykjøpsdato.

Verdien av forsikret utstyr kan uansett ikke settes lavere enn kr 500,-.

Ved reparasjon av forsikret utstyr gjøres ikke fradrag for verdiforringelse

 

kanskje du skal slutte å bare se pris og lese vilkårene? Chess sin dekker vesentlig mer enn talkmore sin, og husker jeg riktig praktiseres vilkårene hos tennant som innskrenkende i forhold til hva plutselig uforutsett ytre årsak her, mens Chess til 89 dekker rimelig mye uhell...

Lenke til kommentar

Du misforstår mitt innlegg.

1. Ingen verdiforringelse er siktet til NetOnNet sin (det er et pluss at de ikke opererer med det).

2. iPhone-forsikring er dyrere, men trådstarter hadde en S2. Hva er relevant med det du drar frem? Jeg foretrekker å svare på trådstarters spørsmål og ikke skrive svada.

 

Uansett en måned gammel tråd og videre diskusjon er ikke nødvendig, TS har kommet til en beslutning og det var at forsikring ikke var nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...