MHeien Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Hei! Jeg har hatt noen problemer med opplastingen i nettverket mitt. Som jeg har sett har alle andre i huset hatt perfekt opplasting og nedlastings hastighet, utenom meg. Jeg har prøvd forksjellige nettverkskort, men det har ikke hjulpet. Jeg fant ut av dette ved at jeg lastet ned filmer og programmer på pcen min, men de tok så lang tid. Jeg har 50/50 linje, men har rundt 1-10 kb/s nedlasting. Så jeg gikk på speedtest.net og sjekket, og så at jeg ikke har opplastingshastighet. Det eneste som står er Connecting. Jeg har lett rundt på nettet om dette her, men har ikke funnet noenting, så derfor lagde jeg en tråd her om det, om noen kunne ha hjulpet hadde det vært fint. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 (endret) Du kan jo restarte PC og trykke "F8" før windows starter. Velg så sikkermodus med nettverk og prøv speedtest.net og nettfart.no. Endret 24. november 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
MHeien Skrevet 24. november 2012 Forfatter Del Skrevet 24. november 2012 Ok, skal prøve. Men, lurer på. Hvis det virker, vet du hva problemet er. Hvordan jeg fikser det? Lenke til kommentar
MHeien Skrevet 24. november 2012 Forfatter Del Skrevet 24. november 2012 Ok, jeg prøvde å trykke f8 før windows startet, men da gikk den rett inn på noe som het EFI BIOS setup. Det rare var at for at jeg skal gå inn på den står det på begynnelsen at jeg skal trykke DELETE for å gå inn på. Lenke til kommentar
MHeien Skrevet 24. november 2012 Forfatter Del Skrevet 24. november 2012 Fant ut hvordan man startet den i sikkermodus med nettverk, men så ikke ut til å fungere. Har fortsatt det samme problemet at det står Connecting på Opplasting på speedtest.net Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Du kan prøve å kjøre Winsockfix og deretter restarte PC. Hvis dette ikke hjelper, så ville jeg vurdert å reinstallere Windows. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 Kan også prøve å reinstallere driverne til nettverkskortet. Er du på trådløs eller kabel? Lenke til kommentar
MHeien Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 Er på kabel, men skal prøve begge forslagene Lenke til kommentar
MHeien Skrevet 30. november 2012 Forfatter Del Skrevet 30. november 2012 Fant ikke noen nye drivere til nettverkskortet, og jeg prøvde Winsockfix, men det så ikke ut til å hjelpe. Skal se hva som skjer om jeg kobler nettverkskabelen i en annen PC Lenke til kommentar
MHeien Skrevet 30. november 2012 Forfatter Del Skrevet 30. november 2012 Ok, da har jeg funnet ut at det enten er switchen, som kabelen min går til og fører videre til modemet, eller så er det kabelen min. Skal prøve å lage ny nettverkskabel. Lenke til kommentar
MHeien Skrevet 30. november 2012 Forfatter Del Skrevet 30. november 2012 Da har jeg fikset problemet, tenkte ikke før nå på å sjekke kabelen, men det var den som var problemet, men takk for all hjelp Hvis dette skjer igjen og det ikke er kabelen den gang, vil jeg prøve deres metoder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå