Johnny_B Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 (endret) Hei, jeg lurer på om min "Corsair Performance 3" 128GB er i stykker. Datamaskina har oppført seg litt rart i det siste med en og annen BSOD, dessverre så forsvant BSOD'ene før jeg rakk å skrive opp eller å ta bilde av skjermen og etterfulgt av dette hendte det at maskina ikke klarte å boote opp fordi den ikke finner disken, da må jeg skru av maskina så dukker den opp. Jeg har Asus P8P67 Evo hovedkort og SSD'en er koblet inn på Intel SATA 3 porten med SATA 3 ledninger som fulgte med hovedkortet og har det har fungert fint lenge. Jeg har Windows 7 Home Premium 64-bit på engelsk installert, med veldig få tilleggsprogrammer (prøver å ha det så vanilla som mulig). Ikveld skulle jeg kose meg litt med spilling og skulle bare ta en omstart etter en "Windows Update" og da ville ikke maskina starte. Den kommer til Windows logoen også går den i svart. Jeg prøvde å starte i safe modus men da kræsjer den halvveis mens den laster drivere. Jeg prøvde så å komme meg inn i "System Restore" uten hell, så jeg stappet i Windows 7 DVD'en. Den prøvde å reparere og det stod det kunne ta opptil en time, så jeg ventet og den kom aldri videre, så jeg avbrutt, alle tester for chkdsk var i orden men den ble avbrutt i chkdsk så jeg kjørte denne fra kommandolinja for å få litt mer tilbakemelding på hvorfor den tok så lang tid... Og da kommer jeg til der jeg er nå, den står på 51% på "CHKDSK is verifying indexes (stage 2 of 3)..." og kommer ikke videre. Jeg kjørte følgende kommando "chkdsk /F C:" jeg har også tidligere ikveld prøvd med /I parametret og da stoppet den på 39%. Jeg kommer til å la den stå på hele natta, men tror ikke den kommer noe videre, stått på 51% veldig lenge nå. Edit: den kom faktisk videre og fullførte chkdsk uten errors. Men får fremdeles ikke startet maskinen. Og kjører jeg "System Restore" fra DVD'en sier den at den ikke finner noen restore points, noe jeg så absolutt har satt opp. Prøver jeg å kjører safe mode så stopper den på classpnp.sys, jeg har prøvd å sette harddiskene til IDE da jeg leste det kunne fungere, men uten hell. Hva tror dere? Endret 24. november 2012 av Johnny_B Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 25. november 2012 Del Skrevet 25. november 2012 SSDen har nok tatt kveld, men se om du får den opp i en annen pc først Lenke til kommentar
Johnny_B Skrevet 27. november 2012 Forfatter Del Skrevet 27. november 2012 Jeg reinstallerte og alt fungerte fint i en dag. Nå fikk jeg akkurat en BSOD etterfulgt av at Windows ikke klarer å boote: BSOD: http://similla.smugmug.com/photos/i-9j7HZRT/0/O/i-9j7HZRT.jpg Windows Boot Manager: Status: 0xc000000f Info: The boot selection failed because a required device is inaccessible Det er bare å sende denne inn ikke sant? Litt dumt :/ Sånt tar tid... Lenke til kommentar
dbass Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 kjør cmd > "sfc /scannow" uten fnutter, se hva du får Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Ser ut som SSDen har tatt kveld :/ Men har du oppdatert firmwaren på den ? For det var en del krøll med de SSDene der pluss alle de andre som hadde samme kontroller. Dette var for en stund tilbake og det er kommet ut ny firmware som gjør at dem ikke krasjer lengre. Lenke til kommentar
Johnny_B Skrevet 27. november 2012 Forfatter Del Skrevet 27. november 2012 (endret) ... Men har du oppdatert firmwaren på den ? ... Det er ingen firmware tilgjengelig for denne modellen (Performance 3), den er vist "perfekt" slikt den er kjør cmd > "sfc /scannow" uten fnutter, se hva du får Nå fikk jeg forresten liv i maskina igjen, jeg stappet i en Windows boot DVD som sa det var noe galt med og at den skulle fjerne boot partisjonen for å så lage en ny, så ut som det gjorde susen, men tror nok det bare er midlertidig og at gleden er kortvarig så jeg vil fremdeles sende den inn, vært rar lenge. Når jeg så kom inn så kjørte jeg "sfc /scannow" som ikke fant noe galt. Endret 27. november 2012 av Johnny_B Lenke til kommentar
dbass Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Da er det mest sannsynlig ikke noe galt med systemfilene. Kjørt chkdsk igjen, se om det er bad sectors. Jeg hadde intill nylig akkuratt samme SSD, og det var bad sectors på disken som forårsaket BSOD og at den hang. Jeg fikk dog ikke kjørt "sfc /scannow" da de defekte sektorene var der OS lå. chkdsk viste over 2 uker at bad sectors økte fra 100kB til 2060kB. Jeg prøvde i den siste perioden å kjøre disken på test vha. Seatools og WinDLG fra Seagate og Western Digital, hvor begge failet disken, enten som bad sector eller timeouts. Leverte inn disken til Komplett og fikk tilbake en ny Corsair Force GS 180GB som erstatning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå